Over- en ondergewicht

Mooie uitleg van @Sylverscythe . Ik ga verder gaan en zeggen dat het mij absoluut niet geholpen heeft. Uithouding heb ik meer gekweekt door lopen/fietsen/bjj dan door kettlebells en er 'gespierd' uitzien kwam pas door nog meer gewicht te verliezen en starting strength te doen.
En hoe doe jij "starting strength" nu dat de fitnesszaken dicht zijn?
 
Voila, plan opgesteld om samen met de madam tegen eind augustus minimum 10kg af te vallen zodat ik de Karate veilig terug kan opnemen :)

vandaag al 200g bijgekomen, maar kom ik had net een halve liter water op
 
Voila, plan opgesteld om samen met de madam tegen eind augustus minimum 10kg af te vallen zodat ik de Karate veilig terug kan opnemen :)

vandaag al 200g bijgekomen, maar kom ik had net een halve liter water op
En wat houdt dat plan in?
 
@Carrion en @Sylverscythe
Fuck de kettlebell.

Kheb een héél simpel manier gevonden om bovenlichaam te trainen.....waterflessen. Ik doe onderstaande video met 2 flessen van Evian 1,5L. Morgen ga ik achter de 2x 5l water van Everyday om "side raises", "curls" te doen. Die termen zeggen me niks, maar raden jullie nog andere soorten oefeningen aan met de waterflessen?

Ik doe dus eerst dit ==>
Maar na 10 a 15min begin ik al te hijgen/zweten/puffen. Vervolgens oefeningen gedaan met de waterflessen, maar dat kan ik ook maar 5min volhouden door de oefeningen van de vorige video.
Erachter heb ik zitten touwspringen(5 sets), maar ik was zo moe dat ik bij elke set 1x klungelde met de springtouw. De laatste set was maar 15sec ipv de gewoonlijke 30sec per set.

Ik eet 1 koekje in de middag, voor de rest "normaal". (ja ook witte rijst en zo, normaal dus). Na 18/19u eet ik geen late night snacks. Elke avond 1 groene thee. (om toch iets van smaak in m'n mond te hebben)

Als er nu geen zienbare/voelbare resultaat komt ga ik naar een dokter of zo.

Kben al gezakt van 92/93kg (1m72) naar 89,6KG, maar door een trouwfeest(2x op een 1,5 maand tijd) was dat terug gestegen naar 91. Nu opnieuw 90,6kg.
 
@Mathias55

Aangezien het na 23u is en mijn sarcasme rader is afgesloten van vandaag ga ik het gewoon vragen: zijt ge serieus of niet?

Want ergens denk ik dat het sarcastisch is maar maar langs de andere kant is dat vrij veel typewerk voor een sarcastische post.
 
@Mathias55

Aangezien het na 23u is en mijn sarcasme rader is afgesloten van vandaag ga ik het gewoon vragen: zijt ge serieus of niet?

Want ergens denk ik dat het sarcastisch is maar maar langs de andere kant is dat vrij veel typewerk voor een sarcastische post.
euh neen :(
 
Bon...

Welke oefeningen ik (en ik denk dat ik hier ook voor @Sylverscythe mag spreken) en Sylver aanraden met waterflessen: de dop eraf draaien en ze leeg drinken.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat een 5 liter bidon met water niet te hanteren valt, dat gewicht is gewoon te laag. Jij bent een volwassen man, zelfs zonder ooit een dag in uw leven getraint te hebben gaat die 5 kg niet veel uithalen. De pezen in uw elleboog zullen het hoogstwaarschijnlijk sneller voor bekeken houden dan uw biceps. Al kan het goed zijn met zo’n bidon dat uw pols het na 5 minuten voor bekeken houdt. En die 1,5 liter fles, daar mag je nog 10 uur mee staan bicep curlen en dan zie je nog geen resultaat.

Want voor welk resultaat wil je gaan? Wil je enkel afvallen of ook spiermassa kweken? En vergeef me, ik heb de filmpjes maar vluchtig doorlopen. Maar als ik haar squats zie doen dan raad ik u aan om andere filmpjes op te zoeken. Want dat zijn al met moeite halve repkes te noemen. Met een squat ga je minstens tot uw bovenbenen parallel zijn met de vloer, en liefst nog wat dieper.

Wat is voor u normaal eten? En vooral hoeveel is dat voor u? Dat zijn belangrijke factoren. Trouwens je mag niet vergeten dat gewicht verliezen, conditie trainen en spiermassa aanwinnen een werk van zéér lange adem is. En soms is het lang wachten tot je resultaat ziet. Daarom dat veel mensen vaak afhaken, omdat ze het geduld niet kunnen opbrengen. Maar je bent niet op 1 maand naar 90 kg gegaan, dus je kan dat dan ook niet van het omgekeerde verwachten. Maar als je zowel voeding als sport goed gebalanceerd hebt kunnen de resultaten toch sneller komen dan verwacht.

Voor de rest is er een reden waarom mensen zoals ik, puni, Sylver, kay-gell, etc keer op keer bij hetzelfde punt komen: doe de oefeningen die al in het lang en het breed hun nut bewezen hebben: benchen, deadlift, squat, overhead press, rows en al hun verschillende varianten. Doe uzelf en uw gezondheid een plezier en koop u oftewel een kettlebell of sluit u komende maand aan bij een fitness. Maar laat aub die fleskes water waarvoor ze dienen.
 
@Carrion en @Sylverscythe
Fuck de kettlebell.

Kheb een héél simpel manier gevonden om bovenlichaam te trainen.....waterflessen. Ik doe onderstaande video met 2 flessen van Evian 1,5L. Morgen ga ik achter de 2x 5l water van Everyday om "side raises", "curls" te doen. Die termen zeggen me niks, maar raden jullie nog andere soorten oefeningen aan met de waterflessen?

Ik doe dus eerst dit ==>
Maar na 10 a 15min begin ik al te hijgen/zweten/puffen. Vervolgens oefeningen gedaan met de waterflessen, maar dat kan ik ook maar 5min volhouden door de oefeningen van de vorige video.
Erachter heb ik zitten touwspringen(5 sets), maar ik was zo moe dat ik bij elke set 1x klungelde met de springtouw. De laatste set was maar 15sec ipv de gewoonlijke 30sec per set.

Ik eet 1 koekje in de middag, voor de rest "normaal". (ja ook witte rijst en zo, normaal dus). Na 18/19u eet ik geen late night snacks. Elke avond 1 groene thee. (om toch iets van smaak in m'n mond te hebben)

Als er nu geen zienbare/voelbare resultaat komt ga ik naar een dokter of zo.

Kben al gezakt van 92/93kg (1m72) naar 89,6KG, maar door een trouwfeest(2x op een 1,5 maand tijd) was dat terug gestegen naar 91. Nu opnieuw 90,6kg.
Maar wat is het doel nu eigenlijk? Wil je aan kracht winnen (en ook calorieën verbranden) of gewoon calorieën verbranden? Een krachttraining gebeurt met een aangepast gewicht, waarmee je dan een relatief laag aantal herhalingen per set doet. Ter referentie, ik train zuiver op kracht en als ik "veel volume" in mijn training heb zijn dat 6 reeksen van 6 herhalingen. Dus 36 keer een beweging en dat is het. Starting strength is gebaseerd op 5x5. Vaak zit ik zelfs aan 4x2. Dat is ook omdat het krachttraining is en geen (rustige) cardio waar je een uur moet trainen. Vergelijk dat nu met die video's:

Die "full body workout" is meer een soort van aerobics; als het 10-15 min duurt om te puffen en te zweten ben je geen krachttraining aan het doen. Krachttraining is vooral anaërobisch, dus je moet puffen en hijgen na de oefening, die tientallen seconden duurt veelal, en waarna je rust. Bij mij gebeurt dat meestal na mijn eerste werkset squat of deadlift als die wat langer is. Ga je door deze video energie verbruiken, ja uiteraard, maar of dat nu de meest efficiënte manier is betwijfel ik.

En dan die "toned arm workout", de naam zegt het al hé. Het doel is "toned" omdat dit mensen (voornamelijk vrouwen) aanspreekt die bang zijn om op een dag een bodybuilder te worden door verkeerd naar een gewicht te kijken. Voor het meisje in de video (50 kg?) lijkt dat al allemaal amper moeite te kosten. Mannen hebben van nature een sterker bovenlichaam. Het traint ook vooral het bovenlichaam, en de armen. Dat is geen volledige training, zelfs al zou je het met aangepaste gewichten doen. Het is ook hilarisch hoe ze een oefening een chest press noemt terwijl dat niets met die spiergroep te maken heeft (1:35), en het eerder een dansje lijkt te zijn.

Het lijkt me allemaal vooral bezigheidstherapie eerlijk gezegd. Ja, zoals bij elke beweging ga je calorieën verbranden, maar het is allemaal vooral "leuk" en "esthetisch" gemaakt in plaats van noodzakelijk zwaar en dus effectief. Als je een deftige oefening uitvoert voor het bovenlichaam ga je tegelijkertijd geen "step" doen op de muziek of je ligt op de grond.

Verder sluit ik mij volledig bij @Carrion aan, doe wat al bewezen heeft om te werken en verwacht geen mirakels. Trainen is een traag, opbouwend process ook. Veel mensen lijken te denken dat als ze na een training amper kunnen bewegen of de ziel uit hun lijf kotsen dit een goede training was, terwijl dat gewoon meer kwaad dan goed doet. Het andere uiterste is dan dit soort video's :)

Over je voeding kunnen we ook niets zeggen hé, iedereen vindt dat hij/zij normaal eet. Maar wat voor dat meisje in de video normaal is, zal dat niet zijn voor een man van 120 kg.
 
Laatst bewerkt:
@Carrion @Sylverscythe Maar ik zoek juist een alternatief voor de fitnesszaak. Als single papa kan ik een slapende dochter niet achterlaten om naar de fitness te gaan. Of ik moet 1 week niet naar de fitness gaan en enkel gaan als m'n dochter bij de EX zit, zelfs zonder corona lukt dat dus niet. Bij een kettlebell lijkt het wel dat een personal trainer u best opvolgt om de bewegingen correct uit te voeren. Vandaar de zoektocht naar een alternatief.

Op korte termijn is mijn doel afvallen. Wat beknibbelen op voeding en joggen alleen voldoen blijkbaar niet of gaat tergend traag.

Wat ik eet? vb gisteren.
gedurende de dag: water
Tot 12u: koffie(1x latte)

12u: Griekse volle youghort(300gram? ) met aardbei, soms gewoon bokes(4 sneedjes bruin brood) met boter en kippewit.
16u: 1 a 2 koekjes

17u/18u: hoofdmaaltijd: Gisteren was dat koteletten met bruine rijst een portie sla.

20u: 1 thee
 
@Carrion @Sylverscythe Maar ik zoek juist een alternatief voor de fitnesszaak. Als single papa kan ik een slapende dochter niet achterlaten om naar de fitness te gaan. Of ik moet 1 week niet naar de fitness gaan en enkel gaan als m'n dochter bij de EX zit, zelfs zonder corona lukt dat dus niet. Bij een kettlebell lijkt het wel dat een personal trainer u best opvolgt om de bewegingen correct uit te voeren. Vandaar de zoektocht naar een alternatief.
Maar het punt is dat we niet weten wat je wil, zoek je een alternatief voor krachttraining of eerder aerobics/cardio. Indien krachttraining:
Ik zou toch gewoon halters/kettlebell aanschaffen en die bewegingen leren. Die zijn niet complexer dan heel die choreografie in die filmpjes hoor. Hopen info te vinden op het web/youtube, of op de link die ik eerder gaf.

Je moet geen cleans of snatches doen hé, een squat of deadlift is een natuurlijke beweging. Desnoods zoek je het boek "Kettlebell: simple & sinister" ofzo als je dat meer vertrouwt.

Squat
Deadlift--> later swing
Floor press
Shoulder press
Rows, vooroverbuigen en 1 arm op een stoel terwijl je met de andere roeit.

5 oefeningen waar je volgens mij al de basics mee afdekt, enige probleem zal zijn dat ik hiervoor 2 gewichten zou aanbevelen. Als je bv. 2 halters koopt kan je de grotere oefeningen bv. met 2 doen en de andere met 1.

En voeding, ofwel mis je een maaltijd ofwel vind ik dat heel weinig voor een man van 90 kg.
 
Maar het punt is dat we niet weten wat je wil, zoek je een alternatief voor krachttraining of eerder aerobics/cardio. Indien krachttraining:
Ik zou toch gewoon halters/kettlebell aanschaffen en die bewegingen leren. Die zijn niet complexer dan heel die choreografie in die filmpjes hoor. Hopen info te vinden op het web/youtube, of op de link die ik eerder gaf.

Je moet geen cleans of snatches doen hé, een squat of deadlift is een natuurlijke beweging. Desnoods zoek je het boek "Kettlebell: simple & sinister" ofzo als je dat meer vertrouwt.

Squat
Deadlift--> later swing
Floor press
Shoulder press
Rows, vooroverbuigen en 1 arm op een stoel terwijl je met de andere roeit.

5 oefeningen waar je volgens mij al de basics mee afdekt, enige probleem zal zijn dat ik hiervoor 2 gewichten zou aanbevelen. Als je bv. 2 halters koopt kan je de grotere oefeningen bv. met 2 doen en de andere met 1.

En voeding, ofwel mis je een maaltijd ofwel vind ik dat heel weinig voor een man van 90 kg.
Op korte termijn is mijn doel afvallen. Hoe? I don't care hoe. Iets wat ik thuis kan doen zonder toestellen. Als blijkt dat trainen met dumbells of kettlebells of wat dan ook het meest efficiënt is om mijn doel te bereiken wil ik dat wel aanshaffen.

ik ga die termen eens opzoeken op youtube want zegt me allemaal niks. Alvast bedankt voor je feedback.

Voeding: De laatste dagen/weken gaat het er zo aan toe. Soms eet ik 'smorgens restjes van boterhammen(korstjes) van m'n dochter, maar dat is echt bitterweinig(1 sneedje brood nog niet eens) én nog 1 actimelleke.
 
@Carrion @Sylverscythe Maar ik zoek juist een alternatief voor de fitnesszaak. Als single papa kan ik een slapende dochter niet achterlaten om naar de fitness te gaan. Of ik moet 1 week niet naar de fitness gaan en enkel gaan als m'n dochter bij de EX zit, zelfs zonder corona lukt dat dus niet. Bij een kettlebell lijkt het wel dat een personal trainer u best opvolgt om de bewegingen correct uit te voeren. Vandaar de zoektocht naar een alternatief.

Op korte termijn is mijn doel afvallen. Wat beknibbelen op voeding en joggen alleen voldoen blijkbaar niet of gaat tergend traag.

Wat ik eet? vb gisteren.
gedurende de dag: water
Tot 12u: koffie(1x latte)

12u: Griekse volle youghort(300gram? ) met aardbei, soms gewoon bokes(4 sneedjes bruin brood) met boter en kippewit.
16u: 1 a 2 koekjes

17u/18u: hoofdmaaltijd: Gisteren was dat koteletten met bruine rijst een portie sla.

20u: 1 thee

@Carrion @Sylverscythe Maar ik zoek juist een alternatief voor de fitnesszaak. Als single papa kan ik een slapende dochter niet achterlaten om naar de fitness te gaan. Of ik moet 1 week niet naar de fitness gaan en enkel gaan als m'n dochter bij de EX zit, zelfs zonder corona lukt dat dus niet. Bij een kettlebell lijkt het wel dat een personal trainer u best opvolgt om de bewegingen correct uit te voeren. Vandaar de zoektocht naar een alternatief.

