Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Brussels airlines...
ik boek een vlucht, wil betalen met creditcard: error
nogmaals: error again.

dan: paypal: error ook.

echter, ik krijg meteen mail: betaling gelukt (van paypal). Maar geen tickets te bespeuren...

ik bel naar BA: die gast zei doodleuk "er zijn problemen op onze website: we zijn het betaalproces aant aantpasssen".
ik zeg: waarom leg je dan de website niet even plat? of verwittig je op de homepage dat er even niet kan betaald worden.

"daar gaan we het niet over hebben meneer. stuur maar een mail met uw betaalbevestiging van paypal naar me."

Ondertussen 2 u verder, nog niets vernomen. Ik zal maar wachten zeker met de terugvlucht (bij andere maatchappij) te boeken?

Eigenlijk veel zin om gewoon de transactie te betwisten bij paypal, en uit principe ook de heenvlucht bij een ander te boeken, ook al is die iets duurder.

chauvenisme. who cares eigenlijk.
 
en uit principe ook de heenvlucht bij een ander te boeken, ook al is die iets duurder.
Haha wel altijd goed uitkijken. Als je bij bijvoorbeeld Lufthansa een vlucht boekt dan kan het goed zijn dat daar BA staat als uitvoerder van de vlucht. Veel luchtvaartmaatschappijen werken tegenwoordig samen voor bepaalde vluchten :D
 
De voorspelling: Vandaag af en toe een regendruppel maar niet veel.
De praktijk: Het is al heel de ochtend met bakken uit de lucht aan het vallen.
Of het omgekeerde ...
Vanmorgen voorspelling: regen vanaf 11:00.
Fietstochtje wat vroeger begonnen om vo'o'r 11:00 terug thuis te zijn.
Ondertussen schijnt hier de zon en van de voorspelling van vanmorgen is op de websites (kmi, buienradar, buienalarm) niks meer te zien.
 
Of het omgekeerde ...
Vanmorgen voorspelling: regen vanaf 11:00.
Fietstochtje wat vroeger begonnen om vo'o'r 11:00 terug thuis te zijn.
Ondertussen schijnt hier de zon en van de voorspelling van vanmorgen is op de websites (kmi, buienradar, buienalarm) niks meer te zien.
Zelfde hier. Als je op de kaart van het KMI appje kijkt, dan zie je dat die regenzone die er voor vanmiddag aangekondigd stond lijkt af te buigen richting het oosten (Duitsland). Momenteel is het hier de voorspelling dat het de hele dag droog gaat zijn.
 
Aanvullend: Eerste offerte om kelder waterdicht te maken: 75 duizend ballekes :crazy:. Ik zal maar blijven waterstofzuigen elke dag.
Deze was om te bekuipen, volgende 3 zijn voor drainage en ne nieuwe betonvloer erop:
  • Naam bedrijf vergeten: 35k, kerel is 10min binnen geweest, niks bekeken, beseft niet dat wij al een pompput hebben, en gooit er iets naar.
  • Murprotec: 95k :laugh:. OK, de deze gaat wel ook de muren erbij nemen, maar dan nog... . Walgelijk irritante kerel ook. Kerel is hier wel (irritant) lang geweest, maar heeft eigenlijk niks bekeken, en constant commentaar liggen geven dat er speelgoed van de dochter in de living en keuken lig ("ja ik snap dat dus niet dat mensen zo leven hé"). En we moeten zelf alle prep (meerdere sokkels afbreken bvb), support (bvb betonwagen boeken), en opkuis voorzien.
  • Batit protect: ~19k. Joviale Waal die in detail alles opgemeten heeft, en een praktische oplossing voorstelt (geen sokkels uitbreken, beperkte hoogte van de muur meenemen). Alle prep en opkuis doen ze ook.
Eens nadenken over die laatste, blijft ne klets geld natuurlijk. En ik weet niet of de komende zomers even erg gaan zijn, of dat het probleem zelfs maar terug komt.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en die foemp van Murprotec is echt ne rare zuh. In het ergste deel van de kelder staat er een mengeling van zout / kristallisatie, en schimmel op de muur. Die gast wou zijn gelijk halen dat dat enkel zout was, en heeft dat meermaals met zijne vinger opgeschept en in zijne mond gestoken.
En hij bleef dan pushen bij mijn vrouw "zie maar, dat is gewoon zout, allez kom, ik daag u uit, proef maar" , dat mijn vrouw na 4 keer moest zeggen "gast stop eens en doe eens niet zo raar, ik ga echt niet mijn muren aflekken, ongeacht of het zout of schimmel is... laat staan dat ik snap dat iemand een ander zijn muren staat af te lekken".
 
Oh ja, en die foemp van Murprotec is echt ne rare zuh. In het ergste deel van de kelder staat er een mengeling van zout / kristallisatie, en schimmel op de muur. Die gast wou zijn gelijk halen dat dat enkel zout was, en heeft dat meermaals met zijne vinger opgeschept en in zijne mond gestoken.
En hij bleef dan pushen bij mijn vrouw "zie maar, dat is gewoon zout, allez kom, ik daag u uit, proef maar" , dat mijn vrouw na 4 keer moest zeggen "gast stop eens en doe eens niet zo raar, ik ga echt niet mijn muren aflekken, ongeacht of het zout of schimmel is... laat staan dat ik snap dat iemand een ander zijn muren staat af te lekken".
Straks gaat die gast een frietje halen zonder zout —> profit
 
Oh ja, en die foemp van Murprotec is echt ne rare zuh. In het ergste deel van de kelder staat er een mengeling van zout / kristallisatie, en schimmel op de muur. Die gast wou zijn gelijk halen dat dat enkel zout was, en heeft dat meermaals met zijne vinger opgeschept en in zijne mond gestoken.
En hij bleef dan pushen bij mijn vrouw "zie maar, dat is gewoon zout, allez kom, ik daag u uit, proef maar" , dat mijn vrouw na 4 keer moest zeggen "gast stop eens en doe eens niet zo raar, ik ga echt niet mijn muren aflekken, ongeacht of het zout of schimmel is... laat staan dat ik snap dat iemand een ander zijn muren staat af te lekken".
Hoe reageerde hij daar op?
 
Mijn auto verzekering gaat via domiciliëring van de rekening. Echter dit jaar ging het op de aangegeven dag niet van de rekening. (14juni)
Te vrijdag die bank proberen te bereiken omdat ik het maar vreemd vindt. Uiteraard geraakte daar niet binnen.
Vandaag check ik men app terug en staat daar plots dat ik jaarlijks via overschrijving betaal. 🙃
Nu als ik even in die app graaf is er nergens iets van gegevens te vinden waardoor ik die betaling kan doen.
Ter info BNP Paribas bank ..
Morgen nog maar eens belletje doen..
 
Eerder een ergernis van de nacht. Ineens begint het te biepen in huis om 4 uur in de nacht. Elke paar seconden een luide piep.
De batterij van de rookmelder aldus.

Moest ik speciaal daarvoor mijn bed uit om de batterij er uit te halen.

Nu goed het alarm van de algemene delen van de appartementsblok is nog 100x erger. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan