Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Antwoord : Desondanks de verschillende opmerkingen blijven wij bij dit verslag en behandelen wij dit als het eindverslag. Indien een partij zich hier niet in kan vinden raden wij deze partij aan om een tegenexpertise aan te vragen buiten dit bedrijf en het door de gerechtelijke weg te laten behandelen. EDIT : (het is niet omdat men antwoord, dat je op die antwoorden moet ingaan)
Dit.
Als expert moet je je ook gedragen als expert, niet als een onzeker eendje. Ik heb het ook allemaal al tegengekomen, tot persoonlijke aanvallen om je expertise in twijfel te trekken.
 
Als in dat jij dan ook buiten ligt? Al aan het uitkijken naar iets anders intern/extern?

Ja, als ze heel de divisie buiten flikkeren, lig ik ook buiten. No worries. Als ik ooit buiten lig, dan is het eventjes rondbellen en ergens anders aan de slag gaan.

Advocatenprojectje.

Vorige week tot kot in de nacht gewerkt aan een verslag, want er was een deadline. Zo goed mogelijk rekening proberen houden met alles. Geen fouten proberen maken want advocaten zitten er als aasgieren boven te cirkelen.

Advocaten nemen zichzelf anderhalve week de tijd om alles uit te pluizen en breken mijn rapport nu tot op het bot af. Grotendeels onterecht in mijn ogen. Maar dat neemt niet weg dat heel mijn hiërarchische lijn in CC staat en dit allemaal meeleest. Nu heb ik het gevoel dat ik mij constant moet verantwoorden voor mijn verslag, het gevoel dat ik moet uitleggen waar zij het verkeerd hebben want inhoudelijk is mijn management niet op de hoogte.

Advocaatjes sluiten hun brief af met nieuwe deadlines aan ons op te leggen, terwijl zij helemaal niets te zeggen hebben over ons. Maar:
- Negeer je het? Dan etaleer je zogezegd kwade wil en partijdigheid door aan te sturen op uitstel (want in deze kwestie heeft de ene partij alleen maar te winnen bij uitstel en voor de andere moet het zo snel mogelijk gaan).
- Reageer je erop door te stellen dat dit niet haalbaar is (zeker gezien mijn overvolle workload)? Idem.

Dus je expertise wordt continu in twijfel getrokken en je integriteit wordt continu in twijfel getrokken. Punten waar ik nu toevallig bijzonder veel waarde aan hecht. Now it's getting personal.

Wij moeten daar echt tussenuit. Hoe kan mijn management dat nu niet beseffen?


Het grootste probleem van mensen. Eergevoel. Work for the dollars, en trek je van de rest geen fluit aan. Iedereen mag mij uitschijten en ik mag iedereen uitschijten. Even goede vrienden. Maar het persoonlijk pakken en op 'eergevoel' gaan neuten, recipe for disaster.

Want, je gevoelens zijn dan controleerbaar door een ander en je kunt je er niet over zetten. Problemen die je zelf veroorzaakt maar niet zelf kunt oplossen. Reden voor frustratie.

Je appreciatie komt de 24e van de maand. Ga naar huis met je kinderen spelen, dat is tenminste echte appreciatie...
 
Ook niet veel gemoed investeren in die advocaten. Dat is letterlijk hun job om alles in twijfel te trekken soms met de grootste zever ooit. :p


Ik heb op 10 pagina's "argumenten" eens geantwoord met 1 zin.
Ik heb die nooit meer gehoord.
Het was ook pure nonsens dat die schreef en die wist dat zelf maar al te goed.
Maar die werken met het principe: een nee heb je, een ja kan je krijgen.
 
Ik heb vorig jaar (!!!) blijkbaar een hele lange tabel gecopypastet in teams, en dan niet verzonden. Nooit iets van gemerkt, ik zag die chat in de oude teams ook niet staan. Dit is iemand waar ik dagelijks mee spreek.

Verplichte switch naar nieuwe teams: dat ding crasht telkens ik de chat met die persoon wil openen. Onmogelijk om die tekst te verwijderen in het chatvak. Al geprobeerd uit te loggen, chat volledig verwijderen, niets helpt.

Onding...
 
Ik heb vorig jaar (!!!) blijkbaar een hele lange tabel gecopypastet in teams, en dan niet verzonden. Nooit iets van gemerkt, ik zag die chat in de oude teams ook niet staan. Dit is iemand waar ik dagelijks mee spreek.

Verplichte switch naar nieuwe teams: dat ding crasht telkens ik de chat met die persoon wil openen. Onmogelijk om die tekst te verwijderen in het chatvak. Al geprobeerd uit te loggen, chat volledig verwijderen, niets helpt.

Onding...
Check eens op teams via portal.office.com of je het niet in de webclient kan doen?
Crashed hij dan nog even alle files deleten
  1. If Teams is still running, right-click the Teams icon on the taskbar, and then select Quit.
  2. Open the Run dialog box by pressing the Windows logo key
    windows-logo-key.png
    +R.
  3. In the Run dialog box, enter the following path, and then select OK.
    ConsoleCopy

    %userprofile%\appdata\local\Packages\MSTeams_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Microsoft\MSTeams

  4. Delete all files and folders in the directory.
  5. Restart Teams.
 
Neen, ik heb dit intern naar mijn management geforward met de boodschap dat we misschien maar eens prioritair aan alle partijen herbevestiging moeten vragen of we nog steeds als objectief orgaan worden beschouwd of niet. Anders blijven we als speelbal fungeren en stopt dit spelletje nooit.
Die advocaten moeten maar hun bitch-fight onderling uitvechten, en pas als er consensus is tussen beide partijen om over een bepaald topic expertise te vragen; DAN pas moeten ze gezamenlijk naar ons stappen met hun vraag. En als er nog één insinuatie komt dat we partijdig zijn, dat ze een andere partij mogen gaan zoeken om op te schijten.
Eventjes de hakken in het zand zetten. Als mijn management niet strategisch kan nadenken, dan zal ik het maar zelf voorstellen. Misschien moeten we eens de rollen omwisselen. Inclusief de loonbriefjes.

Owkeeee. Vervolg hierop.
Kerel van mijn management heeft mij vandaag gebeld, gemaild, ... Hij vond oprecht dat ik 100% gelijk had. So far so good...

En nu komt het:
"Meer zelfs! Ik heb onmiddellijk gebeld naar die advocaat om te zeggen dat hij moet stoppen met halve waarheden te verkopen en onze mensen te intimideren. Als ze dat nog één keer doen, dat we ons uit dit project terugtrekken! We aanvaarden niet dat er op die manier met onze mensen wordt omgegaan. Ik heb dit onze Managing Director en onze HR-manager ingelicht om te evalueren hoe we hiermee omgaan en heb hiervoor maandag een meeting ingepland. Dan gaan we ook eens van naaldje tot draadje overlopen wat voor valse verwijten ze ons gemaakt hebben, en dan gaan we dit allemaal terugduwen!"

Ik stond daar zo van: :unsure:
"Euh, thanks for the support. Dat apprecieer ik enorm. Maar euh... het is nu niet dat ik mij dat zo verschrikkelijk hard heb aangetrokken hoor, ik wou gewoon ervoor zorgen dat die spelletjes zouden stoppen en we rustig konden verder werken."

Management: "Ja maar neen, ik sta erop!"

Ik: "Riskeren we dan niet, door er inhoudelijk op in te gaan en terug te duwen, dat we nog méér discussies gaan ontketenen?".

Management: "Misschien op korte termijn wel, maar ik wil dit uitgeklaard zien en daarna gaan ze wel een toontje lager zingen."

*zucht* Volgende week is mijn laatste week voor mijn break. Ik heb nog gigantisch veel inhoudelijk werk. En mijn maandag zal alweer beginnen met zo'n "zware" meeting, met ongetwijfeld weer vervolgacties voor mij, met onvermijdelijk weer escalaties en drama de rest van de week, ... Neeeeeen. Laat mij gewoon met rust. Ik wou dit oplossen met 1 heel gerichte, vlijmscherpe zin. No more drama, aub. Waarom toch.

Ok, wel eventjes stiekem genoten van het feit dat die advocaat blijkbaar serieus geschrokken was van dat telefoontje en al niet teveel meer durfde zeggen. Maar anderzijds lijkt het nu ook precies alsof ik al wenend naar mijn management ben gelopen als een klein kind naar zijn papa, en dat de papa nu op de speelplaats is gekomen om zich te moeien. :')
 
Check eens op teams via portal.office.com of je het niet in de webclient kan doen?
Crashed hij dan nog even alle files deleten
  1. If Teams is still running, right-click the Teams icon on the taskbar, and then select Quit.
  2. Open the Run dialog box by pressing the Windows logo key
    windows-logo-key.png
    +R.
  3. In the Run dialog box, enter the following path, and then select OK.
    ConsoleCopy

    %userprofile%\appdata\local\Packages\MSTeams_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Microsoft\MSTeams

  4. Delete all files and folders in the directory.
  5. Restart Teams.
Jamaar, geen support geven zonder ticketje he ☝️
 
Ik kreeg vandaag opeens een teams bericht van Jos "yeah sure, are you available at 15h?"
Vermits ik geen flauw idee had waar het over ging, even de vorige berichten bekeken. Het laatste bericht was van mij 6 maanden geleden "Hi Jos, tried to call you. Can we have a short call on X?"

Ik zal maar voor binnen 6maand ne reminder in mijne agenda zetten om dan te antwoorden "No 15h doesn't work".

Owkeeee. Vervolg hierop.
Kerel van mijn management heeft mij vandaag gebeld, gemaild, ... Hij vond oprecht dat ik 100% gelijk had. So far so good...

En nu komt het:
"Meer zelfs! Ik heb onmiddellijk gebeld naar die advocaat om te zeggen dat hij moet stoppen met halve waarheden te verkopen en onze mensen te intimideren. Als ze dat nog één keer doen, dat we ons uit dit project terugtrekken! We aanvaarden niet dat er op die manier met onze mensen wordt omgegaan. Ik heb dit onze Managing Director en onze HR-manager ingelicht om te evalueren hoe we hiermee omgaan en heb hiervoor maandag een meeting ingepland. Dan gaan we ook eens van naaldje tot draadje overlopen wat voor valse verwijten ze ons gemaakt hebben, en dan gaan we dit allemaal terugduwen!"

Ik stond daar zo van: :unsure:
"Euh, thanks for the support. Dat apprecieer ik enorm. Maar euh... het is nu niet dat ik mij dat zo verschrikkelijk hard heb aangetrokken hoor, ik wou gewoon ervoor zorgen dat die spelletjes zouden stoppen en we rustig konden verder werken."

Management: "Ja maar neen, ik sta erop!"

Ik: "Riskeren we dan niet, door er inhoudelijk op in te gaan en terug te duwen, dat we nog méér discussies gaan ontketenen?".

Management: "Misschien op korte termijn wel, maar ik wil dit uitgeklaard zien en daarna gaan ze wel een toontje lager zingen."

*zucht* Volgende week is mijn laatste week voor mijn break. Ik heb nog gigantisch veel inhoudelijk werk. En mijn maandag zal alweer beginnen met zo'n "zware" meeting, met ongetwijfeld weer vervolgacties voor mij, met onvermijdelijk weer escalaties en drama de rest van de week, ... Neeeeeen. Laat mij gewoon met rust. Ik wou dit oplossen met 1 heel gerichte, vlijmscherpe zin. No more drama, aub. Waarom toch.

Ok, wel eventjes stiekem genoten van het feit dat die advocaat blijkbaar serieus geschrokken was van dat telefoontje en al niet teveel meer durfde zeggen. Maar anderzijds lijkt het nu ook precies alsof ik al wenend naar mijn management ben gelopen als een klein kind naar zijn papa, en dat de papa nu op de speelplaats is gekomen om zich te moeien. :')
Sorry maar nu is het toch gewoon trollen hé.

Als oprecht: Gast serieus, bepaalt wat ge wilt hé.
Ge zit zo lang te zagen en te mekkeren om support, en dan komen ze helpen, is het weer niet goed.
Godsallemachtig zeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg vandaag opeens een teams bericht van Jos "yeah sure, are you available at 15h?"
Vermits ik geen flauw idee had waar het over ging, even de vorige berichten bekeken. Het laatste bericht van mij was 6 maanden geleden "Hi Jos, tried to call you. Can we have a short call on X?"

Ik zal maar voor binnen 6maand ne reminder in mijne agenda zetten om dan te antwoorden "No 15h doesn't work".


Sorry maar nu is het toch gewoon trollen hé.

Als oprecht: Gast serieus, bepaalt wat ge wilt hé.
Ge zit zo lang te zagen en te mekkeren om support, en dan komen ze helpen, is het weer niet goed.
Godsallemachtig zeg.

Ik heb herhaaldelijk gezegd dat ik die Russian Roulette niet wil hebben, dat dat continu heen-en-weer gediscussieer moet stoppen, dat we ons niet moeten laten meezuigen in hun spelletjes, niet laten meezuigen in die bitch-fight, ...

En dit wou ik doen door kort en krachtig te reageren. 1 zin. 1 vraag. En afhankelijk van het antwoord gaan we ermee door ofwel stoppen we ermee. Geen gezever. Less is more.

Wat mijn management nu doet is gewoon nog een extra laag drama erover leggen. Zich laten uitdagen. Erop ingaan. Interne meetings erover beleggen. Acties uitzetten. Wellicht gevolgd door nog een externe meeting. Enzovoort enzovoort. :cry: :cry:
Weer zoveel kak daaraan smeren. En wat er ook gebeurt: altijd meetings inleggen. Meetings, meetings, meetings.

1) Ik heb daar allemaal geen tijd voor.
2) Hoe the fuck moet ik dat weer allemaal timetracken?! We hebben nog maar net een nieuwe inschatting gemaakt van de nog benodigde uren aan de klant, 2 dagen later moet je alweer de helft van de uren op dit project boeken op al die zever. Wat zal ik doen? Extra budget vragen aan de klant onder de noemer "Participatie Bitch-fight"? Maar als we over budget gaan, kijkt iedereen wel naar mij.

Ik zou het allemaal compleet anders aanpakken. Maar ach.
 
En dit wou ik doen door kort en krachtig te reageren. 1 zin. 1 vraag. En afhankelijk van het antwoord gaan we ermee door ofwel stoppen we ermee. Geen gezever. Less is more.

En die 1 zin, 1 vraag -> meer gezever. Wil je minder gezever, ga niet in op de argumenten.

1) Ik heb daar allemaal geen tijd voor.
2) Hoe the fuck moet ik dat weer allemaal timetracken?! We hebben nog maar net een nieuwe inschatting gemaakt van de nog benodigde uren aan de klant, 2 dagen later moet je alweer de helft van de uren op dit project boeken op al die zever. Wat zal ik doen? Extra budget vragen aan de klant onder de noemer "Participatie Bitch-fight"? Maar als we over budget gaan, kijkt iedereen wel naar mij.
1) dus maak je er tijd voor
2) Je hebt gezegd dat dit dossier uren in regie is. Dus timetracken is simpel. al de uren van al de personen in de vergadering, uw voorbereiding, uw verdere opvolging optellen en dan bijzetten bepaling standpunt nav antwoord advocaat x op ons verslag.
 
Afgelopen maandag op gesprek geweest over hie ik de toekomst nu zie, nu dat ze onze postploeg afgevoerd hebben.
We hebben wel nog enkele lopende opdrachten tot eind dit jaar, maar daarmee heb ik ook al niet meer voldoende uren om mijn uurrooster gevuld te krijgen.
Dus dat word dan meewerken met andere ploegen.
Ik heb wel al laten weten dat ik niet ga blijven als het volledig afgelopen is met de post, dus zal moeten uitkijken naar een andere job.

Overname van de volledige ploeg met alle opdrachten zit er waarschijnlijk niet meer in, spijtig, maar het is nu zo ....

Op naar iets nieuws zeker....
Ik weet niet of ik na bovenstaand bericht hier nog iets gepost heb, ik kan het toch niet terug vinden.

Maar we hebben dus toch nog een overnemer gevonden voor de hele ploeg met bijhorende werk. Zelfs onze ploegbaas die al ergens anders werkte gaat mee over. Hij is ondertussen zelfs al bezig bij het nieuwe bedrijf waar we naartoe gaan.
Normaal gezien hadden wij er ook moeten beginnen vanaf 1 juni, maar omdat er zaken in orde gemaakt moeten worden bij de vdab is dat uitgesteld, was 1 juli geworden, maar dat gaat zelfs niet meer lukken want ik heb een afspraak voor een gesprek bieden vdab op 5 juli.
Het tempo waaraan ze bij de vdab werken is blijkbaar dat van een slak aan de valium, want dit noemen ze dan nog wel een "spoedprocedure".
 
Laatst bewerkt:
Check eens op teams via portal.office.com of je het niet in de webclient kan doen?
Crashed hij dan nog even alle files deleten
  1. If Teams is still running, right-click the Teams icon on the taskbar, and then select Quit.
  2. Open the Run dialog box by pressing the Windows logo key
    windows-logo-key.png
    +R.
  3. In the Run dialog box, enter the following path, and then select OK.
    ConsoleCopy

    %userprofile%\appdata\local\Packages\MSTeams_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Microsoft\MSTeams

  4. Delete all files and folders in the directory.
  5. Restart Teams.
Dit lijkt te hebben gewerkt. ❤️
 
Hoe lang is hij / zij in dienst?

Naar mijn mening is een consultant op zijn of haar best bij aanwerving voor de middellange termijn. (Tenzij je iemand nodig hebt als tijdelijke backup voor een zieke medewerker)

Je kan moeilijk een consultant amper een maandje in dienst nemen en verwachten dan hij/zij zijn of haar werk goed zal doen. Zelfs een goeie consultant kan dat NIET (of die mens doet alsof en kan goed toneelspelen). Je hebt altijd een inwerkingsperiode nodig. Dat duurt afhankelijk van de moeilijkheidsgraad een maand tot zeker een half jaar. Pas dan rendeert een consultant. (als het een goeie is toch)

Een consultant rendeert gemiddeld genomen naar mijn mening het best ergens tussen 3-6 maanden dienst.
Na een jaar max heb je nog weinig nut aan diezelfde consultant. Dan kan je beter een vaste in dienst nemen.

Iemand die beweert dat een consultant die op een jaar tijd 12 verschillende klanten heeft en telkens goed werk aflevert geloof ik niet of die maakt zich of haarzelf blaasjes wijs. Of het moesten echt poepsimpele opdrachten zijn (maar bestaan deze nog wel?)
Nog maar 2 maand, maar het wordt toch geen blijver wsl.
Ik vermoed dat ze hem gaan laten gaan. (Ligt totaal niet in mijn handen trouwens.)

En dan wederom op naar de volgende.

Het probleem is dat er hier ook geen gestructureerde manier van werken is.
Eindeloze theoretische (complexe) discussies, weinig deftig gedocumenteerd.
Heeft men eens ticketjes, zijn die reeds achterhaald, of zitten ze vol met addertjes.
Iemand met jaren ervaring herkent die addertjes, ene die hier een paar maand zit niet.

Je moet er meer tijd insteken, dan dat ze opbrengen.

Zijn ze weg, mag je nadien toch alles weer opkuisen. Opkuisen is erger dan het meteen zelf te maken.

Eindeloze repeat.
Ga ik echt niet tot mijn pensioen blijven doen.

--
De weinige tickets die er zijn, zijn dan ook geschreven door een consultant analist die het reeds is afgebold.
Die ook niet steeds een 100% correcte kijk op de zaken had.

Eigenlijk ligt boel op zijn gat, wat verder kruipen, eens een meter verder geraken, soms 3 meter terug gesjot worden.

In tussentijd komen die consultants aan mij vragen: "wat moet ze doen, welke ticketje zouden ze best oppakkennnn...".
Ik: "Gatver, shit incoming."

---
Eens doorbijten op een gegeven moment.
En voor dossierbeheerder o.d. gaan op een gegeven moment, nog steeds bij de overheid.
Maar dat betekent effectief solliciteren en de hele rimram.
Weg van het technische, weg van de consultants. Gewoon vaste materie, kennis die rijpt.

(Of heftruckchauffeur worden 🙋‍♂️, pure routine nog, en niets anders.)
 
