Je ergernissen van vandaag - Deel 2

afbeelding.png


Manmanmanmanmanmanman.
Bij ons intern al een paar keer een algemene mail gehad van een of ander departement naar heel de organisatie met "wat betekent dit voor jouw".

Voor mijn wat?
 
  1. vervangt door een lager abonnement waarbij enkel alle nationale oproepen inclusief zijn, maar de internationale niet. De kosten die gepaard gaan met internationale oproepen, moet je dan zelf betalen en achteraf recupereren via een onkostennota.
Wat een loserwerkgever is dat. In de privé altijd ongelimiteerd data en minuten kunnen gebruiken, handig als je eens naar de klantendienst van een buitenlandse webshop wilt bellen, of op vakantie wilt rondbellen naar campings. Zelfs als ambtenaar bij de V.O., bovenop de dienstwagen met internationale tankkaart. Ik zou dringend die werkgever verlaten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Domiciliatie. Dan moet je u niet bezighouden met dergelijke brol na te kijken. En kun je u ook niet eens vergissen waardoor je geen schrik moet hebben om afgesloten te worden.

Nope, geen enkel commercieel bedrijf geef ik een wild card om zomaar geld van mijn rekening te halen. Ze moeten een factuur sturen, ik zal die controleren en als ik dat goedkeur dan schrijf ik het bedrag over.

Hoe onrealistisch is het ook niet om de woorden van een Proximus medewerker te interpreteren als : "nadat we je 3 herinneringen stuurden, zullen we je geloven dat je deze keer direct zal betalen en zetten we het terug open"

Het zal eerder geweest zijn: "heb je betaald, dan zetten we het terug open"

Dat ze het dan terug pas open zetten als ze effectief de overschrijving verwerkt hebben, is de logica zelve.

Oplossing is simpel: domiviliering. Ik snap echt niet hoe mensen dat afwijzen voor bedrijven waar je zelf afhankelijk van bent als je weet dat je heel gemakkelijk geld terugkrijgt als er een verkeerd bedrag afgehouden wordt. Dan heb je die problemen zoals hierboven niet.

Je moet soms ook eens het leven gemakkelijk willen maken, he.

Je maakt het voor één partij vooral gemakkelijk: diegenen die geld van u willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als je alle winkels rangschikt volgens intelligentie van hun medewerkers, dan staat de Action natuurlijk helemaal onderaan.

Wat een loserwerkgever is dat. In de privé altijd ongelimiteerd data en minuten kunnen gebruiken, handig als je eens naar de klantendienst van een buitenlandse webshop wilt bellen, of op vakantie wilt rondbellen naar campings. Zelfs als ambtenaar bij de V.O., bovenop de dienstwagen met internationale tankkaart. Ik zou dringend die werkgever verlaten!
Raar dit, uw quote verwijst naar mij maar de quote in kwestie komt helemaal niet uit een post van mij? Bugje?

Allé, als er één winkel is waar je mij nooit ziet is het wel de Action.
 
mac gaat weer ranten over victim-blaming, maar als ge 3 herinneringen krijgt, en pas eens belt als ze de boel hebben afgesloten, dan ligt er ook wel verantwoordelijkheid bij u.
ja, de wereld is vol spam en phishing, maar je kan dat dus checken.

nu ja, ze moeten ook geen dingen beloven die niet kloppen, da's een terechte ergernis, maar 3 herinnerineringen negeren, en dan zeggen dat het "opeens afgesloten" is, beetje raar.
en ok, ge kunt nu zeggen "het klopte niet in de app", maar bel dan gewoon om het even na te gaan. zeker als die telefonie zo belangrijk is. je betaalt idd meer dan genoeg voor hun service. gebruik die dan.

1) Ik heb als facturatiemiddel: "e-mail" genoteerd. Altijd en overal. Dan moeten ze niet afkomen met sms'en, want dan is dat spam voor mij. Logica.
2) Als het dan toch via sms doen, dat ze dan tenminste de beleefdheid hebben om überhaupt even te zeggen waar het over gaat, van wanneer die factuur dateert, waar ik die factuur kan terugvinden, ... En niet van "Hey mac-bc, stort eens xx euro via DEZE LINK. groetjes, Proximus" Waar slaat dit op?!
3) Ik ben nog zo vriendelijk om vrijwillig hun idiote app te downloaden. Ik ben zo vriendelijk om dit te dubbelchecken in hun app. -> Geen openstaande facturen.
4) Ik moet hén bellen? Wat dacht je van: zij moeten MIJ bellen?
5) En als ik dan toch hén moet bellen, dan hebben al mijn voorgaande ervaringen met de klantendienst van Proximus (die kun je hier uitgebreid lezen op dit forum) geleerd dat je dan eerst door een labyrinth moet gaan van oneindigde keuzemenus die u zoveel mogelijk proberen af te wenden van menselijke interactie, idiote chatbots die u zoveel mogelijk proberen af te wenden van menselijke interactie en "contactformulieren" op de website die (nadat je een pagina vol gegevens moet invullen) niet werken wanneer je finaal op "submit" duwt en je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Ze doen er àlles aan om de klant op geen enkele manier tewoord te moeten staan.
Bon, deze keer waren ZIJ vragende partij om MIJ te bereiken. De rollen omgekeerd. En ik neem altijd mijn telefoon op, in tegenstelling tot hun labyrinth. Maar om een klant 1 minuut op te bellen? Zelfs daar voelen ze zich te goed voor blijkbaar. -> BAM, afsluiten die handel. Zwijgen en betalen, onderdanige slaven.

Fucking gangsters.

Dringend tijd dat er nog eens een programma komt zoals "Basta". Laat hen maar eens door een oneindig keuzemenu'tje gaan om een container van voor hun hoofdingang te laten verwijderen. Laat hen maar eens de frustrerende onmacht ten volle ervaren. De wanhoop in hun ogen, dàt wil ik zien. Opdat ze nooit nog iemand anders iets zouden aandoen, wat ze zelf niet leuk vinden.
Dat was tenminste een tijd waar er nog wat weerstand was tegen die frustrerende kafka van die maffiabedrijven. Tegenwoordig is iedereen die kafka blijkbaar normaal beginnen vinden.
De maffiabedrijven hebben doorgedrukt en het is hen aan het lukken: hun klanten die deemoedig hun lot aanvaarden als onderdanige betaalslaaf en deemoedig meegaan in keuzemenu'tjes en idiote chatbots.
 
Ik snap nu toch ook niet de appeal van konijneneten nu dat we het vuur hebben uitgevonden.
Maar alé. In de zomer, een goed stukje vlees gebakken op uitgevonden vuur. Met een warme saus, ingekookt op uitgevonden vuur. Met warme frietjes. En on the side een fris slaatje die de warme toetsen van de rest perfect countert. Doorgespoeld met een licht frisse rode wijn.

Enkel door die combinatie kan je een heet konijn worden hoor.

Een collega op 't werk zei me dat ook ooit: water is voor de vissen, rauwkost voor de konijnen en uw havermoutpapke elke ochtend is voor de kindjes vooraleer ze terug naar haar bureau rolde.

Generation zhit. :scream:

Onlangs ook aan de kassa.

10,4 euro, 50% korting erop, die zat dat te berekenen op haar gsm.
Hoh, generatie gebonden is dat volgens mij niet hoor. Ik heb dat hier al eens gezet: ik zei tegen dame aan 't onthaal bij ons 'toen ik 6 jaar was, was m'n zus DE HELFT van mijn leeftijd, nu ben ik er 70, hoe oud is m'n zus?'

'Aha!' zei ze, 35 jaar hé. Toen ik haar zei dat dat verkeerd was en de uitleg deed dat we maar 3 jaar schelen reageerde ze als volgt (en ik zever niet hé): ze nam de rekenmachine erbij en was aan het rekenen toen ze plots zei: 'ja, ik was die 3 jaar vergeten natuurlijk, 38!'

En die is 48 jaar. Knap ja, maar ze gaat achteruit van den trap. 't Kind.
 
Tja jongens, niet iedereen is goed in hoofdrekenen. Dat is ten eerste niet noodzakelijk een teken van intelligentie (dat meet je heus niet enkel aan de hand van hoofdrekenen) en ten tweede is dat inderdaad van alle tijden en generaties.

Mijn ergernis (ik heb het nu niet per se over dit topic vooraleer iemand zich aangevallen voelt) zijn mensen die onmiddellijk veronderstellen dat iemand te dom is om het te helpen donderen op basis van een interactie van minder dan een minuut waarbij die persoon een rekenfout maakt of gewoon laat blijken dat ze wiskundig niet sterk zijn.
 
Wat een loserwerkgever is dat. In de privé altijd ongelimiteerd data en minuten kunnen gebruiken, handig als je eens naar de klantendienst van een buitenlandse webshop wilt bellen, of op vakantie wilt rondbellen naar campings. Zelfs als ambtenaar bij de V.O., bovenop de dienstwagen met internationale tankkaart. Ik zou dringend die werkgever verlaten!

Nooit ongelimiteerd gehad. Budget was initieel gelimiteerd tot 7.5€. Maar tgv uitzondering en het feit dat ze vaste telefoons hebben buitengegooid is dat nu verhoogd naar 15€. Alles erboven is ten onze laste. En geldt enkel voor nationale gesprekken. Wat ook logisch is aangezien ik niet internationaal fungeer :p.

Maar zelfde ervaringen in privé en overheid. En dus afwijkend van de uwe. Heb er om eerlijk te zijn ondertussen ook geen nood meer aan. In het begin zat ik er af en toe wel eens boven tgv beperktere datalimiet. Maar ondertussen is dat ergens rond de 6GB en is dat voldoende voor mijn maandelijks gebruik.

Nope, geen enkel commercieel bedrijf geef ik een wild card om zomaar geld van mijn rekening te halen. Ze moeten een factuur sturen, ik zal die controleren en als ik dat goedkeur dan schrijf ik het bedrag over.

Ik maak gewoon de afweging. Is dat iets dat belangrijk is voor mijn leven. Is dat iets waar ik niet zonder kan? Dan is dat bij mij defacto een domiciliatie. Het is nu ook niet alsof ik zoveel alternatieven heb voor fluvius, luminus, proximus, etc... dat het echt zin heeft in mijn ogen om daar de don Quihote voor uit te hangen.

Als het zaken zijn waar ik perfect zonder kan of die mijn leven bij hun afwezigheid niet zwaar beïnvloeden dan wil ik dat risico wel lopen. Voor die andere zaken is mij dat gezever als het misgaat niet waard.
Zeker niet wanneer ik de middelen heb om dat risico niet te lopen of dat ik mij er niet in de problemen mee steek.

Je maakt het voor één partij vooral gemakkelijk: diegenen die geld van u willen hebben.
Mij boeit het gemak van de andere geen zier. Ik kijk vooral naar mijn gemak. En als dat dan ook gemakkelijk is voor de partij die geld van mij wil hebben dan is dat maar zo. Is voor mij een goede deal.
Ik heb geen zin om zoals u nu te moeten zitten rondbellen of mailen of whatever om dat probleem op te lossen.

Uiteindelijk heeft alles dat we doen op 1 of andere wijze wel een geldelijke waarde. En is zo'n domiciliatie ook een ontzorging, net zoals een kuisvrouw of kuispersoon, een creche, dit is...
 
