Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik was niet vast benoemd destijds, maar ik had ook geen grote vaste kosten (woonde toen nog thuis), dus ik had ook minder redenen om mij in te houden.
Samengevat: ik gaf les, had nogal een scherpe mening die ik ook regelmatig uitte tegen de directie. En vooraleer ik vast benoemd werd, mocht ik beschikken terwijl ik wel in een context van deeltijds beroeps, concentratieschool mijn klassen onder controle had en bij de examens (die voor alle leerlingen voor algemene vakken hetzelfde waren, ongeacht de leerkracht) ze beter scoorden dan gemiddeld, ondanks ik veel van de zwakkere klassen had.

Ik wist dat dat ging gebeuren. Want het jaar voor mij was net hetzelfde gebeurd met 2 zeer goede, jonge leerkrachten die ook al eens hun mond durfden open doen.

Er waren op dat moment ook enkele ja-knikkers, waarbij het altijd 'feest' was in de klas en die wel vastbenoemd zijn geraakt. Die zijn uiteindelijk zelf vertrokken, zelfs na benoeming, want na enkele jaren proppen tegen uw hoofd gesmeten gekregen te hebben ed. geraakt een mens dat ook beu. Maar dat ja-knikken lonender was dan een mening hebben en uiten, was wel vrij duidelijk.
Ik snap dat soort directies niet. Het is menselijk misschien dat je niet graag hebt dat je wordt tegengesproken, maar als directie lijkt me dat wel iets waar je professioneel me moet omkunnen, aangezien het misschien wel eens nuttig kan zijn.
 
Ik snap dat soort directies niet. Het is menselijk misschien dat je niet graag hebt dat je wordt tegengesproken, maar als directie lijkt me dat wel iets waar je professioneel me moet omkunnen, aangezien het misschien wel eens nuttig kan zijn.
Ik heb op de 2,5 jaar dat ik daar les gaf 6 keer de situatie meegemaakt dat ik een idee opperde tijdens een vergadering, totaal werd afgebroken, om dan de vergadering nadien exact dat voorstel te horen te krijgen als het nieuwe plan dat ze hadden uitgewerkt. Dus 't was echt wel niet dat ik gewoon maar contrair deed omdat het kon.

Maar ik snap wel dat als je een lening af te betalen hebt, kinderen die veel geld kosten, misschien ook een partner met geen 100% jobzekerheid, dat je gewoon zwijgt en ondergaat. 't Is perfect begrijpbaar dat mensen hun job en inkomen niet op het spel willen zetten. Zeker als je nog niet vast benoemd bent, wil dat zeggen dat je in een andere scholengroep helemaal opnieuw mag beginnen in de opbouw naar werkzekerheid. En eens vast benoemd.... ik heb uurroosters gezien die duidelijk vooral iemand weg pesten als doel hadden, dus ze maken je dan het leven op een andere manier wel zuur.
 
Klant stuurt een mail - krijgt een automatische reply dat alle aanvragen binnen de 5 werkdagen worden behandeld.

1u later een nieuwe mail "ik heb een aanvraag ingediend, wanneer zal ik hier eindelijk reactie op krijgen? Het is urgent"

:wtf:
 
Klant stuurt een mail - krijgt een automatische reply dat alle aanvragen binnen de 5 werkdagen worden behandeld.

1u later een nieuwe mail "ik heb een aanvraag ingediend, wanneer zal ik hier eindelijk reactie op krijgen? Het is urgent"

:wtf:
Als ze nen SLA heeft dat ze binnen het uur uit de nood geholpen kan worden dan ... aja 't is dringend. Pakweg 'mijn productielijn ligt stil want die server van ulle is dood gevallen'.

Maar anders ... 5d is 5d zeker & verder trekken we 't ons ni aan & werken we de tickets af in volgorde. :sneaky:

Echter, om eerlijk te zijn ... de klanten die hun mond 't hardst open trekken zijn dan ook regelmatig zij die 't meest voorrang krijgen. Soooo yeah ... der is iets van aan ook om den ambetanterik uit te hangen.
 
Ik snap dat soort directies niet. Het is menselijk misschien dat je niet graag hebt dat je wordt tegengesproken, maar als directie lijkt me dat wel iets waar je professioneel me moet omkunnen, aangezien het misschien wel eens nuttig kan zijn.
School directies staan (vaak) niet bekend voor hun professionaliteit. Ik zie dat ook bij mijn vrouw haar directies. @Guazala haar verhaal klinkt pijnlijk herkenbaar.

En ondertussen denken ze dat "wat meer geld geven" het leraren tekort wel zal oplossen... terwijl het werkbeleid in die sector gewoon door en door rot is (imo).
 
School directies staan (vaak) niet bekend voor hun professionaliteit. Ik zie dat ook bij mijn vrouw haar directies. @Guazala haar verhaal klinkt pijnlijk herkenbaar.

En ondertussen denken ze dat "wat meer geld geven" het leraren tekort wel zal oplossen... terwijl het werkbeleid in die sector gewoon door en door rot is (imo).

Het probleem ligt, volgens mij, zelfs niet nij de directies zelf (of toch niet volledig), maar ook bij de ondersteuning die ze krijgen.

Waar ik les gaf was een school waar de directeur een oude praktijkleerkracht was. Die was directeur geworden van een school met pakweg 40 leerlingen en 10 leerkrachten, waarvan de meesten verre van voltijds. En die deed dat blijkbaar super goed. Ondanks het moeilijke publiek was daar een goeie sfeer, bloeiden afgeschreven leerlingen er open. En dan is hij slachtoffer geworden van zijn succes. 10 jaar later waren er ruim 300 leerlingen, 40 leerkrachten, en 10 leerlingen- en tewerkstellingsbegeleiders (deeltijds onderwijs) en was dat volledig boven zijn hoofd gegroeid. En dan is die terug gevallen op een verdeel en heers strategie.
Ik denk echt dat die mens niet van slechte wil was. Maar die was directeur geworden in een kleine KMO en plots moest die een groot bedrijf leiden. En die had daar noch de kennis, noch de vaardigheden ooit voor geleerd. Dus die deed maar wat. En niemand greep in om hem daarbij te helpen.
 
Het probleem ligt, volgens mij, zelfs niet nij de directies zelf (of toch niet volledig), maar ook bij de ondersteuning die ze krijgen.

Waar ik les gaf was een school waar de directeur een oude praktijkleerkracht was. Die was directeur geworden van een school met pakweg 40 leerlingen en 10 leerkrachten, waarvan de meesten verre van voltijds. En die deed dat blijkbaar super goed. Ondanks het moeilijke publiek was daar een goeie sfeer, bloeiden afgeschreven leerlingen er open. En dan is hij slachtoffer geworden van zijn succes. 10 jaar later waren er ruim 300 leerlingen, 40 leerkrachten, en 10 leerlingen- en tewerkstellingsbegeleiders (deeltijds onderwijs) en was dat volledig boven zijn hoofd gegroeid. En dan is die terug gevallen op een verdeel en heers strategie.
Ik denk echt dat die mens niet van slechte wil was. Maar die was directeur geworden in een kleine KMO en plots moest die een groot bedrijf leiden. En die had daar noch de kennis, noch de vaardigheden ooit voor geleerd. Dus die deed maar wat. En niemand greep in om hem daarbij te helpen.
Eigenlijk zouden schooldirecteurs beter managers zijn dan leerkracht van opleiding en ervaring
 
Och, dit zo hard.

Ik zou daar lange tirades over kunnen houden, maar dat is hier de topic ervoor niet

Ontopic:

mijn hond was zo blij in de Gentbrugse meersen vanmorgen, als je daar niet gelukkig van wordt dan scheelt er iets met u ;)

Die certificate zijn imo belachelijk.
Ge kunt met de juiste sites, op een paar dagen tijd 100% zeker zijn dat ge uw certificaat haalt.

