Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

we gaan geen posters shamen omdat ze het topic gebruiken waarvoor het dient
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.

En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.

Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Vreemd dat je nog geen tijd hebt om de instellingen in teams aan te passen maar hier wel iedere dag tijdens de werkuren heelder epistels kan neerpennen.

Prioriteiten.
 
Weer die simplismen. Echt ergerlijk.

Ik heb de vergelijking hier al gebruikt en zolang bovenstaande simplismen blijven terugkomen zal ik mijn vergelijking ook ongegeneerd blijven gebruiken: "De werkomstandigheden in de fabrieken in de 19de eeuw? Priester Daens? Allemaal slap gelul. Dat kon alleen maar omdat die domme arbeiders dat allemaal bleven slikken. Ze hadden maar hun job moeten verlaten! Dan ging de werkgever wel in actie schieten." :sarcastic:

Je kan dus gerust dat soort graaikapitalisme op kosten van de mentale gezondheid van uw medewerkers terecht aanklagen zonder de schuld te leggen bij die laatsten. Ok, het zijn niet de stoerste posts op dit forum (een forum die op werk- en salarisgebied vaak een macho-bastion is geworden) en je stelt je kwetsbaar op maar het is daarom niet minder waar.
Uw voorbeeld is nogal vreemd, want "het werk neerleggen" is nu exact wat ze ten tijde van Daens gedaan hebben....
 
Vergeet ook mij niet te bedanken jongens, onder meer ik heb ook aangedrongen om de perma-ban af te schaffen om geen leden als Mac of Trump te verliezen.

Mijn mini ergernis: collega vlakbij mijn bureau heeft de gewoonte om te lunchen aan zijn bureau. Ik ga in de cafetaria lunchen om een echte pauze te hebben. Komt die collega mij daar 10min lastigvallen met vragen terwijl ik een boterham in mijn handen heb. Allez tis mijn halve n+1 dus ik heb me maar ingehouden.
 
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
Hoe zou die hun timesheet eruit zien? :hug:
 
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.

En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.

Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
"Ik doe iets technisch, dan vind ik later zeker werk."

Jong en naïef destijds he.

Nu mag je gewoon al het werk doen. Het echte werk dan.
 
Laatst bewerkt:
Allez, de poppemiekes van HR en "Team SfeerBeheer" (zelfverzonnen naam, geen fucking clue tot welke dienst ze behoren maar het is in ieder geval een enorm nutteloze) leven zich weer uit hoor.

Al gans de namiddag gestalkt voor:
  • Test brandalarm
  • Bloeddonatie
  • Pronostiekwedstrijdje EK/WK (whatever, geen tijd)
  • Nieuwe vacatures (vreemd genoeg geen vacatures voor ons team die aan het verzuipen is, wellicht wel heel wat vacatures voor poppemiekes voor het duidelijk overstaffed Team Sfeerbeheer en HR).
  • NIEUW: Carwash-service
  • Ene zijn verjaardag
  • Samen eens gezellig te lunchen over de middag (alsof ik daar tijd voor zou hebben)
  • Enzovoort enzovoort.
En ja, ik had ooit eens al die meldingen in mijn Teams correct gezet waardoor ik niet telkens gestoord werd voor die bullshit. Maar sinds de update naar het nieuwe Teams zijn al die instellingen blijkbaar gewoon gereset (Bravo Microsoft, ze kunnen raketten naar de maan sturen maar wat settings overzetten bij een update was te moeilijk zeker?). Geen tijd om die opnieuw in te stellen.

En er is blijkbaar ook een offensief gestart waarbij al mijn klanten vanmiddag hebben afgesproken om tegelijkertijd te bellen en mails sturen. Nét nu ik mijn aantal ongelezen mails onder de 1000 had gekregen. En als SPOC vereisen de overgrote meerderheid van die mails allemaal actie. Het is een gevecht die ik niet kan winnen. Het is achterna hollen en brandjes blussen.

Zonet eens nageteld en ik beheer momenteel 14 actieve projecten simultaan, waaronder twee kanjers van 20 en 50 miljoen. En ik werk maar 4 dagen per week. En nu met die verlofdagen in mei en juni wordt de achterstand alleen maar groter. Lekker ontspannend.
Ik begrijp waarom je aan "eilandwerken" doet. Je hebt duidelijk geen enkele nood aan een persoonlijke band met collega's. Daar is op zich niets mis mee, maar andere collega's hebben dat wel. Sterker nog, ik maak tijd om met collega's te lunchen, ook al wilt dat zeggen dat ik nu nog aan het werk ben. Als je elkaar kent, ga je ook beter elkaars reacties begrijpen en verhoogt dat de algemene draagkracht van het team. Je gaat alle problemen die je als team kan hebben niet oplossen met een keer per jaar een teambuilding en vervolgens allemaal in je cubicle kruipen voor een jaar. Ik ben zelf ook geen fan van al die activiteiten, maar het is af en toe eens goed om te zien dat collega's daar wel van genieten.

MODEDIT: stukje op de man verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ons is het binnenkort ook "colleagues week". Wat voor een absolute brol activiteiten (excuseer: 90% van de activiteiten zijn info-sessies) er staan ingepland, ik vraag me ook af wie daar tijd voor gaat maken.
 
Bij ons is het binnenkort ook "colleagues week". Wat voor een absolute brol activiteiten (excuseer: 90% van de activiteiten zijn info-sessies) er staan ingepland, ik vraag me ook af wie daar tijd voor gaat maken.
Je kan als alternatief met mac-bc een competitie houden wie de meeste post-je-dagelijkse-ergenissen-op-het-werk kan posten waar jullie wel zeeën tijd voor hebben :S :S
 
Vroeger moest ik niks weten van de happy flappy momenten met collega's. Toen heb ik, long overdue weliswaar, The Office gekeken. En nu ben ik zelf aanstoker van afterdrinks. Het kan verkeren.

OT: Allemaal initiatieven die als paddenstoelen uit de grond groeien, en PJ pls dit, en PJ pls dat, meeting hier meeting daar. Focus is precies VER te zoeken binnen bepaalde departementen. VERMOEIEND. Kan ook niet ALLES declinen uiteindelijk.
 
Ik sta er nu ook wel van versteld dat mensen jaar na jaar een contract geven van minder dan 12 maanden, zodat ze tussendoor even door de maatschappij betaald kunnen worden i.p.v. door de werkgever, legaal is. Dat lijkt me toch al zo donkergrijs dat het zwart wordt?
Als dat telkens contracten zijn van bepaalde duur, en je effectief geen arbeidsprestaties verricht gedurende die 'open maanden', dan is daar niet echt iets tegen in te brengen denk ik.
Nu ja, dat kan alleen bij specialere jobs waarbij je effectief niet moet werken gedurende de off-periode.

Voor opbouw van sociale rechten is dat inderdaad beter, 12 maanden uitbetaald worden.
Bwa, werkloosheid wordt beschouwd als gelijkgestelde periode zoals werken voor pensioen.
En 8 maanden contract per 12 kalendermaanden was net gepast om telkens weer vol recht te hebben op het maximumbedrag het jaar erna (toen toch).
Die 7000 euro netto per jaar extra wegen toch wel veel zwaarder door dan de paar euro pensioen extra 35 jaar later hoor :)
(en dan nog: gelijkgestelde periode betekende dat jouw pensioen berekend zou worden op het bedrag van het laatste arbeidscontract, en niet op basis van de werkloosheidsvergoeding...)
 
Vroeger moest ik niks weten van de happy flappy momenten met collega's. Toen heb ik, long overdue weliswaar, The Office gekeken. En nu ben ik zelf aanstoker van afterdrinks. Het kan verkeren.
Ik vind dat zelf ook leuk. Morgen is er een drink en ik vind het spijtig dat ik niet kan gaan.

OT: ik hoor mijn chef al 2 dagen over agile en scrum enz spreken :help: :help: :help: :help: :help: :help:
 
Je kan als alternatief met mac-bc een competitie houden wie de meeste post-je-dagelijkse-ergenissen-op-het-werk kan posten waar jullie wel zeeën tijd voor hebben :S :S
Ik zit aan een gemiddelde van minder dan 1 per dag tijdens de werkuren, die de meeste dagen gaan van 6-17 bij mij. :S
 
Niet echt een zware ergernis, maar hoe kunnen sommige collega's toch bestaan :laugh:

Ik werk in een overheidscontext en ben hier verantwoordelijk voor een substantiële afdeling van de organisatie. Binnen die afdeling heb ik een paar erfenissen uit het verleden gekregen die het in het verleden al vaak in de weg gestaan hebben om efficiëntiewinsten te boeken. Het gaat hier dan (in hoofdzaak) over een paar diensthoofden die om welke reden dan ook ooit in deze rol terecht gekomen zijn maar daar eigenlijk niet de minste competentie voor hebben.

De voorbije jaren heb ik dat stelselmatig weggewerkt door hen uit die leidinggevende rol te halen en ze terug te zetten in graad. Voorlopig zijn er twee functies als diensthoofd gewoon niet ingevuld en wat mij betreft is daar ook geen noodzaak meer om die later nog op dezelfde manier in te vullen. We evolueren in dat opzicht naar een veel horizontalere organisatie.

