Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik trek die er gewoon af :v

Vergt toch niet veel moeite...

Gewoon zo:


Doe ik ook meteen bij opening, doch:

- Regelmatig blijft het verbindingsstukje hangen aan de flesring ipv de dop (uiterst hinderlijk dus als men van de fles wil drinken);

- Het sluiten van de fles voelt minder effectief aan (< minder schroefdraadomwentelingen).
 
Het onvermogen van sommige om iets te regelen (of de luiheid)

Vanaf Maart! ben ik in de WhatsApp groep al aan het sturen om allemaal eens na te denken hoe we op een festival gaan geraken en eventueel prijzen op te vragen bij taxi's (9 personen = 2 taxi's)
Tot 2 weken terug *krekels*

Ik stuur 2 opties: bus of zelf rijden
Opeens reacties dan ze dan wel zelf rijden
Want de bus dan moeten ze nog zelf rijden vanaan de bus tot thuis

4 personen reageren gewoon niet, individueel sturen - "Jaja ik heb het gelezen, maar voor mij is alles goed hoor, ik volg"
Diegene die voorstaander zijn van met de eigen auto's te gaan "Mja liefst niet met onze auto"

Opeens reageer er iemand "Waarom geen limousine?!"
Oké vraag eens prijs op -> *krekels*

Taxi's nog steeds niemand geen prijzen opgevraagd
Dat heb ik dan nu zelf ook maar gedaan -> 85% is volgeboekt, en die wat vrij is is prijzig en max 2 opstapplaatsen

Opeens die wat zelf willen rijden "Taxi!"
Ffs 😒 Dan moet je nog zelf een stukje rijden

Nu heb ik nog prijs opgevraagd om een busje te regelen en zelf te rijden -> prijs is 15% van de kostprijs van een taxi en iedereen thuis oppikken en afzetten
"Mja dat gaat vermoeiend zijn hoor" "en dan kan je niks drinken"
Dat overleef ik nog wel 😅

Intussen reageert er nog iemand 8 dagen later "Ik wil ook wel zelf rijden"

Van mij moet niemand de dag zelf reageren of springen als die smartphone afgaat. Maar 4 maanden gewoon passief gedrag en wachten tot iemand anders het doet.
Hoe zijn die mensen op hun werk
 
Van mij moet niemand de dag zelf reageren of springen als die smartphone afgaat. Maar 4 maanden gewoon passief gedrag en wachten tot iemand anders het doet.
Hoe zijn die mensen op hun werk
Er is wel een serieus verschil tussen werk en ontspanning hé, voor veel mensen is dat tweede, zoals een festival, gewoon "we hebben tickets en we zien wel". Allezja, lijkt me gewoon veel gedoe voor niets, ik zal desnoods zelf wel rijden en meepakken wie er nog bij kan zeker.
 
Allez. Een doordeweekse dag in een land met > 50% overheidsbeslag:
  • Ik sla de virtuele krant open vanmorgen: ronduit dramatische onderwijscijfers. Je weet wel, onze enige grondstof in deze regio. Terwijl het onderwijs collectief aan zijn uitbolweek is gestart voor de vakantie, is de core business blijkbaar rot tot op het bot. Waar is de sense of urgency? Waar zijn de verantwoordelijken? Aan hen zou ik de volgende 3 vragen willen stellen (met de stem van Frankie Loosveldt):
    1. Hoe kan dat?
    2. Hoe komt dat?
    3. En hoe gade GIJ dat oplossen?
  • Ik zet mijn dochtertje af op de crèche. Weer personeelsuitval. Totaal niet goed geregeld. 5 lagen bureaucratie en op de vloer staat de kinderbegeleidster letterlijk in tranen omdat ze heel de dag alleen voor 14 kindjes en baby's moet zorgen. :wtf: Ik had er echt mee te doen. Ik wou blijven maar ik kon niet. Andere ouders ook. Echt schandalig. Twee weken geleden ons dochtertje nog naar de spoed moeten voeren omdat ze op haar hoofd was gevallen, iets wat met een betere ratio nooit gebeurd zou zijn. Ik word daar echt razend van. Die verantwoordelijken "op den bureau" gaan dadelijk van mij al een gepeperde mail krijgen.
Vlaamse Overheid, get your shit together. Echt waar. Klungels. Incompetente klungels. Een heel leger ambtenaren maar zelfs de kerntaken van de kerntaken slagen ze niet in. We zouden dit niet moeten tolereren.
 
