Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Aan kassa van Action, de man voor mij: totaal is €3.80. Hij geeft €5.80. Krijgt 90 cent terug. De man zegt, heel vriendelijk, dat hij net zoveel gaf om een stuk van €2 terug te krijgen. Reactie van jobstudent: nul punt nul. Schuift de 90 cent verder naar de man. Die herhaalt wat hij al zei. Jobstudent vraagt om manager/shiftleider. Die moet er ook even over nadenken. Wat wilt u precies, meneer? Een stuk van twee? Maar dit is maar 90 cent.

Ondertussen die brave mens toch een beetje geduld kwijt. Ik haal een stuk van €2 uit en zeg hen ‘hij wil dít, zijn wisselgeld is €2’ waarop ze nog eens het kassascherm bekijken. En hem €2 geven maar allebei met een twijfelachtig gezicht alsof ze er opgelegd worden.

Ik merk dat op school ook, simpel hoofdrekenen met cash kunnen veel mensen dus écht niet meer.
Generation zhit. :scream:

Onlangs ook aan de kassa.

10,4 euro, 50% korting erop, die zat dat te berekenen op haar gsm.
 
Wie drinkt er nu water? Das voor de vissen. Ik drink alleen maar frisdrank of lattes :shutup:
Nooit gesnapt. Ben nu zelf niet van de gezondste qua eten, maar voor drinken snap ik het concept frisdrank toch niet zo goed. Da´s toch helemaal niet ´verfrissend´?

Hier enkel water, koffie en af en toe thee. Soms wat pinten, maar da´s eerder voor de alcohol dan voor de smaak. Enige drank dat ik soms drink ´voor de smaak´ is whiskey, maar da´s hoogstens om de 2/3 maand eens. Met een whiskey nasmaak een stuk praliné chocolade in uw mond steken :love2:
Ik ben ook zo een die zo betaalt om makkelijk wisselgeld te krijgen. Al meerdere malen meegemaakt dat die achter de kassa dat weigert omdat ze er niet aan uit kunnen. :laugh:
Herkenbaar. Ik betaal zelf amper nog cash, maar een vriend van mij heeft een café waar ik al m´n klein geld mee naartoe neem als ik op bezoek ga en ik maak er een uitdaging van om met zo weinig mogelijk klein geld naar huis te gaan. En hoe vaak ik die al rekenfouten heb weten maken, ongelofelijk. Basic rekensommen/hoofdrekenen is inderdaad iets wat bijzonder weinig mensen vlot kunnen.
 
Nog eventjes op verdergaan.

Ik heb dus een vrij duidelijke mail gestuurd naar de verantwoordelijken vanmorgen. En het is een stedelijke crèche, dus dat zijn er heel wat. Er zijn bijna meer "verantwoordelijken" dan mensen op de werkvloer. Zo gaat dat tegenwoordig.

Eén van m'n suggesties was dan ook dat de verantwoordelijken dan maar zelf moeten bijspringen op de werkvloer of dat er strikter gelimiteerd wordt op het aantal kinderen dat ze toelaten. En dat ik hier leiderschap in mis.

Ene verantwoordelijke was al out of office, waarin er verwezen werd naar een andere verantwoordelijke die ook out of office is. Er zijn er nog 2 resterend.

We zijn 3 dagen verder. Je moet niet denken dat ze zich de moeite zullen troosten om te antwoorden hoor. :sarcastic:

Hoe kan ik nu afgeraken van mijn cliché's over ambtenaren wanneer ik zo'n zootje ongeregeld vaststel, na mijn beklag te doen via mail onmiddellijk in een loophole van out-of-offices terechtkom om tot slot geen enkele vorm van antwoord te krijgen. Zelfs geen: "We hebben uw mail gelezen en komen hier op terug". Neen, niets. -> Ignore.
 
Vandaag nog een combo-ergernis van mijn twee hoofdleveranciers van ergernissen: mijn werkgever en Proximus.
  1. Mijn werk die vorig jaar alle all-in abonnementen (inclusief limietloos internationaal bellen) vervangt door een lager abonnement waarbij enkel alle nationale oproepen inclusief zijn, maar de internationale niet. De kosten die gepaard gaan met internationale oproepen, moet je dan zelf betalen en achteraf recupereren via een onkostennota. Weer wat extra nodeloze administratie, heerlijk! Daar hadden we nu eens echt behoefte aan. :sarcastic:
  2. Ik doe heel wat buitenlandse projecten, dus elke maand heb ik het vlaggen. Ik moet eens 1 maand een factuur gemist hebben. Verloren gegaan tussen al mijn werkmails en in mijn verlof uitgestuurd. Proximus stuurt blijkbaar de factuur per mail, maar de herinneringen per sms. Ik had dus inderdaad een sms gekregen van "een" openstaand bedrag. Geen vermelding over wat deze factuur handelt, van welke periode, ... Ik kijk in MyProximus app. Geen enkel openstaand bedrag te zien. Ik heb nooit mijn gsm-nummer opgegeven voor facturatie-doeleinden dus ik dacht: ofwel is het SPAM ofwel zal ik nog wel een rappel krijgen via mail. Nog 2x repeat. Tot ik vandaag plots volledig afgesloten werd van alle telefonie en data. :wtf:Zonder uitleg.
    • Als ik wou bellen kwam ik plots bij een keuzemenu uit van Proximus. Na 3 keer doorklikken kon ik een human being spreken. Alles uitgeklaard gekregen. Over wat die factuur handelt. Van wanneer die factuur dateert. Enzovoort. Na belofte om te betalen ging ze mijn gsm weer vrijgeven "binnen de paar minuutjes is dat in orde". Rarara, er gebeurde juist niets.
    • Na een uur nog eens bellen. Weer heel de uitleg moeten doen. "Binnen max 4 uur is dat in orde!". Rarara, er gebeurde juist niets.
    • Na 6 uur nog eens bellen. Weer heel de uitleg moeten doen. "Binnen max 4 uur is dat in orde!". Rarara, er gebeurt juist niets.
Blijkt dat ik niets moet verwachten voor het geld op hun rekening staat. Volgende week maandag. Dus de 2 dagen voor mijn groot verlof, volop in de overdrachten, dagen waarop ik normaal 20 tot 30 telefoontjes per dag moet doen, kan ik niemand opbellen. 🤡🤡🤡

Ik ben een premium klant bij Proximus waar ze alles bij elkaar minstens 100 euro per maand aan mij verdienen. Op bedrijfsniveau dus minstens een 100-voud. Overal full package. Altijd mijn facturen tijdig betaald. En dan word je op die manier behandeld als een crimineel. :wtf:
 
Ik ben een premium klant bij Proximus waar ze alles bij elkaar minstens 100 euro per maand aan mij verdienen. Op bedrijfsniveau dus minstens een 100-voud. Overal full package. Altijd mijn facturen tijdig betaald. En dan word je op die manier behandeld als een crimineel. :wtf:

Domiciliatie. Dan moet je u niet bezighouden met dergelijke brol na te kijken. En kun je u ook niet eens vergissen waardoor je geen schrik moet hebben om afgesloten te worden.
 
mac gaat weer ranten over victim-blaming, maar als ge 3 herinneringen krijgt, en pas eens belt als ze de boel hebben afgesloten, dan ligt er ook wel verantwoordelijkheid bij u.
ja, de wereld is vol spam en phishing, maar je kan dat dus checken.

nu ja, ze moeten ook geen dingen beloven die niet kloppen, da's een terechte ergernis, maar 3 herinnerineringen negeren, en dan zeggen dat het "opeens afgesloten" is, beetje raar.
en ok, ge kunt nu zeggen "het klopte niet in de app", maar bel dan gewoon om het even na te gaan. zeker als die telefonie zo belangrijk is. je betaalt idd meer dan genoeg voor hun service. gebruik die dan.
 