Op korte termijn is mijn doel afvallen. Wat beknibbelen op voeding en joggen alleen voldoen blijkbaar niet of gaat tergend traag.

Wat ik eet? vb gisteren.
gedurende de dag: water
Tot 12u: koffie(1x latte)

12u: Griekse volle youghort(300gram? ) met aardbei, soms gewoon bokes(4 sneedjes bruin brood) met boter en kippewit.
16u: 1 a 2 koekjes

17u/18u: hoofdmaaltijd: Gisteren was dat koteletten met bruine rijst een portie sla.

20u: 1 thee
Doe dingen SAMEN met de dochter 😉
Als ik die van mij in de tula toddler steek én ondertussen simpele oefeningen van buikspieren aanspannen, correct aangeleerd door de kinesist, uitvoer terwijl ik een uur ga wandelen, ga ik meer ckal verbranden en spieren versterken dan wanneer ik 10 minuten losse oefeningen ga doen.
Ik stap wekelijks UREN met dat kind in de buggy. 🤷🏼‍♀️

Verder lees ik in je voeding vooral uithongeren momenteel, daarvoor moet je echt bij een diëtist langsgaan die een programma op je maat uitstippelt samen met je. Uithongeren = vocht en spieren verliezen op korte termijn.
Gebalanceerd leren eten = winst op lange termijn.
 
Ik dacht dat om af te vallen je best zo lang mogelijk bezig blijft aan zo laag mogelijke hartslag.

Als jij van die oefeningen doet en na 15 minuten begint te puffen, denk ik dat je hartslag te hoog zal zijn en je lichaam niet in de vetverbrandingszone zit:

Hartslagzones.jpg


Wandelen en joggen lijken me de beste opties en als je niet van huis weg kan: ik heb ook een basic koersfiets gekocht en fietsrollen en zit daar wekelijks op te fietsen met de babyfoon erbij. De rollen maken wel vrij veel lawaai en het neemt ook wat plaats in.

Ik wandel/fiets/jog gemiddeld 3 keer per week. Ik moet alleen zien om mijn vreetbuiten onder controle te krijgen..
 
Doe dingen SAMEN met de dochter 😉
Als ik die van mij in de tula toddler steek én ondertussen simpele oefeningen van buikspieren aanspannen, correct aangeleerd door de kinesist, uitvoer terwijl ik een uur ga wandelen, ga ik meer ckal verbranden en spieren versterken dan wanneer ik 10 minuten losse oefeningen ga doen.
Ik stap wekelijks UREN met dat kind in de buggy. 🤷🏼‍♀️

Verder lees ik in je voeding vooral uithongeren momenteel, daarvoor moet je echt bij een diëtist langsgaan die een programma op je maat uitstippelt samen met je. Uithongeren = vocht en spieren verliezen op korte termijn.
Gebalanceerd leren eten = winst op lange termijn.
Tijdens schoolvakanties ging ik ook zo goed als dagdagelijks uren(1 middag) gaan wandelen(tochten van 3km) met m'n dochter. Verleden jaar woog ik ook 92kg(maart 2020) en was dat gezakt naar 88kg(zomer 2020) door veel wandelen. 4kg gewicht verliezen op 6 maanden tijd is wel weinig vind ik. Maar school is begonnen en qua werk zit ik héél de dag op m'n gat. Zelfs dat klein beetje wandelen naar station zit er niet meer in. Vanaf dat ik stop met sport én wat meer eet begint m'n gewicht weer te stijgen, dat is ook logisch met een zittende job denk ik.
Dus lijkt mij sporten op dagdagelijkse basis minimaal. Bedankt voor de tip ivm sporten met dochter. Ik zie haar al op m'n voet zitten terwijl ik buikspieroefeningen doe.

Uithongeren is véél gezegd. Ik vergeet wel te ontbijten ja, kzal er proberen op te letten, voor de rest lijkt het me wel cava, mss ergens nog een fruit ertussendoor smijten en kzit wel goed. Ik ben wel een zoetebek. Het feit dat ik niet meer snoep zoals voorheen(vb 6 princekoeken op een dag én een madeleine naast de thee ' savonds :woohoo: ) terwijl de snoepenkast vol zit, is al een bewijs dat de mindset er is.
 
Tel eens je ckal uit met de apps die hier al meermaals werden vermeld, volgens mij kom je wel uit aan uithongeren momenteel 🙈

Zelf vind ik een smoothie als ontbijt ideaal, hier wordt er regelmatig een banaan en diepvriesframbozen of aardbei in de blender gegooid met melk. Ikke blij, dochter blij 😉

En volgens de diëtiste is 1kg/maand verliezen perfect om het gewicht langdurig te verliezen. 4-5kg op 1 maand is leuk om te zien op de weegschaal maar weinig realistisch dat die er 6 maanden later nog steeds af zijn.
 
Om even op deze discussie in te pikken: ik ga over 3 à 4 weken mijn dieet hopelijk kunnen stopzetten in de buurt van mijn streefgewicht ergens tussen de 75 kg en 77 kg afhankelijk van de prognose in m'n Excel. Ik ben 1m81 (en zit op 79 kg) dus dat lijkt me wel oké.
Sinds ik ben beginnen met diëten en een revalidatie bij de kiné (knieblessure die verantwoordelijk was voor de helft van m'n gewichttoename), terug kan joggen en nu ook hardlopen, ben ik ongeveer 13 à 14 kg kwijt (weegschaal heeft zelfs 93 kg aangegeven in januari).

Nu zou ik wel graag sterker worden, want uiteindelijk verzwakt zo'n dieet je ook. Bootcamp ben ik voorlopig aan het doen, maar dat lijk mij veel te veel cardio / uitputtingsslag en te weinig gefocust op regelmatig oefeningen herhalen om er goed in te worden en sterker.
Ik heb wel een fitness-abonnement (maar deed daar vroeger vnl. cardio/spinning, nauwelijks kracht). Ik heb hier thuis een aantal dumbbells (2 x 7,5 kg, 2 x 10 kg) maar veel meer niet en extra aanschaffen is duur (een deftige barbell is al € 110)...

Zijn er hier mensen die @Carrion @Sylverscythe die ook deftige schema's kunnen delen waarmee je bij Basic-Fit sterker kan worden? Ik zou énorm graag dezelfde vooruitgang boeken als ik op lopen gedaan heb: kon vorig jaar in februari geen kwartiertje lopen zonder uitgeput te zijn, nu loop ik een uurtje zonder stoppen aan 10 à 11 km/h, dus nog steeds geen topatleet, maar ik vind dat al oké als basisconditie wetende van waar ik (terug)kom.

Ook over gezonde maaltijdplanning moet ik waarschijnlijk eens gaan nadenken, ik zou aan mijn huidig dieet van 1200 à 1500 kcal per dag (naargelang mijn goesting en fysieke inspanningen die dag) dan afhankelijk van mijn sportinspanningen die dag 800 à 1700 kcal mogen toevoegen (als je mijn sporthorloge gelooft) maar dat lijkt mij dan weer énorm veel. Probleem is dat je ook moeilijk spiermassa kunt kweken en sterker worden als je jezelf in kcal deficit houdt... Dus dat zal dan toch een paar maanden van dichtbij opletten worden of ik niet terug vet aankom.
Zijn er ook richtlijnen/tips voor hoeveel eiwitten je moet binnenspelen om spiermassa op te bouwen?
Je ziet op de fitness uiteraard altijd die mannen met hun eiwitshakes, maar ik vind die dus afschuwelijk. Ik eet nu gewoon een Grieks yoghurtje na het lopen, of bak nog liever een eitje.
 
Ik dacht dat om af te vallen je best zo lang mogelijk bezig blijft aan zo laag mogelijke hartslag.