1) Ik heb als facturatiemiddel: "e-mail" genoteerd. Altijd en overal. Dan moeten ze niet afkomen met sms'en, want dan is dat spam voor mij. Logica.
2) Als het dan toch via sms doen, dat ze dan tenminste de beleefdheid hebben om überhaupt even te zeggen waar het over gaat, van wanneer die factuur dateert, waar ik die factuur kan terugvinden, ... En niet van "Hey mac-bc, stort eens xx euro via DEZE LINK. groetjes, Proximus" Waar slaat dit op?!
3) Ik ben nog zo vriendelijk om vrijwillig hun idiote app te downloaden. Ik ben zo vriendelijk om dit te dubbelchecken in hun app. -> Geen openstaande facturen.
4) Ik moet hén bellen? Wat dacht je van: zij moeten MIJ bellen?
5) En als ik dan toch hén moet bellen, dan hebben al mijn voorgaande ervaringen met de klantendienst van Proximus (die kun je hier uitgebreid lezen op dit forum) geleerd dat je dan eerst door een labyrinth moet gaan van oneindigde keuzemenus die u zoveel mogelijk proberen af te wenden van menselijke interactie, idiote chatbots die u zoveel mogelijk proberen af te wenden van menselijke interactie en "contactformulieren" op de website die (nadat je een pagina vol gegevens moet invullen) niet werken wanneer je finaal op "submit" duwt en je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Ze doen er àlles aan om de klant op geen enkele manier tewoord te moeten staan.
Bon, deze keer waren ZIJ vragende partij om MIJ te bereiken. De rollen omgekeerd. En ik neem altijd mijn telefoon op, in tegenstelling tot hun labyrinth. Maar om een klant 1 minuut op te bellen? Zelfs daar voelen ze zich te goed voor blijkbaar. -> BAM, afsluiten die handel. Zwijgen en betalen, onderdanige slaven.

Fucking gangsters.

Dringend tijd dat er nog eens een programma komt zoals "Basta". Laat hen maar eens door een oneindig keuzemenu'tje gaan om een container van voor hun hoofdingang te laten verwijderen. Laat hen maar eens de frustrerende onmacht ten volle ervaren. De wanhoop in hun ogen, dàt wil ik zien. Opdat ze nooit nog iemand anders iets zouden aandoen, wat ze zelf niet leuk vinden.
Dat was tenminste een tijd waar er nog wat weerstand was tegen die frustrerende kafka van die maffiabedrijven. Tegenwoordig is iedereen die kafka blijkbaar normaal beginnen vinden.
De maffiabedrijven hebben doorgedrukt en het is hen aan het lukken: hun klanten die deemoedig hun lot aanvaarden als onderdanige betaalslaaf en deemoedig meegaan in keuzemenu'tjes en idiote chatbots.
Is dat een abo via u werkgever?
Gezien die het nationale gedeelte betaald.
Denk dat het probleem daarin dan zal liggen.
Mijn werkgever (overheid) betaald mijn volledige abo. Het nadeel is dat ik dus de app niet kan gebruiken, niet zelf naar de klantendienst kan bellen (want ik ben niet de eigenaar van het abo)
Als er kosten gemaakt worden die niet in het abo zitten (MMS bv) dan krijg ik wel een factuur maar niet op de manier die ik verkies en een sms die verwijst naar de app maar daar zie ik niets in.

Heel gedoe!
 
Maar alé. In de zomer, een goed stukje vlees gebakken op uitgevonden vuur. Met een warme saus, ingekookt op uitgevonden vuur. Met warme frietjes. En on the side een fris slaatje die de warme toetsen van de rest perfect countert. Doorgespoeld met een licht frisse rode wijn.
Klopt, BBQ is een geldig excuus om hiervan af te wijken
 
Hier ook een abonnement bij Proximus waarbij bepaalde delen uit het abonnement vallen (calls naar buitenland, 4411). Maar eigenlijk geen gedoe. Alle facturen komen ook gewoon netjes in de Proximus app.
 
