Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Daarom dat ik op bepaalde zenders minder ontvangst heb, waar ik voorheen op die locatie geen probleem had..
Idd, ze hebben nu bvb een zender in Oudenaarde. Op nog geen 10 km van Oudenaarde valt het al regelmatig weg in de auto (aan de platte kant, dan nog niet in de Vlaamse Ardennen)
 
26 mei:
groot buurtfeest, de grote werken om de buurt aan Dampoort herin te richten zijn eindelijk voorbij! 3 jaar overlast, gedaan!

we zijn een maand later, en eerder deze week lag er in de brievenbus een gazet over de nieuwe tramlijn. met website (pagina voor Dampoort: https://gentspoort.be/zes-zones/zone-5-dampoort/)

ze gaan dus alles opnieuw herinrichten. maar dan ook weer compleet he. de bushaltes, die fonkelnieuw zijn, gaan afgebroken worden, en naast het station komen te liggen, bvb. er komt een tunnel, eenrichtingsverkeer, omwegen etc.

die nieuwe werken gaan voor nog méér overlast zorgen als hetgeen ze dus een volksfeest voor deden omdat het gedaan was.

dat dan nog los van het weggesmeten geld voor de huidige inrichting af te werken, die dus amper een paar jaar zal mee gaan
 
Dan gaat ge al eens ene drinken 25 km van uw thuisdorp om geen mensen te moeten tegenkomen en dan komt ge nog bekenden tegen.
 
Tja, hier zit dus dat eerste koppel. Ra ra, ineens een tweede koppel dat uit mijn dorp komt komt hier langs. Nu goed, ik zit in Genk en blijkbaar is Genk on Stage. Dus daar komt veel volk op af.

En terwijl ik dit aan het typen ben komt hier godverdomme TV Limburg af met een camera. Laat mij gerust. Ik ga zu hause.
 
26 mei:
groot buurtfeest, de grote werken om de buurt aan Dampoort herin te richten zijn eindelijk voorbij! 3 jaar overlast, gedaan!

we zijn een maand later, en eerder deze week lag er in de brievenbus een gazet over de nieuwe tramlijn. met website (pagina voor Dampoort: https://gentspoort.be/zes-zones/zone-5-dampoort/)

ze gaan dus alles opnieuw herinrichten. maar dan ook weer compleet he. de bushaltes, die fonkelnieuw zijn, gaan afgebroken worden, en naast het station komen te liggen, bvb. er komt een tunnel, eenrichtingsverkeer, omwegen etc.

die nieuwe werken gaan voor nog méér overlast zorgen als hetgeen ze dus een volksfeest voor deden omdat het gedaan was.

dat dan nog los van het weggesmeten geld voor de huidige inrichting af te werken, die dus amper een paar jaar zal mee gaan


Dat was initieel al allemaal de bedoeling en ik spreek hier over jaren terug.
Vroeger liep er een brug over de Dampoort, nu een tunnel. Het is eens wat anders..
 
Hier in de straat is vorig jaar een volledige heraanleg gebeurd, inclusief nieuwe voet- en fietspaden. Volgend jaar gaat de boel weer open voor Fiberklaar :laugh:
 
Hier in de straat is vorig jaar een volledige heraanleg gebeurd, inclusief nieuwe voet- en fietspaden. Volgend jaar gaat de boel weer open voor Fiberklaar :laugh:
En tegen dat dat erin ligt komt er vast weer een andere aanbieder met wat anders dat de grond in moet 👌

Hier ligt ook alles open en zetten de alles af. Mijn straat is bijna een eiland in de stad. Nu nog het waterpeil dat.gaat.stijgen.

Laat de miljoenen maar binnenkomen. Seaside view.
 
Deze morgen in de krantenwinkel.

Staat zo een dame van een jaar of zeventig met ‘een mapje’. Blijkt dat daar inzit:
een lotto formulier - ah, niks gewonnen? Ik ga direct een nieuw invullen zie.
Krablot type 1 - ah, €12 gewonnen, kijk, je mag direct twee soort abc geven, wacht ik ga direct krabben.
Krablot type 2 - ah gewonnen! Goed, geef er zo nog maar drie. Wacht, ik ga direct krabben. Kijk weer gewonnen, geef nog maar een nieuw. Oei, tis niks.

En zo heeft ze dat voor aub zéven soorten loten gedaan, telkens ook met direct krabben en herspelen met minstens twee nieuwe loten. Ze is dan ook nog vertrokken met vijf nieuwe in haar mapje, om thuis te doen.

Voor zover ik wat kon volgen was ze honderd Euro lichter, zonder mee te tellen de dertig of wat die ze gewonnen had en direct opnieuw kwijt was.

En ge staat daar zo te staan met uw gazet…
 
Deze morgen in de krantenwinkel.

Staat zo een dame van een jaar of zeventig met ‘een mapje’. Blijkt dat daar inzit:
een lotto formulier - ah, niks gewonnen? Ik ga direct een nieuw invullen zie.
Krablot type 1 - ah, €12 gewonnen, kijk, je mag direct twee soort abc geven, wacht ik ga direct krabben.
Krablot type 2 - ah gewonnen! Goed, geef er zo nog maar drie. Wacht, ik ga direct krabben. Kijk weer gewonnen, geef nog maar een nieuw. Oei, tis niks.