Laatst bewerkt:
  • Ik zet mijn dochtertje af op de crèche. Weer personeelsuitval. Totaal niet goed geregeld. 5 lagen bureaucratie en op de vloer staat de kinderbegeleidster letterlijk in tranen omdat ze heel de dag alleen voor 14 kindjes en baby's moet zorgen. :wtf: Ik had er echt mee te doen. Ik wou blijven maar ik kon niet. Andere ouders ook. Echt schandalig. Twee weken geleden ons dochtertje nog naar de spoed moeten voeren omdat ze op haar hoofd was gevallen, iets wat met een betere ratio nooit gebeurd zou zijn. Ik word daar echt razend van. Die verantwoordelijken "op den bureau" gaan dadelijk van mij al een gepeperde mail krijgen.
14 kinderen voor een verzorger, mogen ze dan zelfs nog kinderen aanvaarden? Lijkt me niet verantwoord.
 
14 kinderen voor een verzorger, mogen ze dan zelfs nog kinderen aanvaarden? Lijkt me niet verantwoord.

Inderdaad. Het mag zelfs wettelijk niet. Het is compleet onverantwoord. Het is ook een totaal gebrek aan leiderschap.
  1. Er heerst een absenteïsme-problematiek, vergelijkbaar met op mijn werk. De zwakke kasplantjes stappen bij het minste naar de dokter (die uiteraard altijd iedereen onmiddellijk thuis schrijven, fraude à volonté), de moedigen die overblijven krijgen dan nóg meer shit op hun nek. De kinderbegeleidster die vanmorgen in tranen stond had ook last van haar schouder, maar ze staat er altijd. Elke dag opnieuw. Op normale dagen worden de lasten verdeeld, maar nu wordt zij dus nog extra belast.
  2. Sommige mensen stappen veel te snel naar de dokter en zien ziekteverlof als uitbreiding op hun normaal verlof. Dokters schrijven ook veel te gewillig thuis. Die twee vinden elkaar te gemakkelijk. Medische fraude, ook een gigantisch onderbelicht probleem in onze samenleving.
  3. Maar zelfs als je deze situatie als "gegeven" beschouwt, dan moet er adequaat leiderschap tegenover staan. Dan bel je naar sommige ouders dat hun kind niet kan komen. Punt. Desnoods met een beurtrol. Neen, dat is geen leuke boodschap. Maar het moet. Deal with it. Geef een attest aan deze ouders dat er overmacht in het spel is, zodat ouders toch met iéts naar hun werkgever kunnen stappen. Desnoods sta je 's morgens aan de deur en weiger je fysiek kinderen te aanvaarden. Nu gebeuren er volledig vrijblijvende telefoontjes, zonder systeem achter. Als niemand ingaat op de vraag om hun kind thuis te houden, dan wordt daar niets mee gedaan. En dan komen ze daar vanmorgen allemaal samen toe, terwijl die kinderbegeleidster zoiets heeft van: "Euh, wtf?"
  4. En dan zie je daar marginalen toesleffen in hun peignoir op sloefen om hun kind te droppen terwijl ze wellicht de rest van de dag op hun Playstation zitten spelen. Volledig gratis natuurlijk, want ze leven van een leefloon. Daar gaat dan al het geld en de middelen naartoe.
Wat een laffe pampermaatschappij waarin we leven.

In before "mac-bc is ongenuanceerd!". Jaja, dat zal allemaal wel. En neen, niet elke zieke zit frauduleus thuis. En niet elke marginaal in zijn peignoir zal aan mijn cliché-matige beschrijving voldoen. Maar ik heb ook ogen in mijn kop. Ik ben niet achterlijk. Zo zijn het altijd dezelfden die plots "ziek" zijn, en zijn het altijd dezelfden die moedig verder doen.
 
