Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ja, gelukkig, maar ik weet niet of er gewoon genoeg kinderverzorgers zijn (ik weet het werkelijk niet hoor). Uiteindelijk is dat nu niet bepaald een job waar velen voor staan te springen.
Maar een deel van het probleem is juist de hoge werkdruk waarom ze moeilijk volk vinden.

Mijn schoonmoeder zou het nog doen moest die "maar" 5 kindjes hebben hoor.
 
Jawel, door de hitte.
1719421111062.png
 
Filters van de airo in de woonkamer er uitgehaalt en proper gemaak, en lompe ik heb er natuurlijk geen foto van genomen, hoe dat ze er oorspronkelijk in zaten. Weet ik natuurlijk niet meer hoe dat ze er juist in zaten. Handleiding er bij gehaald, maar echt duidelijk is dat handleiding boekje ook niet, onduidelijke zwartwit tekeningen enz. En tis hier warm. 😰
 
Filters van de airo in de woonkamer er uitgehaalt en proper gemaak, en lompe ik heb er natuurlijk geen foto van genomen, hoe dat ze er oorspronkelijk in zaten. Weet ik natuurlijk niet meer hoe dat ze er juist in zaten. Handleiding er bij gehaald, maar echt duidelijk is dat handleiding boekje ook niet, onduidelijke zwartwit tekeningen enz. En tis hier warm. 😰
Probeer eens via Gemini op je telefoon een foto te nemen of via Bing CoPilot en kijk of er meer info komt. Indien dat faalt, kun je hier ook een foto zetten.
 
Het stoort mij mateloos hoe onze generatie de planeet stuk maakt met Chinese import brol. Maandelijks brengen de kinderen zakjes mee van school met brolletjes die ze krijgen van een verjaardag. De zoveelste bellenblazer, jojo, kleurpotloodjes, stickers. Er zou een verbod moeten zijn op deze import-brol, want dat vliegt instant in de vuilbak, omdat het gewoon brol is.
Een hele verloren generatie, koopziek gemaakt aan Chinese brol en dom gemaakt door een Chinese app, nl. Tik-Tok.

Naast deze import brol zijn de winkels ook een boosdoener, verbod op plastic zakjes, enkel voor klanten, want telkens ik thuis kom kan ik een 1/4 van een pmd zak vullen met plastic. De aardbeien die steken ze ook weer mooi in een plastic bakje.
 
Gardena rol "ontploft" door de hitte. Halve regenput weggespoeld deze namiddag :(
Ik heb dat ook eens voorgehad: het stuk slang van het kraantje naar de haspel (die aan de muur hangt) knalde open net op het moment dat ik er langs liep. Halve hartverzakking én kletsnat.
Sindsdien doe ik de kraan altijd dicht en laat ik het water dat in de slang zit weglopen.
 
Het stoort mij mateloos hoe onze generatie de planeet stuk maakt met Chinese import brol. Maandelijks brengen de kinderen zakjes mee van school met brolletjes die ze krijgen van een verjaardag. De zoveelste bellenblazer, jojo, kleurpotloodjes, stickers. Er zou een verbod moeten zijn op deze import-brol, want dat vliegt instant in de vuilbak, omdat het gewoon brol is.
Een hele verloren generatie, koopziek gemaakt aan Chinese brol en dom gemaakt door een Chinese app, nl. Tik-Tok.

Naast deze import brol zijn de winkels ook een boosdoener, verbod op plastic zakjes, enkel voor klanten, want telkens ik thuis kom kan ik een 1/4 van een pmd zak vullen met plastic. De aardbeien die steken ze ook weer mooi in een plastic bakje.
Maar we drinken wel met papieren rietjes hé! GO NATURE!
 
Verpakt in een plastiekske.
Geleverd vanuit het buitenland met de vlieger. Tot in de winkel met de vrachtwagen. Die ik ga kopen met de wagen. Die samen met andere producten naar mijn huis gaat in een herbruikbare zak die ik in een kast steek. 3x per jaar gooi ik al die herbruikbare zakken in de vuilbak want wij herbruiken die zo goed als nooit.

Maar de dopjes van onze flessen hangen wel vast aan de fles. GO NATURE!
 
Maar de dopjes van onze flessen hangen wel vast aan de fles. GO NATURE!
Ik heb collega's die zichzelf flinke milieuredders vinden want boterhamdoos i.p.v. aluminiumfolie en flink vegetarisch eten en bio en zo. Maar wel elke dag met een nieuwe fles flessenwater afkomen want een drinkfles met kraantjeswater is niet lekker. Die flessen gaan ze in bulk halen in de Auchan in Frankrijk want daar is water goedkoper.
(tip van de dag: kraantjeswater is nog veel goedkoper en hier in de regio smaakt dat best wel ok)
 
Ik heb collega's die zichzelf flinke milieuredders vinden want boterhamdoos i.p.v. aluminiumfolie en flink vegetarisch eten en bio en zo. Maar wel elke dag met een nieuwe fles flessenwater afkomen want een drinkfles met kraantjeswater is niet lekker. Die flessen gaan ze in bulk halen in de Auchan in Frankrijk want daar is water goedkoper.
(tip van de dag: kraantjeswater is nog veel goedkoper en hier in de regio smaakt dat best wel ok)
Ik drink ook elke dag uit plastieken flessen. Min. 4 per dag. Kraantjeswater met een ontharder smaakt heel slecht. Maar ik rij erom naar de lokale supermarkt, voor 't milieu hé! Auchan is 20 min rijden. GO NATURE!

Precies seniorennet hier. Nog zaken die vroeger beter waren? Anders moeten we onze vuilzak in brand steken, dan moeten we hem niet buiten zetten.
Nestor, zij rustig.
 
Precies seniorennet hier. Nog zaken die vroeger beter waren? Anders moeten we onze vuilzak in brand steken, dan moeten we hem niet buiten zetten.
Ik vond dat als klein manneke best wel tof. Kruiwagens vol afval naar achter in de tuin in een ton kappen, alle plastiekflessen goed dichtdraaien dat die ontploffen, spuitbussen van bovenop leggen en dan wachten op de knallen.
De enige regel was: "alleen stoken als de buren hun was niet hebben buitenhangen"
 
Terug
Bovenaan