Ik ben nu aan mijn magnum opus begonnen om nog een derde diensthoofd te elimineren en heb daarvoor een formeel evaluatietraject opgestart waarbij ik de persoon in kwestie specifiek op zijn leidinggevende competenties (die quasi onbestaande zijn) zal evalueren.

dan zorgt voor veel deining binnen de organisatie en maakt dat hij zijn mensen mobiliseert om voor hem te komen pleiten bij mij. De enige reden dat ze dit doen is omdat het het diensthoofd constant zélf komt pleiten voor extra personeel op zijn dienst zodat ze het allemaal, gelijk in de goede oude tijd bij de overheid, lekker gemakkelijk kunnen hebben. Voor mij is dit een absolute no go aangezien we daar de voorbije jaren na grondige evaluatie en prestatiemetingen net meer dan de helft van het personeel buiten gegooid hebben. Er is ook gewoon geen noodzaak toe. Desalniettemin ben ik altijd bereid om te luisteren naar goede argumenten, maar net op dat vlak ontbreekt het compleet. Enig initiatief tot efficiëntiewinst, wat ik wel minimaal van een diensthoofd mag verwachten, is er niet. De enige initiatieven die daar geïmplementeerd geraken zijn degene die ik er zelf doordram. Tja, dan heb ik ook geen diensthoofd nodig en bijkomend personeel al helemaal niet.
 
Ik begrijp waarom je aan "eilandwerken" doet. Je hebt duidelijk geen enkele nood aan een persoonlijke band met collega's. Daar is op zich niets mis mee, maar andere collega's hebben dat wel. Sterker nog, ik maak tijd om met collega's te lunchen, ook al wilt dat zeggen dat ik nu nog aan het werk ben. Als je elkaar kent, ga je ook beter elkaars reacties begrijpen en verhoogt dat de algemene draagkracht van het team. Je gaat alle problemen die je als team kan hebben niet oplossen met een keer per jaar een teambuilding en vervolgens allemaal in je cubicle kruipen voor een jaar. Ik ben zelf ook geen fan van al die activiteiten, maar het is af en toe eens goed om te zien dat collega's daar wel van genieten.

Haha, je zou eens moeten weten.

Ik ben iemand die daar net enorm veel waarde aan hecht. In het verleden heb ik hier zelfs al verschillende keren gereageerd op de cynici die werk beschouwen als puur inkomsten genereren zonder een band met je collega's te willen aangaan. Toen ik nog bij de overheid werkte was ik op dergelijke events altijd de eerste aanwezig en de laatste terug naar huis. Met sommige van die ex-collega's spreek ik na 7 jaar nog steeds af.

Toen ik toekwam op mijn huidige job vond ik het dan ook een leuke meerwaarde dat er elke vrijdagavond een friday drink wordt georganiseerd, dat er werd geluncht over de middag, enzovoort.
Tot bleek dat je daar niets van mag invullen op uw timesheet, tot bleek dat uw KPI's steeds strakker werden gezet, tot bleek dat je overladen zou worden met werk, ... Sorry, maar dan houdt het op. Ik zie mijn kinderen nu al amper door de week. Als het dan betekent dat elke minuut dat je wat gezellig gaat doen met je collega's, 's avonds ingehaald moet worden ten koste van tijd met je kinderen, dan ontgaat het plezier je heel snel hoor.

Nog iets wat timetracking kapot heeft gemaakt.
Akkoord dat het belangrijk is, maar als je het als bedrijf óók belangrijk vindt, reserveer er dan tijd voor.
 
Hoe zou die hun timesheet eruit zien? :hug:

Die moeten dat niet invullen.

Allemaal ballast die wij, de ingenieurs bij operations met onze 90% billability, moeten meezeulen om het bedrijf rendabel te krijgen. Je zou voor minder cynisch worden als je dan nog eens gestalkt wordt door die ballast terwijl je door je stapels werk probeert heen te komen.

Als je dan toch nutteloze ballast bent, probeer dan tenminste zo stil mogelijk te liggen in uw hangmat zonder de werkenden te storen. Dank u.
 
Zolang die werknemers dat blijven slikken en de werkgever netjes zijn centjes uit dat bedrijf krijgt zonder stress... Waarom extra personeel aannemen? Het zal pas zijn vanaf dat de werknemers het beu zijn en betere oorden opzoeken (als het al te laat is) dat de werkgever in actie zal schieten en in de problemen komt.
Dan neemt die gewoon een nieuwe batch schoolverlaters/juniors aan en begint de hele cyclus opnieuw hoor.
 
Terug
Bovenaan