We zijn 3 dagen verder. Je moet niet denken dat ze zich de moeite zullen troosten om te antwoorden hoor. :sarcastic:

Hoe kan ik nu afgeraken van mijn cliché's over ambtenaren wanneer ik zo'n zootje ongeregeld vaststel, na mijn beklag te doen via mail onmiddellijk in een loophole van out-of-offices terechtkom om tot slot geen enkele vorm van antwoord te krijgen. Zelfs geen: "We hebben uw mail gelezen en komen hier op terug". Neen, niets. -> Ignore.
Die mensen doen nu eenmaal iets wat een gezonde mens in een professionele omgeving ook af en toe moet doen: een lastige klant negeren. Zeker als deze simpele oplossingen aanbrengt waar bvb al tientallen keer aan gedacht is, maar niet haalbaar blijkt Niet alles vereist bovendien een antwoord binnen de 3 dagen, zeker als de helft van de leidinggevenden niet aanwezig is. Of kan je de urgentie aantonen doordat je direct mailen wanneer het probleem zich voor het eerst vertoonde?
 
nu ja, ze moeten ook geen dingen beloven die niet kloppen,
Hoe onrealistisch is het ook niet om de woorden van een Proximus medewerker te interpreteren als : "nadat we je 3 herinneringen stuurden, zullen we je geloven dat je deze keer direct zal betalen en zetten we het terug open"

Het zal eerder geweest zijn: "heb je betaald, dan zetten we het terug open"

Dat ze het dan terug pas open zetten als ze effectief de overschrijving verwerkt hebben, is de logica zelve.

Oplossing is simpel: domiviliering. Ik snap echt niet hoe mensen dat afwijzen voor bedrijven waar je zelf afhankelijk van bent als je weet dat je heel gemakkelijk geld terugkrijgt als er een verkeerd bedrag afgehouden wordt. Dan heb je die problemen zoals hierboven niet.

Je moet soms ook eens het leven gemakkelijk willen maken, he.
 
We zijn 3 dagen verder. Je moet niet denken dat ze zich de moeite zullen troosten om te antwoorden hoor. :sarcastic:

Hoe kan ik nu afgeraken van mijn cliché's over ambtenaren wanneer ik zo'n zootje ongeregeld vaststel, na mijn beklag te doen via mail onmiddellijk in een loophole van out-of-offices terechtkom om tot slot geen enkele vorm van antwoord te krijgen. Zelfs geen: "We hebben uw mail gelezen en komen hier op terug". Neen, niets. -> Ignore.
Als een klant gaat zagen hoe ik mijn werk moeten doen via mail, kan die ook de hoogste boom in. Zou ook direct zijn contract opzeggen, kan hij ergens anders zijn groot licht laten schijnen over organisaties dat hij van toeten noch blazen kent.

ps: Als je toch zo ontevreden bent waarom verander je niet, lijkt precies een constante te zijn in al je tirades.
 
Pakje van GLS dat wordt verwacht vandaag: 'Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.'
Alsook: 'Geen alternatieve leveringsopties beschikbaar Helaas zijn er geen alternatieve leveringsopties beschikbaar voor jouw pakje.'

Heerlijk, die duidelijkheid.
 
Pakje van UPS waar ik gisteren een sms voor krijg dat ik het vandaag tussen 9h30 en 13h30 mag verwachten. Als ik dan ga kijken bij leveringstracking : staat er enkel label gecreëerd.

Rare boel.
 
De DAB+ mux waar de DPG radiozenders op zitten (oa Willy) is veranderd van zenderpark: Van Norkring naar Broadcast Partners. Sindsdien 0,0 ontvangst meer in huis. De VRT had eerder ook al de overstap gemaakt met hetzelfde resultaat, en ik ben verre van de enige met dit probleem.

Internetradio lost dat op hé, de versterker hier kan dat perfect aan, maar "gewone radio" is toch nog een stuk makkelijker.
 
afbeelding.png


Manmanmanmanmanmanman.
 
Terug
Bovenaan