En zo heeft ze dat voor aub zéven soorten loten gedaan, telkens ook met direct krabben en herspelen met minstens twee nieuwe loten. Ze is dan ook nog vertrokken met vijf nieuwe in haar mapje, om thuis te doen.

Voor zover ik wat kon volgen was ze honderd Euro lichter, zonder mee te tellen de dertig of wat die ze gewonnen had en direct opnieuw kwijt was.

En ge staat daar zo te staan met uw gazet…
Zolang dat in de Nationale Loterij is, is dat toch prima? Het geld van de pensioenen meteen teruggestoken waar het vandaan kwam. Recyclage op zijn best.
 
Zolang dat in de Nationale Loterij is, is dat toch prima? Het geld van de pensioenen meteen teruggestoken waar het vandaan kwam. Recyclage op zijn best.
Mja, maar heel efficiënte recyclage is dat toch niet, er is heel wat verlies onderweg. Dan toch beter om gewoon het pensioen van die dame te verlagen.
 
Er zijn de laatste tijd meer en meer pro-anarchisme stickers in mijn wijk. Ik was nu vandaag te voet naar de supermarkt aan het wandelen en ik zag letterlijk op elke paal 1 of meerdere stickers. Gewoon anarchisme, anarcha-transfeminisme "fuck the terfs", "be gay do crime" etc. In het terugkeren van de supermarkt kon ik kon het niet meer aanzien en ik heb dan, terwijl ik mijn boodschappentas vasthad, van paal naar paal gewandeld en een hele hoop stickers afgetrokken. Ik heb ze niet allemaal mee, er zijn er nog, misschien dat ik bij een andere avondwandeling nog eens passeer. Ergens is het ook wel nog plezant om wat clean up crew te spelen.

Daarnaast ben ik ook ziek. Ik ging naar een feestje gaan van een collega maar ik heb afgezegd. Ik zou misschien wel kunnen gaan, maar om dan daar een hele hoop mensen aan te steken? Plus 's avonds wordt het erger en het is wel even rijden. Maar ik voel me er toch ook wat slecht over dat ik er niet ben.
 
Mja, maar heel efficiënte recyclage is dat toch niet, er is heel wat verlies onderweg. Dan toch beter om gewoon het pensioen van die dame te verlagen.
Chill, Bart de Wever, niet elke post over het pensioen is een excuus om over de verlaging van de pensioenen te beginnen
 
Nu heb ik al wel is regelmatig een rare kwibus aan de deur gehad als ik iets verkoop op 2dehands of FB maar vandaag stond toch wel weer een geval apart aan men deur. Ik heb sinds een tijdje mijn speed pedelec te koop staan. En nu had ik vandaag een hele enthousiaste persoon die mijn pedelec graag wou overnemen. We waren een prijs overeen gekomen en dan begon het feestje :sarcastic:

Ik ga mijn bod intrekken want ik heb een andere fiets gevonden tenzij u akkoord gaat met x €. Ik zei dat we een prijs overeen waren gekomen en dat de fiets die hij ineens aanhaalde geen pedelec was maar een 25km/u model. Echter bleef hij aanhouden dat ik fout was tot ik de link vd fabrikant doorstuurde. Dan had ik ineens wel gelijk. Enfin, tot daar kon ik nog mee leven. Missen is menselijk.

Dus dien gast komt hier aan en bekijkt mijn pedelec en dan begon het. Elke stukje lak inspecteren, elk stukje ketting nazien, elk woordje lezen in het conform certificaat en kentekenbewijs want "der moest maar is iets gesjoemeld mee zijn" Ik begon het toen al wat op men heupen te krijgen maarja ge laat zo'n mannen best ff in hun wijsheid denk ik dan. En toen haalde hij ineens een tooltje tevoorschijn om de ketting te testen. Ja das om te zien of de ketting versleten is. Man, dieje velo heeft nog geen 1600km op de teller! zijt ge nu serieus? Ja hij was serieus.

Toen ging hij de kader nog is inspecteren, want de maten moesten dezelfde zijn als zijne koersfiets want hij is fervent koerser dus hij ging zijn vouwmeter halen uit zijn wagen. Ja, ik twijfel zei hij en goh die banden staan wat plat. Of ik ze kon oppompen? Ja dat kon ik maar, ik ga dat niet doen want het giet ondertss enorm buiten en geen zin om erdoor te gaan naar het tuinhuis. Toen wou hij toch is testen of de pedelec goed zat. Mijn vrouw kwam op dat moment buiten met de opmerking, is dat hier nu nog niet afgerond? Dus ik heb hem laten rondrijden met de fiets en de zadel stond toen wat laag. Of het stoorde dat hij deze even aanpaste. Eigenlijk wel maar kheb hem laten doen. Toen wel duidelijk gemaakt dat ik er genoeg van had van zijn overdreven gedoe en hij had het ook begrepen.

Dus uiteindelijk heeft hij de pedelec ook niet genomen want de kader was te klein voor hem. Kerel was even groot als mij... :sarcastic:
 
Laatst bewerkt:
Iedereen begint precies stilaan door te flippen, waardoor je nog maar op weinigen kunt rekenen.

Plan iets in, en er is maar weinig zekerheid dat de planning standhoudt.

En anders is het wel een familielid van, dat begint door te flippen, waarvoor ze moeten zorgen.

Server van Cambio ligt plat, heel de vakantieplanning naar de kl*ten

Ik zou doorflippen.
Nu goed dat ik een eigen wagen heb. De bron van zoveel happiness.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan