Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Alé, ik stond op het punt enthousiast een ticket af te werken.

Tot f*ckery consultant *poink* deed op Teams. Leidend tot nog vele *poinks* de komende uren nadien.

Een simpel issue waar die nu al zolang mee bezig is, nog steeds niet in orde.

Het zal een mysterie blijven hoe f*ckery consultant het zo f*cked had gekregen.
 
Gisteren plots de melding bij het opstarten van mijn PC dat ik nu een pin moest kiezen in plaats van een paswoord. Zo gezegd zo gedaan, maar wat is daar nu net de redenering achter, hoe is dat veiliger?

En natuurlijk nu een hoop problemen met allerhande office365 logins.
 
Gisteren plots de melding bij het opstarten van mijn PC dat ik nu een pin moest kiezen in plaats van een paswoord. Zo gezegd zo gedaan, maar wat is daar nu net de redenering achter, hoe is dat veiliger?

En natuurlijk nu een hoop problemen met allerhande office365 logins.
Bij ons stelden ze dat ook in bij 't opleveren van W12.

Echter, de PIN toestanden gaven bij mij ook altijd miserie want, long technical story short, WinOS wou niet aanvaarden dat ik ingelogd was, ook al was ik ingelogd via die PIN.
Bij gevolg werkte er vanalles niet (vooral dus Single Sign-On stuff) want mijn user credentials waren niet 'geldig'.

Nu, dat is bovenop een wachtwoord, dus bij 't inloggen kan je gewoon switchen van login type & uw pw blijven bezigen.
Nadat je dat ne keer of 10 gedaan hebt zal de default login niet meer die PIN toestanden zijn, maar het wachtwoord.

Ale, dat was bij mij toch zo ... dunno of ze die PIN toestanden effectief kunnen verplichten via group policies & u niet laten 'switchen' naar PW login.
 
Gisteren plots de melding bij het opstarten van mijn PC dat ik nu een pin moest kiezen in plaats van een paswoord. Zo gezegd zo gedaan, maar wat is daar nu net de redenering achter, hoe is dat veiliger?

En natuurlijk nu een hoop problemen met allerhande office365 logins.
PIN wordt enkel op het toestel zelf bewaard en is dus bijgevolg niet gevoelig voor credential dumps of brute-force aanvallen. Het is voor een eindgebruiker ook eenvoudiger (meestal :)) om een PIN te onthouden ipv een string van 32 unieke karakters met speciale tekens en what not.
 
PIN wordt enkel op het toestel zelf bewaard en is dus bijgevolg niet gevoelig voor credential dumps of brute-force aanvallen. Het is voor een eindgebruiker ook eenvoudiger (meestal :)) om een PIN te onthouden ipv een string van 32 unieke karakters met speciale tekens en what not.
Mja, eenvoudiger op zich wel. Maar als je elke dag 10 keer je paswoord nodig hebt vs 9 keer + 1 keer PIN weet ik het toch niet.
 
Alé, ik stond op het punt enthousiast een ticket af te werken.

Tot f*ckery consultant *poink* deed op Teams. Leidend tot nog vele *poinks* de komende uren nadien.

Een simpel issue waar die nu al zolang mee bezig is, nog steeds niet in orde.

Het zal een mysterie blijven hoe f*ckery consultant het zo f*cked had gekregen.
Bah wat heb jij een vies dedain voor consultants. Richt je pijlen op je bedrijf die ze aanwerft, niet op junior consultants die ook maar aan het leren zijn (disclaimer: ik ben geen consultant).
 
Anderhalve maand het werk van 2,5 VTE in mijn nek gekletst krijgen (wegens vakanties en chronische understaffing). Tot zover de traditiegetrouwe « kalme zomer ».

Ach, we zullen maar niet te hard klagen, bij onze klanten is het bijltjesdag geweest, toch ook weer een tiental mailadressen die ik mag schrappen uit min adresboek.
 
@mac-bc ik heb momenteel 3 e-mails van 3 verschillende advocaten in mijn inbox dat ik hun moet antwoorden tegen X of anders…

Who fucking cares. Het is niet aan hun om uw agenda te bepalen.

Ik stuur wel eens terug wanneer ik zin heb. Is typisch advocaten om zo’n e-mails te sturen. Fuck them.
 
Mijn ontslagbrief verstuurd vandaag, wil dat natuurlijk wel nog persoonlijk melden aan de baas voor dat hij de brief ontvangt, lijkt me netjes, maar die duwt zijn telefoon af als ik bel. :unsure:
Hij gaat de droge brief dan wel zien toekomen zeker?
Te pakken gekregen uiteindelijk. Er volgt een afscheidsgesprek, hij gaat me proberen houden natuurlijk, ik ga mijn best moeten doen niet naïef in beloftes te geloven, maar ik ben wel blij uiteindelijk. Er toch even gewerkt en ik zou het respectloos vinden om zomaar te stoppen zonder gesprek. Ik hoop dan dat ze mijn opmerkingen gebruiken om toekomstige werknemers gelukkig te houden.
 
Mijn ontslagbrief verstuurd vandaag, wil dat natuurlijk wel nog persoonlijk melden aan de baas voor dat hij de brief ontvangt, lijkt me netjes, maar die duwt zijn telefoon af als ik bel. :unsure:
Hij gaat de droge brief dan wel zien toekomen zeker?

Is ook wel snel geëscaleerd bij u? :p

Op een maand tijd van discussie over gepland congé tot "hier is mijn ontslagbrief"?
 
Is ook wel snel geëscaleerd bij u? :p

Op een maand tijd van discussie over gepland congé tot "hier is mijn ontslagbrief"?
Denk dat het relaas hier ongeveer wel staat. Maar idd enorm snel geëscaleerd jammer genoeg.
Niet alles staat hier natuurlijk, zou wat teveel details over mezelf prijsgeven. Maar het is meer dan dat verlof, het is gewoon daarmee begonnen. Dat ongeval van mijn zoontje een paar weken terug heeft ook een mentale weerslag gehad waardoor ik alles slechter heb opgenomen dan nodig en hoewel ik dat besef, krijg ik het niet meer uit mijn hoofd. Ik ben daardoor beginnen zoeken en controleren op elk gebied en heb veel zaken gevonden bij de werkgever die niet kloppen. Ik ga ergens met pijn in het hart weg want ik ben er wel graag en heb goede collega's, maar er is iets geknapt.
 
Advocaten van ontevreden klanten @|nfected ?
Haha nee hoor niet van klanten.

Ik ben ook chair van deze regio. Dus we hadden maar eigenaars die zich niet aan de bouw regels hadden gehouden. Dus aan 19 eigenaars een brief gestuurd dat ze dus een boete kunne verwachten van 100K, we hun visitors gaan tegenhouden ad gate en ze hun membership verliezen van het reservaat tenzij ze terug alle papieren in orde brengen en de regels niet aan hun laars lappen.

16 hebben sorry gezegd en alles in orde gebracht. 3 deden moeilijk en blabla. Maar 2 hebben nu net 20min geleden hun kar gedraaid na 3 maanden lastig te doen en sorry gezegd en alles in orde gaan brengen.

1 blijft dus moeilijk doen dus gaan we nu voorbeeld van haar maken en dus toepassen wat in mijn brief staat. Ik heb de wet aan mijn zijde en grootste en beste advocaten bureau van Afrika die aan de case werkt. Overheid gaat ook akkoord en zij heeft zo’n amateur advocaatje aan haar zijde die wat bedreigingen naar mij stuurt. Dus good luck, straks is ze haar eigendom kwijt :)
 
Bah wat heb jij een vies dedain voor consultants. Richt je pijlen op je bedrijf die ze aanwerft, niet op junior consultants die ook maar aan het leren zijn (disclaimer: ik ben geen consultant).
Ik houd me nog in.
(Ik krijg niet zo goed verwoord hoe ik ze tot bloederige pus wil herleid zien worden met al de details erbij. :sneaky: )

Ik heb wel wat plezanters te doen, dan de shit van voornamelijk snotneuzen van een ander bedrijf op te kuisen, wat je dan uiteindelijk beter zelf had gedaan.
Elke 5 voet zit er ook weer een andere. Of ze willen al weer iets anders doen, of ze deugen gewoon niet.

Waarom zitten ze er dan...tja.
Is tegenwoordig de regel, zoveel internen, zoveel externen.
Is op zoveel plaatsen tegenwoordig zo. En het management ziet de problemen ervan niet in. (Die zien ook maar, zoveel mensen op het project, that's it volgens 1 of andere formule.)

Al mijn hele carrière krijg ik met consultants te maken.
Ik kan u legio voorbeelden geven van f*ckery waar jij dan steeds toch weer de dupe van bent.

Van absolute zogenaamde expert luchtfiguren met nihil meerwaarde die navenant kosten. Tot uiteraard babyfaces die jij eigenlijk mag opleiden.

Zijn ze allemaal slecht? Nee uiteraard. Maar zoveel jaar veder, en er al zoveel zien passeren, je krijgt er een dégout van.
(Sowieso, al deugen ze best, als het te moeilijk wordt, hebben ze plots nood aan een andere uitdaging en blijf je achter met de zooi.)

Maar vanalles passeert uiteindelijk, tot ultieme weirdo's die eens een cursus gevold hebben en geboddyshopped worden.
Voor de consultancybedrijven erachter geldt maar 1 ding: "cashen cashen".

--
Nu, bv. waarom men steeds snotneuzen bij ons dumpt.
Omdat men zogenaamd geen mediors/seniors ter beschikking heeft.
Wat dan later vals blijkt te zijn. (Is ons management hier te zwak in bij onderhandelen? Wsl ja.)
Dat consultancybedrijf weet dat sommige plaatsen ideaal zijn om hun juniors ervaring te laten opdoen.
Een groot project, waar seniors zitten. Overheid ook hier, dus die komen toch steeds met de centen op de proppen.
Later zegt dat consultancybedrijf: "die zit daar al zoveel maand bij jullie, we gaan die als medior factureren!"
(En dan blijkt dat dat mannetje zelf nog als junior wordt aanzien in het consultancybedrijf en zelf geen extra centen binnenrijft.)
Alé, ik kan u veel straffe verhalen geven van hoe achterbaks zulke consultancybedrijven werken uiteindelijk.

Dus als interne die nog met eer en geweten wilt werken, je bent de dupe van:
-Eigen managers in hun ivoren torens.
-Consultancybedrijven die het achterbaks spelen, en die uiteraard echt niet inzitten met de klant, laat staan met de interne werknemers van de klant.
-De consultant zelf. Onding, geen onding, super onding, steeds wel weer een verrassing.

--
Enkele voorbeelden hoe het op grote schaal misgaat.




...

Eens ze de boel overnemen...alleen nog goed dokken, en er vloeit zeker geen betere dienstverlening uit.
Gewoon zeer veel dure f*ckery.

Het is gewoon een cultuur op zijn eigen die gewoon groeit en alles uitholt.
Kwaliteit, de klant helpen, *een betere wereld*,.... f*ck dat, gewoon zonder gêne gemakkelijk centen binnenrijven en de rest dieper in de miserie duwen.
 
Laatst bewerkt:
Aan de andere kant. Gooi vandaag op morgen alle consultants in heel België buiten en de economie stort letterlijk in elkaar.
Het is een gedrocht. Het is een probleem. Maar het is allemaal te groot geworden.

Finaal werkt een groot percentage van de beroepsbevolking (waaronder ikzelf) als consultant en dat is 'like it or not' deel van de economie.

Eens ze de boel overnemen...alleen nog goed dokken, en er vloeit zeker geen betere dienstverlening uit.
Gewoon zeer veel dure f*ckery.

Het is gewoon een cultuur op zijn eigen die gewoon groeit en alles uitholt.
Kwaliteit, de klant helpen, *een betere wereld*,.... f*ck dat, gewoon zonder gêne gemakkelijk centen binnenrijven en de rest dieper in de miserie duwen.
De "besten" = 9000€ dagtarief mmm. :unsure: Ik werk 14 jaar als consultant en ze krijgen voor mij nog geen 700€/dag.
Dat moeten toch enorme gouden raven zijn of zo? Dat is echt niet normaal.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren plots de melding bij het opstarten van mijn PC dat ik nu een pin moest kiezen in plaats van een paswoord. Zo gezegd zo gedaan, maar wat is daar nu net de redenering achter, hoe is dat veiliger?

En natuurlijk nu een hoop problemen met allerhande office365 logins.
Ik kreeg die melding onlangs ook. Maar je kon aanvinken als je ook letters wou kunnen ingeven.

Ik heb dus gewoon mijn wachtwoord als pin ingegeven. Het was in orde. :unsure:

Bij ons is het wel ter vervanging van het wachtwoord, niet ter aanvulling zoals bij jou.
 
Aan de andere kant. Gooi vandaag op morgen alle consultants in heel België buiten en de economie stort letterlijk in elkaar.
Het is een gedrocht. Het is een probleem. Maar het is allemaal te groot geworden.

Finaal werkt een groot percentage van de beroepsbevolking (waaronder ikzelf) als consultant en dat is 'like it or not' deel van de economie.


De "besten" = 9000€ dagtarief mmm. :unsure: Ik werk 14 jaar als consultant en ze krijgen voor mij nog geen 700€/dag.
Dat moeten toch enorme gouden raven zijn of zo? Dat is echt niet normaal.
Als in, uw werkgever vraagt 700€/8u?

Dunno wat je doet, maar ik word aan 135€/u gefactureerd
 
Terug
Bovenaan