Laatst bewerkt:
Mja, uiteindelijk vind iedereen het dus héél erg maar brengen ze wel allemaal gewoon hun kinderen want zij net hebben wel iets belangrijker te doen dan al de rest.

Inderdaad. Dat krijg je natuurlijk met een vrijblijvend systeem hé. Dat is toch de logica zelve? In het begin zag je wat goodwill, en hebben wij ook ons deel gedaan (quasi elke maand moesten we wel eens onbetaald verlof nemen). Maar op den duur voel je dat ze altijd naar dezelfden bellen, waaronder wij. Op een bepaald moment zijn we dan ook beginnen zeggen van "Neen, nu lukt het ons echt niet". In de veronderstelling dat ze ook eens bij de anderen aankloppen en in de veronderstelling dat het wettelijke minimum altijd gerespecteerd zal worden.

Blijkt nu dat het dus gewoon compleet vrijblijvende telefoontjes zijn, terwijl de kraan blijft openstaan. Dan voelen wij ons ook enorm naïef dat wij er indertijd altijd op ingegaan zijn. Nu heeft iedereen dat blijkbaar door en nu gaat er niemand nog op in. Leidinggevenden laten gewoon betijen.
Resultaat: de hierboven beschreven schrijnende situatie. Schrijnend voor de kinderen. En schrijnend voor de overgebleven moedige kinderbegeleidsters.

Zwak leiderschap. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Maar ach, wat hadden we anders verwacht in een maatschappij dat geen strengheid (en dus rechtvaardigheid) meer durft aanvaarden?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Dat krijg je natuurlijk met een vrijblijvend systeem hé. Dat is toch de logica zelve? In het begin zag je wat goodwill, en hebben wij ook ons deel gedaan (quasi elke maand moesten we wel eens onbetaald verlof nemen). Maar op den duur voel je dat ze altijd naar dezelfden bellen, waaronder wij. Op een bepaald moment zijn we dan ook beginnen zeggen van "Neen, nu lukt het ons echt niet". In de veronderstelling dat ze ook eens bij de anderen aankloppen en in de veronderstelling dat het wettelijke minimum altijd gerespecteerd zal worden.

Blijkt nu dat het dus gewoon compleet vrijblijvende telefoontjes zijn, terwijl de kraan blijft openstaan. Dan voelen wij ons ook enorm naïef dat wij er indertijd altijd op ingegaan zijn. Nu heeft iedereen dat blijkbaar door en nu gaat er niemand nog op in. Leidinggevenden laten gewoon betijen.
Resultaat: de hierboven beschreven schrijnende situatie. Schrijnend voor de kinderen. En schrijnend voor de overgebleven moedige kinderbegeleidsters.

Zwak leiderschap. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Maar ach, wat hadden we anders verwacht in een maatschappij dat geen strengheid (en dus rechtvaardigheid) meer durft aanvaarden?
Ik zou dat toch eens melden aan kind&gezin...
1 begeleidster met 14 baby's en peuters is vragen om problemen.
 
De Vlaamse Regering verlaagt de werkdruk in de kinderopvang door de kind-ratio aan te passen naar 1 begeleider per 5 kinderen in groepen met enkel baby’s, 1 begeleider per 8 oudere kinderen en naar 7 kinderen in gemengde groepen.
 
Het blijft wel schrijnend, de vele tekorten in ons land... tot 1000 bommen en granaten toe!
Lees net dat iemand hier op het forum tot 2027 moet wachten voor afspraakje met de oogarts :cry2:

Een oefeninkje voor de 12 jarigen op school

vul in

In België is er momenteel een
1. .... tekort
2. .... tekort



47. .... tekort
 
Weer thuis van reis, absurd hoe snel die tijd gaat, lijkt wel alsof we maar twee dagen weg zijn geweest. :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
in onze kinderopvang zijn ze al maanden op zoek naar mensen.
Ondertussen zijn er wel al enkele bijgekomen en om op volle sterkte te zitten hebben ze nog 1 iemand nodig.
In de zomer zitten ze goed omdat er enkele stagiairs als jobstudent terug komen.
 
Terug
Bovenaan