Als jij van die oefeningen doet en na 15 minuten begint te puffen, denk ik dat je hartslag te hoog zal zijn en je lichaam niet in de vetverbrandingszone zit:

Hartslagzones.jpg


Wandelen en joggen lijken me de beste opties en als je niet van huis weg kan: ik heb ook een basic koersfiets gekocht en fietsrollen en zit daar wekelijks op te fietsen met de babyfoon erbij. De rollen maken wel vrij veel lawaai en het neemt ook wat plaats in.

Ik wandel/fiets/jog gemiddeld 3 keer per week. Ik moet alleen zien om mijn vreetbuiten onder controle te krijgen..
Wandelen en joggen leken me ook logisch. Probleem is dat ik niet kan joggen met m'n dochter. Als m'n dochter bij mij is voor 5 dagen, kan ik 5 dagen lang niet joggen. Als ze bij ex zit dan weer wel. Dus zocht ik naar oefeningen thuis.
Een paar pagina's terug had iemand deze link geplaatst https://www.betersport.be/betersport-magazine/hoeveel-calorieen-verbranden-sport#gref
Touwspringen doet u meer kcal verbranden dan joggen en ik hoef het huis niet te verlaten. Ideaal dacht ik, dus heb ik dat onmiddellijk gekocht en ga dit dagdagelijks doen. Ik doe mss teveel oefeningen op een korte tijd. Ik ga het wat proberen te spreiden.

ivm de vreetbuien: i feel you, zeker na een crappy dag. Soms denk ik dan aan deze citaat.
 
Nu zou ik wel graag sterker worden, want uiteindelijk verzwakt zo'n dieet je ook. Bootcamp ben ik voorlopig aan het doen, maar dat lijk mij veel te veel cardio / uitputtingsslag en te weinig gefocust op regelmatig oefeningen herhalen om er goed in te worden en sterker.
Ik heb wel een fitness-abonnement (maar deed daar vroeger vnl. cardio/spinning, nauwelijks kracht). Ik heb hier thuis een aantal dumbbells (2 x 7,5 kg, 2 x 10 kg) maar veel meer niet en extra aanschaffen is duur (een deftige barbell is al € 110)...

Zijn er hier mensen die @Carrion @Sylverscythe die ook deftige schema's kunnen delen waarmee je bij Basic-Fit sterker kan worden? Ik zou énorm graag dezelfde vooruitgang boeken als ik op lopen gedaan heb: kon vorig jaar in februari geen kwartiertje lopen zonder uitgeput te zijn, nu loop ik een uurtje zonder stoppen aan 10 à 11 km/h, dus nog steeds geen topatleet, maar ik vind dat al oké als basisconditie wetende van waar ik (terug)kom.
Wat ik in het vet heb gezet is ook mijn mening over dat soort zaken: mensen laten afzien omdat men verwacht dat dit "trainen" is, terwijl je bij een opbouwend trainingsschema zeker niet elke keer uitgeput bent.

En schema's, ik zou echt gewoon naar Starting Strength kijken, de belangrijke compounds met een haalbare progressie.
 
Wandelen en joggen leken me ook logisch. Probleem is dat ik niet kan joggen met m'n dochter. Als m'n dochter bij mij is voor 5 dagen, kan ik 5 dagen lang niet joggen. Als ze bij ex zit dan weer wel. Dus zocht ik naar oefeningen thuis.
Een paar pagina's terug had iemand deze link geplaatst https://www.betersport.be/betersport-magazine/hoeveel-calorieen-verbranden-sport#gref
Touwspringen doet u meer kcal verbranden dan joggen en ik hoef het huis niet te verlaten. Ideaal dacht ik, dus heb ik dat onmiddellijk gekocht en ga dit dagdagelijks doen. Ik doe mss teveel oefeningen op een korte tijd. Ik ga het wat proberen te spreiden.

ivm de vreetbuien: i feel you, zeker na een crappy dag. Soms denk ik dan aan deze citaat.
Zoek eens een deftige buggy, geschikt voor haar gewicht en ga samen joggen OF schaf zo een Fietsje met duwstang aan. Er zijn echt wel praktische oplossingen hoor 😉
 
Terug
Bovenaan