Laatst bewerkt:
Allez.
  • Na al die strontprojecten te moeten doen
  • Na maximale flexibiliteit aan de dag te leggen (projecten worden naar je kop gesmeten en tire ton plan)
  • Na een gigantische workload waarbij het continu pompen of verzuipen is
  • Na een team dat gedecimeerd is
  • ...
Staat er blijkbaar nog steeds geen enkele nieuwe vacature open om nieuwe collega's aan te werven. Ok, het zouden dan wel weer (met alle respect) maagdige schoolbankverlaters zijn die we nog helemaal moeten opleiden maar bon, dan is er tenminste terug wat toekomstperspectief. Ik snap er echt niets van. Als men ons team wil opdoeken, dat men het dan gewoon zegt?
Ik had het al eens opgeworpen bij mijn baas, met een ontwijkend antwoord. Ik zal het voor mijn break nog eens doen.

En mijn opslag? Hoe zou het daarmee zitten? Mijn vraag is al van begin april. Laatste gesprek is al anderhalve maand geleden. Ze zouden me "zeker in juni" nog iets laten weten. Ze hebben nog enkele werkdagen.
Nog volledig los van de uitkomst (en ik vermoed wel dat ze iets zullen geven): het voelt weer allemaal heel erg aan alsof het mij gegund is hoor. :sarcastic: Weer tot het laatste moment rekken. Zo van: "Allez, als het écht niet anders kan". Man toch. Gierigaards. Vorige keer heeft het ook een half jaar geduurd.
En het ding is: ik ben niet eens zozeer op zoek naar het geld. Ik wil vooral erkenning. En sorry, daar zijn ze nu alweer in gefaald door het op die manier aan te pakken. Het geld interesseert me al niet meer (of minder). Dat is toch psychologische logica? Konden die 5 overbetaalde HR-mensen met hun masterdiploma psychologie daar niet zelf opgekomen zijn?
 
Allez.
  • Na al die strontprojecten te moeten doen
  • Na maximale flexibiliteit aan de dag te leggen (projecten worden naar je kop gesmeten en tire ton plan)
  • Na een gigantische workload waarbij het continu pompen of verzuipen is
  • Na een team dat gedecimeerd is
  • ...
Staat er blijkbaar nog steeds geen enkele nieuwe vacature open om nieuwe collega's aan te werven. Ok, het zouden dan wel weer (met alle respect) maagdige schoolbankverlaters zijn die we nog helemaal moeten opleiden maar bon, dan is er tenminste terug wat toekomstperspectief. Ik snap er echt niets van. Als men ons team wil opdoeken, dat men het dan gewoon zegt?
Ik had het al eens opgeworpen bij mijn baas, met een ontwijkend antwoord. Ik zal het voor mijn break nog eens doen.

En mijn opslag? Hoe zou het daarmee zitten? Mijn vraag is al van begin april. Laatste gesprek is al anderhalve maand geleden. Ze zouden me "zeker in juni" nog iets laten weten. Ze hebben nog enkele werkdagen.
Nog volledig los van de uitkomst (en ik vermoed wel dat ze iets zullen geven): het voelt weer allemaal heel erg aan alsof het mij gegund is hoor. :sarcastic: Weer tot het laatste moment rekken. Zo van: "Allez, als het écht niet anders kan". Man toch. Gierigaards. Vorige keer heeft het ook een half jaar geduurd.
En het ding is: ik ben niet eens zozeer op zoek naar het geld. Ik wil vooral erkenning. En sorry, daar zijn ze nu alweer in gefaald door het op die manier aan te pakken.

Ik snap nog altijd niet waarom je daar blijft.

Van je posts lijk je toch
- financieel gezond te zijn
- toch al bezig te zijn met je B-plan
- het is niet bepaald dat je zou vervelen :p. Je hebt kinderen en één à twee renovatieprojecten?
- ik denk echt dat het een negatieve impact heeft op je gezondheid

Is dat zo'n reputabel bedrijf dat je echt die ervaring nodig hebt op papier en is dat echt een meerwaarde ?
Is dat zo'n fameus project dat je je naam daarop wil hebben?


Ik kan mij één herinneren die na 3 maand bij zo'n bedrijf de brui had gegeven.
Hij kon het natuurlijk wel doen omdat hij financieel gezond was dus hij kon zijn ontslag indienen zonder perse al een nieuwe job te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: aXl_
Allez.
  • Na al die strontprojecten te moeten doen
  • Na maximale flexibiliteit aan de dag te leggen (projecten worden naar je kop gesmeten en tire ton plan)
  • Na een gigantische workload waarbij het continu pompen of verzuipen is
  • Na een team dat gedecimeerd is
  • ...
Staat er blijkbaar nog steeds geen enkele nieuwe vacature open om nieuwe collega's aan te werven. Ok, het zouden dan wel weer (met alle respect) maagdige schoolbankverlaters zijn die we nog helemaal moeten opleiden maar bon, dan is er tenminste terug wat toekomstperspectief. Ik snap er echt niets van. Als men ons team wil opdoeken, dat men het dan gewoon zegt?
Ik had het al eens opgeworpen bij mijn baas, met een ontwijkend antwoord. Ik zal het voor mijn break nog eens doen.

En mijn opslag? Hoe zou het daarmee zitten? Mijn vraag is al van begin april. Laatste gesprek is al anderhalve maand geleden. Ze zouden me "zeker in juni" nog iets laten weten. Ze hebben nog enkele werkdagen.
Nog volledig los van de uitkomst (en ik vermoed wel dat ze iets zullen geven): het voelt weer allemaal heel erg aan alsof het mij gegund is hoor. :sarcastic: Weer tot het laatste moment rekken. Zo van: "Allez, als het écht niet anders kan". Man toch. Gierigaards. Vorige keer heeft het ook een half jaar geduurd.
En het ding is: ik ben niet eens zozeer op zoek naar het geld. Ik wil vooral erkenning. En sorry, daar zijn ze nu alweer in gefaald door het op die manier aan te pakken. Het geld interesseert me al niet meer (of minder). Dat is toch psychologische logica? Konden die 5 overbetaalde HR-mensen met hun masterdiploma psychologie daar niet zelf opgekomen zijn?
Erkenning?
Zou je tevreden zijn met "Senior" voor je functietitel ipv extra centen?
 
Allez.
  • Na al die strontprojecten te moeten doen
  • Na maximale flexibiliteit aan de dag te leggen (projecten worden naar je kop gesmeten en tire ton plan)
  • Na een gigantische workload waarbij het continu pompen of verzuipen is
  • Na een team dat gedecimeerd is
  • ...
Staat er blijkbaar nog steeds geen enkele nieuwe vacature open om nieuwe collega's aan te werven. Ok, het zouden dan wel weer (met alle respect) maagdige schoolbankverlaters zijn die we nog helemaal moeten opleiden maar bon, dan is er tenminste terug wat toekomstperspectief. Ik snap er echt niets van. Als men ons team wil opdoeken, dat men het dan gewoon zegt?
Ik had het al eens opgeworpen bij mijn baas, met een ontwijkend antwoord. Ik zal het voor mijn break nog eens doen.

En mijn opslag? Hoe zou het daarmee zitten? Mijn vraag is al van begin april. Laatste gesprek is al anderhalve maand geleden. Ze zouden me "zeker in juni" nog iets laten weten. Ze hebben nog enkele werkdagen.
Nog volledig los van de uitkomst (en ik vermoed wel dat ze iets zullen geven): het voelt weer allemaal heel erg aan alsof het mij gegund is hoor. :sarcastic: Weer tot het laatste moment rekken. Zo van: "Allez, als het écht niet anders kan". Man toch. Gierigaards. Vorige keer heeft het ook een half jaar geduurd.
En het ding is: ik ben niet eens zozeer op zoek naar het geld. Ik wil vooral erkenning. En sorry, daar zijn ze nu alweer in gefaald door het op die manier aan te pakken. Het geld interesseert me al niet meer (of minder). Dat is toch psychologische logica? Konden die 5 overbetaalde HR-mensen met hun masterdiploma psychologie daar niet zelf opgekomen zijn?
Waarom zou je een vacature lanceren zolang niemand klaagt en het werk gedaan is? Zelfde resultaat tegen minder kost? ;)

Was gisteren met een vriendin gaan eten die kloeg dat het nu al de 2e keer is dat ze haar ontslag geeft en er plots wel meerdere mensen worden aangeworven voor haar functie. Job A deed ze het werk van 3 verschillende functies, stilzwijgend werkte ze lange avonden en in het weekend. Grote paniek toen ze haar ontslag gaf, vandaag zitten er 3 mensen op die 3 verschillende functies en is het een zeer comfortabele job. Job B was ze diensthoofd plus nam continu het operationele werk erbij van 1 ontbrekend teamlid, opnieuw grote paniek wanneer ze handdoek in de ring gooide, ze hebben haar rol als diensthoofd per direct vervangen door een consultant die de periode overbrugt tot de vaste aanwerving opstart na opzegperiode huidige werkgever en ze hadden onmiddellijk een extra operationeel teamlid aangeworven. Intussen is ze zelf in haar nieuwe functie opgestart en ongelukkig met de keuze: ze heeft opnieuw afscheid moeten nemen van collega’s, moet wennen aan een nieuwe omgeving die toch niet volledig bij haar verwachtingen aansluit en stelt vast dat haar oude rol nu wel doenbaar wordt.

Als je niets deftig aankaart, blijft extra werk slikken en effectief afrondt en daar bovenop niet van uw oren maakt dat erkenning van die inzet uitblijft (opslag), waarom zouden zij dan actie ondernemen? Uw directe leidinggevende stelt uw miserie vast maar hoe krijgt die hogerop budget vrij als de continuïteit verzekerd is?!
 
Ik snap nog altijd niet waarom je daar blijft.

Van je posts lijk je toch
- financieel gezond te zijn
- toch al bezig te zijn met je B-plan
- het is niet bepaald dat je zou vervelen :p. Je hebt kinderen en één à twee renovatieprojecten?
- ik denk echt dat het een negatieve impact heeft op je gezondheid

Is dat zo'n reputabel bedrijf dat je echt die ervaring nodig hebt op papier en is dat echt een meerwaarde ?
Is dat zo'n fameus project dat je je naam daarop wil hebben?


Ik kan mij één herinneren die na 3 maand bij zo'n bedrijf de brui had gegeven.
Hij kon het natuurlijk wel doen omdat hij financieel gezond was dus hij kon zijn ontslag indienen zonder perse al een nieuwe job te hebben.
Erkenning?
Zou je tevreden zijn met "Senior" voor je functietitel ipv extra centen?

Neen. Ik heb een toekomstplan maar ik kan daar niet van de ene dag op de andere inspringen. Dat vergt wat voorbereiding (dat ik zal finetunen tijdens mijn break) en wellicht een forse lening. M.a.w. ik heb nog een tijdje een dagelijkse job en loonfiches nodig. Die tijd is te kort om mij in een nieuwe job te smijten dus ik moet deze periode uitzweten.
Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom volledig immuun wordt voor uitbuiting ofzo. Mijn harde werk en flexibiliteit mag iets minder "for granted" genomen worden. Men zou denken dat hun frank zou vallen wanneer ze de helft van het team zien vertrekken (naar andere bedrijfen en/of in burnout), maar niet dus.

Qua materiaal voor op mijn CV heb ik intussen genoeg.
 
Neen. Ik heb een toekomstplan maar ik kan daar niet van de ene dag op de andere inspringen. Dat vergt wat voorbereiding (dat ik zal finetunen tijdens mijn break) en wellicht een forse lening. M.a.w. ik heb nog een tijdje een dagelijkse job en loonfiches nodig. Die tijd is te kort om mij in een nieuwe job te smijten dus ik moet deze periode uitzweten.
Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom volledig immuun wordt voor uitbuiting ofzo. Mijn harde werk en flexibiliteit mag iets minder "for granted" genomen worden. Men zou denken dat hun frank zou vallen wanneer ze de helft van het team zien vertrekken (naar andere bedrijfen en/of in burnout), maar niet dus.

Qua materiaal voor op mijn CV heb ik intussen genoeg.

Bwah, als het toch maar is om een bepaalde periode te overbruggen, dan kan je evengoed eventjes een minder intensieve job zoeken waar je wel snel ingewerkt bent?

Daarvan ken ik ook een architect die bij zo'n architecten/ingenieursbureau werkte waar hij mentaal helemaal onder door zat. Hij schakelde over naar deeltijds CAD-tekenaar om weer tijd te krijgen voor zijn eigen.
 
Terug
Bovenaan