Ik maak gewoon de afweging. Is dat iets dat belangrijk is voor mijn leven. Is dat iets waar ik niet zonder kan? Dan is dat bij mij defacto een domiciliatie. Het is nu ook niet alsof ik zoveel alternatieven heb voor fluvius, luminus, proximus, etc... dat het echt zin heeft in mijn ogen om daar de don Quihote voor uit te hangen.

Als het zaken zijn waar ik perfect zonder kan of die mijn leven bij hun afwezigheid niet zwaar beïnvloeden dan wil ik dat risico wel lopen. Voor die andere zaken is mij dat gezever als het misgaat niet waard.
Zeker niet wanneer ik de middelen heb om dat risico niet te lopen of dat ik mij er niet in de problemen mee steek.

Welk risico? Elk bedrag betaald via domiciliëring kan je tot 8 weken erna terugvorderen. Te regelen met één klik in m'n bankapp. Bij een ongeldig mandaat (wat in de praktijk erg vaak voorkomt) zelfs tot 13 maanden.

Te weinig tijd hebben, maar dan wel uw kostbare tijd verdoen aan het handmatig betalen van facturen..
 
Welk risico? Elk bedrag betaald via domiciliëring kan je tot 8 weken erna terugvorderen. Te regelen met één klik in m'n bankapp. Bij een ongeldig mandaat (wat in de praktijk erg vaak voorkomt) zelfs tot 13 maanden.

Te weinig tijd hebben, maar dan wel uw kostbare tijd verdoen aan het handmatig betalen van facturen..
Om eerlijk te zijn geen idee. Ik doelde op het risico dat hij claimde dat er zou zijn.

Bij mij is alles wat ik kan domiciliëren is gedomicilieerd. Maar ik wist zelfs niet dat je die mogelijkheid tot terugvorderen had tot 8 weken of zelfs bij ongeldig mandaat tot 13 maanden.
Misschien dat @mac-bc dat ook niet wist en daarom zijn standpunt in neemt dat hij met deze informatie mogelijks toch nog herbekijkt. Want niets houdt u tegen om dan gewoon 1 keer per maand even uw facturatie na te kijken en die stappen te ondernemen. Al heb ik ook wel geen idee hoe moeilijk die procedure is of de impact ervan.

Maar voor mij domicilieer ik gewoon.
 
Hmm tegenvaller..
Interim had een verkeerde ploegenpremie berekent waardoor ik 300-400 euro netto minder uitkom.
Dan word het plots een erg schammel loon (2400 netto, 2 euro maaltijdcheques lol) voor met de nacht te staan
 
De aangename huurders van een huis naast ons (nuja nog 1 huis ertussen) zijn al even vertrokken. Daarnet hoor ik wat kabaal, vrouw met twee kinderen staat bloetvoets in haar voortuin. Beetje speciaal maar leek vriendelijk de buren te groeten.

Man arriveert in BMW. Een hele hoop geroep, zo luid dat ik het twee huizen verder kan horen want open ramen (zij zaten dus binnen).
Zij: "Zo agressief doet ge niet bij mijn kinderen, ik heb het u vorige week al gezegd! Ik heb al twee weken niks gedronken!"
Hij: "GE ZIJT NU AAN HET DRINKEN"
*vertrekt met piepende banden*

Bon, ça commence bien hein.
 
De DAB+ mux waar de DPG radiozenders op zitten (oa Willy) is veranderd van zenderpark: Van Norkring naar Broadcast Partners. Sindsdien 0,0 ontvangst meer in huis. De VRT had eerder ook al de overstap gemaakt met hetzelfde resultaat, en ik ben verre van de enige met dit probleem.

Internetradio lost dat op hé, de versterker hier kan dat perfect aan, maar "gewone radio" is toch nog een stuk makkelijker.
Daarom dat ik op bepaalde zenders minder ontvangst heb, waar ik voorheen op die locatie geen probleem had..
 
Terug
Bovenaan