Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Irritant wijf die hiernaast woont. Hele dagen janken en zagen op haar vent, haar kinderen en maar blijven doordrammen. Dat zal hier weer voor heel de zomer zijn dat ik dat zagewijf haar piepstem zal horen.

Ik begin familiedramas te begrijpen. Steek me daarmee samen en ik kom dezelfde dag nog in de krant. Nu, haar vent heeft ze al eens uit de auto gegooid, ik snap hem volledig. Alleen had ik wat verder gereden dan 10 km van huis.
 
Zitten ze hier mails te sturen in een groep om te discussiëren wie er een folder X die nu onder folder Y/Z staat gaat verplaatsen zodat die direct onder Y staat... Ik heb niet deelgenomen aan de discussie en hem zelf maar verplaatst. Duurde minder lang dan daar per mail over te discussiëren :unsure:
 
Inderdaad. Dat krijg je natuurlijk met een vrijblijvend systeem hé. Dat is toch de logica zelve? In het begin zag je wat goodwill, en hebben wij ook ons deel gedaan (quasi elke maand moesten we wel eens onbetaald verlof nemen). Maar op den duur voel je dat ze altijd naar dezelfden bellen, waaronder wij. Op een bepaald moment zijn we dan ook beginnen zeggen van "Neen, nu lukt het ons echt niet". In de veronderstelling dat ze ook eens bij de anderen aankloppen en in de veronderstelling dat het wettelijke minimum altijd gerespecteerd zal worden.

Blijkt nu dat het dus gewoon compleet vrijblijvende telefoontjes zijn, terwijl de kraan blijft openstaan. Dan voelen wij ons ook enorm naïef dat wij er indertijd altijd op ingegaan zijn. Nu heeft iedereen dat blijkbaar door en nu gaat er niemand nog op in. Leidinggevenden laten gewoon betijen.
Resultaat: de hierboven beschreven schrijnende situatie. Schrijnend voor de kinderen. En schrijnend voor de overgebleven moedige kinderbegeleidsters.

Zwak leiderschap. En zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Maar ach, wat hadden we anders verwacht in een maatschappij dat geen strengheid (en dus rechtvaardigheid) meer durft aanvaarden?

Nog eventjes op verdergaan.

Ik heb dus een vrij duidelijke mail gestuurd naar de verantwoordelijken vanmorgen. En het is een stedelijke crèche, dus dat zijn er heel wat. Er zijn bijna meer "verantwoordelijken" dan mensen op de werkvloer. Zo gaat dat tegenwoordig.

Eén van m'n suggesties was dan ook dat de verantwoordelijken dan maar zelf moeten bijspringen op de werkvloer of dat er strikter gelimiteerd wordt op het aantal kinderen dat ze toelaten. En dat ik hier leiderschap in mis.

Ene verantwoordelijke was al out of office, waarin er verwezen werd naar een andere verantwoordelijke die ook out of office is. Er zijn er nog 2 resterend.
 
Nog eventjes op verdergaan.

Ik heb dus een vrij duidelijke mail gestuurd naar de verantwoordelijken vanmorgen. En het is een stedelijke crèche, dus dat zijn er heel wat. Er zijn bijna meer "verantwoordelijken" dan mensen op de werkvloer. Zo gaat dat tegenwoordig.

Eén van m'n suggesties was dan ook dat de verantwoordelijken dan maar zelf moeten bijspringen op de werkvloer of dat er strikter gelimiteerd wordt op het aantal kinderen dat ze toelaten. En dat ik hier leiderschap in mis.

Ene verantwoordelijke was al out of office, waarin er verwezen werd naar een andere verantwoordelijke die ook out of office is. Er zijn er nog 2 resterend.
Even een bubbel doorprikken. Het is niet dat je verantwoordelijke bent je ook mag bijspringen...
 
Een of andere trut koopt een oud tshirt via Vinted van mijn vriendin. Anderhalve euro. Moest het postpunt niet op de weg liggen, je steekt er al aan toe om het te verkopen eigenlijk. Blijkt dat er een hondenhaar op het tshirt zit, 6 foto's met die haar er op gestuurd gekregen, met de vraag om 50 cent te storten op rekening X ter compensatie. :laugh: Met wat zijn we eigenlijk bezig zeg.

Nu, gemeld aan Vinted, voor t zelfde geld is dat een of andere oplichtingstruc.
 
Een of andere trut koopt een oud tshirt via Vinted van mijn vriendin. Anderhalve euro. Moest het postpunt niet op de weg liggen, je steekt er al aan toe om het te verkopen eigenlijk. Blijkt dat er een hondenhaar op het tshirt zit, 6 foto's met die haar er op gestuurd gekregen, met de vraag om 50 cent te storten op rekening X ter compensatie. :laugh: Met wat zijn we eigenlijk bezig zeg.

Nu, gemeld aan Vinted, voor t zelfde geld is dat een of andere oplichtingstruc.
Zet u gewoon eens op een zondagvoormiddag op een rommelmarkt met kleren die weg mogen en ge verdient ook dat geld. En tenminste niet dat gezeik.
 
Een of andere trut koopt een oud tshirt via Vinted van mijn vriendin. Anderhalve euro. Moest het postpunt niet op de weg liggen, je steekt er al aan toe om het te verkopen eigenlijk. Blijkt dat er een hondenhaar op het tshirt zit, 6 foto's met die haar er op gestuurd gekregen, met de vraag om 50 cent te storten op rekening X ter compensatie. :laugh: Met wat zijn we eigenlijk bezig zeg.

Nu, gemeld aan Vinted, voor t zelfde geld is dat een of andere oplichtingstruc.

Stuur een extra betalingsverzoek voor €0,51 voor de extra natuurlijke vezels 😬
 
Er is wel een serieus verschil tussen werk en ontspanning hé, voor veel mensen is dat tweede, zoals een festival, gewoon "we hebben tickets en we zien wel". Allezja, lijkt me gewoon veel gedoe voor niets, ik zal desnoods zelf wel rijden en meepakken wie er nog bij kan zeker.
Inderdaad we zien wel of "iemand anders lost het wel op"

Zelfde met "Voorkeur om met eigen auto's te gaan!" Maar niet de onze en ik rij niet 😅
 
Even een bubbel doorprikken. Het is niet dat je verantwoordelijke bent je ook mag bijspringen...

De helft van de tijd helpt de poetsvrouw daar ook met het verzorgen van de kinderen, dus die verantwoordelijken zullen het ook wel mogen zeker? Ze moeten het alleen nog WILLEN.
 
De helft van de tijd helpt de poetsvrouw daar ook met het verzorgen van de kinderen, dus die verantwoordelijken zullen het ook wel mogen zeker? Ze moeten het alleen nog WILLEN.
Tot er iets gebeurd en de verzekering moet tussenkomen, dan is het al zeer snel dat persoon x niet bevoegd is voor handeling y.

Er zijn nu eenmaal instellingen waarbij procedures heilig zijn en die moeten gevolgd worden.
 
Ja en dan sluiten ze je crèche en zit je tot de kleuterklas zonder opvang.
Gisteren bericht gekregen dat de crèche van ons jongste sluit op 1 september. Al de 2e crèche voor haar die sluit. Vorige keer wisten we het wel langer op voorhand, maar toch. Ze mag pas in september 2025 naar school en al alles afgebeld in de buurt en gewoon niks. Dus vermoedelijk zitten we met die miserie.
 
Een of andere trut koopt een oud tshirt via Vinted van mijn vriendin. Anderhalve euro. Moest het postpunt niet op de weg liggen, je steekt er al aan toe om het te verkopen eigenlijk. Blijkt dat er een hondenhaar op het tshirt zit, 6 foto's met die haar er op gestuurd gekregen, met de vraag om 50 cent te storten op rekening X ter compensatie. :laugh: Met wat zijn we eigenlijk bezig zeg.

Nu, gemeld aan Vinted, voor t zelfde geld is dat een of andere oplichtingstruc.
Haha ik heb ook zo 1 gehad. Bij 1 van onze buren kun je kledij binnen brengen en zij verkoopt ze dan en vraagt 10% voor de verkoop. Ook een hemdje van de kleine verkocht voor 2€ en die koper wou 1€ terug omdat er in de tekening een miniem krasje zat.

En om je dag goed te maken: het was een leerkracht.
 
Haha ik heb ook zo 1 gehad. Bij 1 van onze buren kun je kledij binnen brengen en zij verkoopt ze dan en vraagt 10% voor de verkoop. Ook een hemdje van de kleine verkocht voor 2€ en die koper wou 1€ terug omdat er in de tekening een miniem krasje zat.

En om je dag goed te maken: het was een leerkracht.
Zonder zeveren, maar toevallig onze koopster ook. :biglaugh:
Iemand met een echte job heeft natuurlijk geen tijd voor dergelijke onzin.
 
Een of andere trut koopt een oud tshirt via Vinted van mijn vriendin. Anderhalve euro. Moest het postpunt niet op de weg liggen, je steekt er al aan toe om het te verkopen eigenlijk. Blijkt dat er een hondenhaar op het tshirt zit, 6 foto's met die haar er op gestuurd gekregen, met de vraag om 50 cent te storten op rekening X ter compensatie. :laugh: Met wat zijn we eigenlijk bezig zeg.

Nu, gemeld aan Vinted, voor t zelfde geld is dat een of andere oplichtingstruc.
“Beste,

Gezien u tijd had en in staat was om verschillende foto’s te nemen door een fototoestel / smartphone te hanteren ben ik van mening dat u uw tijd en handen kon gebruiken om het haar te verwijderen.

U kan ons niet verantwoordelijk stellen voor uw slecht inzicht en tijdindeling.

Mvg,
Remake”
 
GLS gaat een pakje leveren "in de loop van de dag", en er is nergens een optie om te zeggen dat ze het gewoon voor de deur mogen achterlaten. Ik vergeet altijd bij welke koeriersdiensten dat nu kan en niet kan, beter deze morgen gewoon een papier op de deur gehangen maar niet aan gedacht.
 
Terug
Bovenaan