Ik "moest" toen ik in it starten 6 jaar terug 6 certificaten op een jaar halen.
Ik heb er 6 gehaald.
6 gehaald op 8 maand tijd.
Want de eerste keer had ik het examen op de brave manier proberen te leren (boeken lezen, academys volgen, tutorials lezen, dingen opzetten in een lab), los gezakt...
Want microsoft hun examens (waren) niet realistisch/nuttelos uitgebreid (in mijn ogen).

Vervolgens 6x een maandje lang 1uur per dag wat de vragenlijsten lezen, elke keer erdoor.

Daarna gezegd tegen de werkgever dat het BS was en ik er nog nix van kon.
Zijn reactie "kgoh er blijft altijd iets van hangen"

Do share here :)
 
Do share here :)
XD

Och, the usual: Mijn eerste IT certificaat was CCNA anno 2011, zoals anderen gezegd: eerst braaf gestudeerd (en ik ben blij dat ik dat gedaan heb), ik beheerste de materie oprecht goed. Maar die vragen waren van zo een belachlijk "gotcha" niveau dat ik wss nog zou falen moest ik het nu proberen met 11 jaar ervaring. Ik had zo net 3% tekort om te slagen, twas echt "net niet". Ik heb toen de vragen afgehaald, vanbuiten geleerd en plots had ik 95%. Tja

Voorbij een bepaalde punt worden de vragen zo belachelijk omdat iedereen de vragen opzoekt, dat het geen examen maar een geheugenspel wordt.

NSE4 was van hetzelfde.

Ik kende vroeger iemand die in een vorig leven CCIE proctor was in Brussel. (CCIE is een examen van computernetwerken, reken gerust 2 jaar studeren buiten uw job-uren om dat te halen, best alleen er aan beginnen met 6 jaar ervaring onder de gordel ook)

En die werkte nauw samen met het examencentrum in India. Dat was er echt over: hordes indiers die er uitzagen alsof ze voor het eerst een netwerk-CLI van dichtbij zagen, slaagden met glans en glorie voor de meest bizarre vragen.

...tot je op een dag er een paar nieuwe vragen bijgooide, die nieuwe vragen waren stukken eenvoudiger maar die niemand heeft kunnen dumpen in een pass4sure ofzo. Slaagpercentage zakte met 70%. Tot een kleine week later de hordes terugwaren en allemaal perfect het exacte antwoord konden reproduceren.

Of: de vraag was hetzelfde, maar ipv "area 10" die je moest gebruiken, past hij op 2 plekken iets aan naar "area 100" en een andere vlan nummer ofzo. Gewoon een paar markers van randomness er in gegooid die niet consequent iets betekenen voor de rest.

80% van die gasten gebruiken gewoon hun memorized antwoord.

Tja, en dan vragen we ons af waarom IT certificaten in waarde dalen. Terwijl CCIE nu net een examen zou moeten zijn die daar wat van vrijgewaard zou moeten zijn. Het is ook schijteduur per poging.

Sommige vragen zijn zo verwarrend opgesteld (ik vermoed soms door niet native engelstalige sprekers) dat moest het een mondeling examen zijn, ik duidelijk zou maken van afhankelijk van op welk woord in de zin de nuance lag, ik verschillende antwoorden als juist zou kunnen motiveren.

Ik haatte heel veel vragen waar je u ook niet kan uit redeneren.

Om het aan niet IT-mensen uit te leggen, stel dat je de volgende vraag op een examen krijgt:

"hoeveel verkeerslichten zijn er vanaf hier naar het centrum?"

-1
-2
-4
-5

"welk centrum? En hoe weet je wat 'hier' is? En ik kan 10 invalswegen bedenken vanuit dit examencentrum en er zijn tijdelijke werken op het einde van de straat. Moet ik dat meetellen?"

Je kiest "2" omdat je denkt dat ze dat bedoelen zonder de werken en de meest courante weg zoals je hem nu zou nemen.

"fout antwoord" En geen uitleg waarom.

Maar 1 of andere Indier in Bangalore weet "aja, die verkeerslichten vraag is 4 het juiste antwoord"

En dat is... frustrerend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan