Over- en ondergewicht

Hoe de sportieven onder ons dat doen? Ik denk dat ik voor de meeste gekende sporters hier (Sylverscythe, puni, kay-gell, etc) spreek als ik zeg dat wij ons gewoon niet met al die bullshit bezig houden. (Behalve mss als Sylver zich prept voor een wedstrijd of kay-gell in een bepaalde gewichtsklasse zou willen kickboxen, etc)

Wij proberen consistent te sporten en gezond te eten zonder het allemaal te ingewikkeld te maken. Het is nu eenmaal vrij moeilijk om u écht dik te eten met volkoren producten, groenten en gevogelte. En als je dat consistent doet kan je je ook al eens iets permiteren. Ik eet gewoon elke zondag een friet, @kay-gell zorgt in de zomer eigenhandig voor 30% van de inkomsten van de Hasseltse ijssalons.

Waarmee ik wil zeggen: ja, wij weten wat we eten en hoeveel we eten. Maar wij houden ons niet bezig met alle details en mythes waar veel (bij gebrek aan betere verwoording) "beginnelingen" in trappen. Op het eind van de dag telt enkel het totaal aantal calorieën die je gegeten hebt. Of die ene shake nu 10 minuten buiten uw window om te eten lag of niet maakt allemaal niet uit. En nee, die shake is niet nodig meteen na uw training. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat jij thuis op dergelijke intensiteit traint dat je dat meteen nodig hebt.

En hoe groenten smaakvoller maken? Door groenten te gebruiken die ook van zichzelf wat smaak hebben. Ik ben bv fan van rode ajuin. Maar gebruik gerust een beetje light mayo, light cocktail saus, etc. Ik doe altijd wel een van die 2 op mijn slaatje, maar uiteraard weeg ik dat af. Allé, nu kan ik dat op zicht maar in het begin woog ik dat allemaal af.

Zoals bij alles is ook hier KISS het ultieme standpunt:

KEEP IT SIMPLE STUPID

Probeer regelmatig iets van sport te doen (wandelen, lopen, fitness, voetbal, tennis, fietsen etc) en eet hoofdzakelijk "single ingredient" producten. Dus geen kunstmatige voeding maar losse producten, pasta, rijst, groenten, vlees, vis, gevogelte, etc. Maar zorg dan dat je dat niet op zijn Vlaams klaar maakt met een halve kg boter en halve pot mayo.

Over de diëtiste van uw zus kunnen we moeilijk oordelen zonder meer details, wat uw zus effectief op een week eet, etc. Iedereen verliest sowieso vocht als ze beginnen met afvallen. Het duurt wel een tijdje vooraleer je effectief vet als energie gaat gebruiken. Verlies van spiermassa zal wel meevallen, spieren verdwijnen heus niet als sneeuw voor de zon als je eens 3 dagen niet sport en geen eiwitten eet zoals sommige denken.
Dit zo hard 🙌
 
Om groentjes smaakvoller te maken : dressing 🤷🏼‍♀️
Met kruiden, met mosterd-honing, thousend island sauce,.. En dat vooral met mate.

Zelf maak ik het ganse jaar door mijn sausjes op basis van 50% yoghurt, 50% mayo, peper en zout.
En dan pimpen met wat ik voorhanden heb. Kappertjes erdoor mixen of sjalot, in de zomer vind ik het heerlijk met kleine brokjes radijs of een stevige bussel bieslook of peterselie,..
 
Ik maak groenten smaakvol door ze al smaakvol te kopen, bevroren Iglo spinazie met room bv is relatief laag in calorieen ( 54 kcal / 100 gram ) en dat krijg ik goed binnen, idem met prei met roomsaus uit de diepvries of rode kool met appel ( is allemaal onder 100 kcal/100gram )

Gewoon zo broccoli zonder iets of dergelijke krijg ik niet binnen, het hele aspect van '' de smaak van de groenten '' gaat aan mij verloren :unsure:

Vaak kook ik toch niet iets dat groenten op zich nodig heeft ( bv patatten - vlees - groenten ) dus de keren dat ik dat wel eet kom ik wel toe met gewoon spinazie of zo, ben ik echt lui dan komen mijn groenten uit wortel of spinaziestampot ( bevroren in staafjes uit ne zak )
Ben er zeker van dat er een 8 jarige bestaat die liever groenten heeft dan ik maar ieder zijn specialiteit :unsure:
 
Om groentjes smaakvoller te maken : dressing 🤷🏼‍♀️
Met kruiden, met mosterd-honing, thousend island sauce,.. En dat vooral met mate.

Zelf maak ik het ganse jaar door mijn sausjes op basis van 50% yoghurt, 50% mayo, peper en zout.
En dan pimpen met wat ik voorhanden heb. Kappertjes erdoor mixen of sjalot, in de zomer vind ik het heerlijk met kleine brokjes radijs of een stevige bussel bieslook of peterselie,..
Kun je dat eens uitleggen in een stappenplan? :thinking:
 
Bloemkool koken en aanbakken: heerlijk! Wortelen met tijm en eventueel een klein beetje suiker (binnen de perken he). Witloof stoven. Verse erwten en wortelen. Zoveel simpele maar lekkere groenten waarvan ik bakken kan eten.

Kan me voor de rest alleen maar aansluiten bij Carrion's post. Het heeft voor mij ook een paar decennia geduurd eer ik doorheen al de hypes kon kijken en me gewoon focussen op kcal's, en op basis daarvan keuzes te beginnen maken. Maar sindsdien ben ik niet meer de jojo die ik vroeger was en voel ik me veel zekerder dat ik op gewicht ga blijven. Ik heb het veel meer onder controle.

Dat combineren met beweging, veel geheimen zitten er verder niet aan.
 
Kun je dat eens uitleggen in een stappenplan? :thinking:
3 eetlepels yoghurt of platte kaas in een potje, 3 eetlepels mayo erbij, snuifje peper, snuifje zout en roeren.
Na een paar uur in de koelkast wordt hij wat steviger dan wanneer je hem net gemaakt hebt, als je yoghurt gebruikt. Ik gebruik doorgaans volle yoghurt zonder suiker.

En dan eender wat je er onder wil mengen: heel fijn snijden en nog eens roeren met de lepel vooraleer je het opsmikkelt.
Kan tot een week in de koelkast bewaard worden, maar meestal houdt het potje het geen week vol hier 😁

De dochter is er ook grote fan van, extra veel groenten in doen dus 😈
 
Ik maak groenten smaakvol door ze al smaakvol te kopen, bevroren Iglo spinazie met room bv is relatief laag in calorieen ( 54 kcal / 100 gram ) en dat krijg ik goed binnen, idem met prei met roomsaus uit de diepvries of rode kool met appel ( is allemaal onder 100 kcal/100gram )

Gewoon zo broccoli zonder iets of dergelijke krijg ik niet binnen, het hele aspect van '' de smaak van de groenten '' gaat aan mij verloren :unsure:

Vaak kook ik toch niet iets dat groenten op zich nodig heeft ( bv patatten - vlees - groenten ) dus de keren dat ik dat wel eet kom ik wel toe met gewoon spinazie of zo, ben ik echt lui dan komen mijn groenten uit wortel of spinaziestampot ( bevroren in staafjes uit ne zak )
Ben er zeker van dat er een 8 jarige bestaat die liever groenten heeft dan ik maar ieder zijn specialiteit :unsure:
He k doe exact hetzelfde, afgewisseld met take out (frit, pizza, kebab) zo nu en dan.
Die diepvriesgroenten zijn vaak extreem gekruid (zeker de wortelmix).
icm diepvries puree, rijst, of pasta.
Zo nu en dan simpele pasta bolognese, zonder kaas weliswaar want dat voegt voor mij niets anders toe dan vet.
Op zich niks mis mee, zo behoud ik nu al jaren mijn gewicht. Ik val er zelfs gestaag van af.
Aardappelen schillen, wie doet dat tegenwoordig nog?
 
Hoe hebben jullie jullie fitnessabonnement eigenlijk geregeld tijdens de covidsluiting?
Onze fitnessuitbater wil nu in 1 keer de domiciliering laten doorgaan voor de maanden waarin hij gesloten was om die periode (8 maanden) dan bij te plakken aan de abonnementen. Dat wil zeggen dat ze daarmee uw abonnement verlengen van 1 januari 2022 tot 31 augustus 2022.
Ik vind dat een criminele beslissing. Ik heb de bank gevraagd de domiciliering te schrappen. Dat hij verlengt tot daar aan toe, maar dat zal de cash de periode komen waarin ze van toepassing is en niet nu even op voorhand...

Hij heeft niets gedaan voor zijn leden. Geen online lessen, geen buitenlessen, niets. Wij hebben allemaal zelf abonnementen elders/rechtstreeks met de lesgevers afgesloten om te kunnen blijven sporten.
Hij heeft wel dik gecasht op de combinate kine/fitness en zit dus niet volledig zonder middelen.
Ik snap niet dat hij niet commercieel denkt, op deze manier gaan alle leden (die al misnoegd waren dat hij niets deed) gewoon afhaken en aansluiten bij de alternatieven die ze tijdens de covidperiode gebruikt hebben.
 
Hoe de sportieven onder ons dat doen? Ik denk dat ik voor de meeste gekende sporters hier (Sylverscythe, puni, kay-gell, etc) spreek als ik zeg dat wij ons gewoon niet met al die bullshit bezig houden. (Behalve mss als Sylver zich prept voor een wedstrijd of kay-gell in een bepaalde gewichtsklasse zou willen kickboxen, etc)

Wij proberen consistent te sporten en gezond te eten zonder het allemaal te ingewikkeld te maken. Het is nu eenmaal vrij moeilijk om u écht dik te eten met volkoren producten, groenten en gevogelte. En als je dat consistent doet kan je je ook al eens iets permiteren. Ik eet gewoon elke zondag een friet, @kay-gell zorgt in de zomer eigenhandig voor 30% van de inkomsten van de Hasseltse ijssalons.

Waarmee ik wil zeggen: ja, wij weten wat we eten en hoeveel we eten. Maar wij houden ons niet bezig met alle details en mythes waar veel (bij gebrek aan betere verwoording) "beginnelingen" in trappen. Op het eind van de dag telt enkel het totaal aantal calorieën die je gegeten hebt. Of die ene shake nu 10 minuten buiten uw window om te eten lag of niet maakt allemaal niet uit. En nee, die shake is niet nodig meteen na uw training. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat jij thuis op dergelijke intensiteit traint dat je dat meteen nodig hebt.

En hoe groenten smaakvoller maken? Door groenten te gebruiken die ook van zichzelf wat smaak hebben. Ik ben bv fan van rode ajuin. Maar gebruik gerust een beetje light mayo, light cocktail saus, etc. Ik doe altijd wel een van die 2 op mijn slaatje, maar uiteraard weeg ik dat af. Allé, nu kan ik dat op zicht maar in het begin woog ik dat allemaal af.

Zoals bij alles is ook hier KISS het ultieme standpunt:

KEEP IT SIMPLE STUPID

Probeer regelmatig iets van sport te doen (wandelen, lopen, fitness, voetbal, tennis, fietsen etc) en eet hoofdzakelijk "single ingredient" producten. Dus geen kunstmatige voeding maar losse producten, pasta, rijst, groenten, vlees, vis, gevogelte, etc. Maar zorg dan dat je dat niet op zijn Vlaams klaar maakt met een halve kg boter en halve pot mayo.

Over de diëtiste van uw zus kunnen we moeilijk oordelen zonder meer details, wat uw zus effectief op een week eet, etc. Iedereen verliest sowieso vocht als ze beginnen met afvallen. Het duurt wel een tijdje vooraleer je effectief vet als energie gaat gebruiken. Verlies van spiermassa zal wel meevallen, spieren verdwijnen heus niet als sneeuw voor de zon als je eens 3 dagen niet sport en geen eiwitten eet zoals sommige denken.
Ik moet wel zeggen dat jaren powerliften mij een BMI heeft gegeven waar mensen van achterover vallen. Dat heeft vooral de laatste jaren voor een zichtbare buik gezorgd, maar iedereen schat mij wel lager dan wat ik weeg. Zover ik weet ook geen negatieve gevolgen verbonden aan mijn gewicht. Ik eet ook gewoon veel, maar wel voornamelijk gezonde zaken. Als ik ooit stop met zo vaak te trainen zal ik natuurlijk een pak minder moeten eten.

Maar ik ga volledig akkoord dat men het vaak veel te moeilijk maakt, mede omdat er gewoon voor marketingdoeleinden geregeld eens iets "nieuw" moet gelanceerd worde, zowel op vlak van dieet als op vlak van oefeningen. De sleutel is consistentie en (ongeveer) weten wat gezond en niet gezond is, zonder daarom heel je leven caloriëen te tellen. Mensen zien dat vaak veel te extreem: NU ga ik een dieet volgend en mij ALLES ontzeggen. Gevolg is dan (soms) een groot gewichtsverlies en een jojo-effect want dat hou je niet vol. Idem met sporten trouwens, ondertussen al veel mensen tegengekomen in de gym die van niks beginnen en meteen elke dag willen komen of daartussen nog een andere sport beginnen, om na een jaar (of minder) terug in de zetel te zitten.
He k doe exact hetzelfde, afgewisseld met take out (frit, pizza, kebab) zo nu en dan.
Die diepvriesgroenten zijn vaak extreem gekruid (zeker de wortelmix).
icm diepvries puree, rijst, of pasta.
Zo nu en dan simpele pasta bolognese, zonder kaas weliswaar want dat voegt voor mij niets anders toe dan vet.
Op zich niks mis mee, zo behoud ik nu al jaren mijn gewicht. Ik val er zelfs gestaag van af.
Aardappelen schillen, wie doet dat tegenwoordig nog?
Euhm, weinig wegen is niet noodzakelijk het teken dat je gezond eet hé. Ik zou mij bij die extreem gekruide diepvrieszaken al de vraag stellen hoeveel zout erin zit voor de smaak, mogelijk ook suiker.

Er is op zich niets mis met zaken in te vriezen, maar al dat al klaargemaakt is, dat is wat anders, daar heb je geen controle over wat erin zit. En meestal is de oplossing om iets smakelijk te maken zout, vet, en suiker. Hier eten we ook altijd verse groenten.

Overigens vind ik het zonde, om niet te zeggen een verkeerde opvoeding, als je als volwassen persoon geen groenten lust. Geef mij een broccoli en ik ben in staat die gewoon te blancheren en zelf helemaal op te eten. Gewoon groenten sauteren met wat peper en een beetje zout, en kruiden naar keuze, is ook zoiets dat ik vroeger thuis amper zag. Dat moest dan altijd in vreselijke witte saus zwemmen ofzo. Ook ui en look vind ik nu onmisbaar. Nuja, het voordeel aan met een kok getrouwd te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hoe hebben jullie jullie fitnessabonnement eigenlijk geregeld tijdens de covidsluiting?
Onze fitnessuitbater wil nu in 1 keer de domiciliering laten doorgaan voor de maanden waarin hij gesloten was om die periode (8 maanden) dan bij te plakken aan de abonnementen. Dat wil zeggen dat ze daarmee uw abonnement verlengen van 1 januari 2022 tot 31 augustus 2022.
Ik vind dat een criminele beslissing. Ik heb de bank gevraagd de domiciliering te schrappen. Dat hij verlengt tot daar aan toe, maar dat zal de cash de periode komen waarin ze van toepassing is en niet nu even op voorhand...

Hij heeft niets gedaan voor zijn leden. Geen online lessen, geen buitenlessen, niets. Wij hebben allemaal zelf abonnementen elders/rechtstreeks met de lesgevers afgesloten om te kunnen blijven sporten.
Hij heeft wel dik gecasht op de combinate kine/fitness en zit dus niet volledig zonder middelen.
Ik snap niet dat hij niet commercieel denkt, op deze manier gaan alle leden (die al misnoegd waren dat hij niets deed) gewoon afhaken en aansluiten bij de alternatieven die ze tijdens de covidperiode gebruikt hebben.
Kheb hetzelfde probleem. Ik moet volgens de voorwaarden naar de fitness zelf gaan om abo op te zeggen, maar wegens corona ging dat niet. Dus heb ik een mail gestuurd, maar geen reactie....
Fitness en abonnementen is sowieso iets al dat moeilijk is om af te geraken.
 
Kheb hetzelfde probleem. Ik moet volgens de voorwaarden naar de fitness zelf gaan om abo op te zeggen, maar wegens corona ging dat niet. Dus heb ik een mail gestuurd, maar geen reactie....
Fitness en abonnementen is sowieso iets al dat moeilijk is om af te geraken.
Ik ga het eens met jurist het opnemen.

En sowieso zijn we met hele groep leden diep verontwaardigd. Dit is nooit de afspraak geweest. Verlening, akkoord, maar niet verlening met cashopname op voorhand. Ik kan mij niet inbeelden dat dat juridisch te verdedigen valt. Zeker niet als er geen enkele afspraak daarrond gemaakt is. We hebben indertijd enkel een communicatie ontvangen dat de domicilieringen gepauseerd werden, niet dat ze daarna in 1 opname zouden opgevraagd worden.
 
Euhm, weinig wegen is niet noodzakelijk het teken dat je gezond eet hé. Ik zou mij bij die extreem gekruide diepvrieszaken al de vraag stellen hoeveel zout erin zit voor de smaak, mogelijk ook suiker.

Er is op zich niets mis met zaken in te vriezen, maar al dat al klaargemaakt is, dat is wat anders, daar heb je geen controle over wat erin zit. En meestal is de oplossing om iets smakelijk te maken zout, vet, en suiker. Hier eten we ook altijd verse groenten.

Overigens vind ik het zonde, om niet te zeggen een verkeerde opvoeding, als je als volwassen persoon geen groenten lust. Geef mij een broccoli en ik ben in staat die gewoon te blancheren en zelf helemaal op te eten. Gewoon groenten sauteren met wat peper en een beetje zout, en kruiden naar keuze, is ook zoiets dat ik vroeger thuis amper zag. Dat moest dan altijd in vreselijke witte saus zwemmen ofzo. Ook ui en look vind ik nu onmisbaar. Nuja, het voordeel aan met een kok getrouwd te zijn.
Akkoord met alles wat je hier zegt hoor, mijn moeder is ook kok.
Al is die heftig op de kruiden, dat ik er een degout van heb gekregen.
Ik mijd zelfs zout, dat voegt voor mij niets toe. Kaas, brood en veel voorbereide maaltijden zijn (te) rijk in zout. Die eet ik meestal niet zo graag.
Vet en suiker, ja dat is wat anders. Puur voor gewicht he je daar vlug te veel van, inderdaad.

Enige groenten die ik niet zo graag heb zijn: asperges, witloof en consoorten. Grote fan van ajuin ook. Look wat minder.
Vlees liefst zo vers, maar bij groenten heb ik die neiging absoluut niet. Vooral om praktische redenen: alleenstaand dus portionering is moeilijk en te veel afval per stuk.

Gezondheid is moeilijk te quantificeren, maar
bloedtesten tonen hier altijd een tekort in vitamine D (duh), ijzer, zinc en B12. Komt neer op te weinig vlees?
Bloeddruk is altijd wat aan de lage kant, hartsslag zit goed. gerelateerd aan zoutinname?
Met ouder worden ga ik waarschijnlijk meer moeten opletten, maar momenteel geniet ik nog even van deze gemakkelijkheid.
 
Ik zweer het echt... Dat begrijp ik gewoon niet. Die weegschaal is niet kapot. Dat kan niet. Nu is het altijd 64 of 65 kg, maar die éne uitschieter naar 74kg begrijp ik echt niet.

Kan watergewicht zijn ofzo, maar ik begrijp het niet. Ik heb misschien een vreemd lichaam.
Dan zal uw weegschaal wel geflipt hebben toen het die ene keer 74 was :p
Maar 9 kg watergewicht in x aantal uren, nee hoor :D
 
Dan zal uw weegschaal wel geflipt hebben toen het die ene keer 74 was :p
Maar 9 kg watergewicht in x aantal uren, nee hoor :D
Ik heb twee keer getest om te kijken of het wel waar was.

Ik drink wel veel op een dag (4 liter op een dag gemiddeld, soms meer), maar dan nog is het zo raar van die éne keer. Want andere keren heb ik daar geen last van. Ik kan me niet herinneren meer op die dag gedronken te hebben dan de dagen nadien of ervoor. En dat was dan nog na het opstaan eigenlijk. Ik kan moeilijk drinken in mijn slaap natuurlijk.

[Wel geen alcohol of gesuikerde dranken]
 
Hoe hebben jullie jullie fitnessabonnement eigenlijk geregeld tijdens de covidsluiting?
Onze fitnessuitbater wil nu in 1 keer de domiciliering laten doorgaan voor de maanden waarin hij gesloten was om die periode (8 maanden) dan bij te plakken aan de abonnementen. Dat wil zeggen dat ze daarmee uw abonnement verlengen van 1 januari 2022 tot 31 augustus 2022.
Ik vind dat een criminele beslissing. Ik heb de bank gevraagd de domiciliering te schrappen. Dat hij verlengt tot daar aan toe, maar dat zal de cash de periode komen waarin ze van toepassing is en niet nu even op voorhand...

Hij heeft niets gedaan voor zijn leden. Geen online lessen, geen buitenlessen, niets. Wij hebben allemaal zelf abonnementen elders/rechtstreeks met de lesgevers afgesloten om te kunnen blijven sporten.
Hij heeft wel dik gecasht op de combinate kine/fitness en zit dus niet volledig zonder middelen.
Ik snap niet dat hij niet commercieel denkt, op deze manier gaan alle leden (die al misnoegd waren dat hij niets deed) gewoon afhaken en aansluiten bij de alternatieven die ze tijdens de covidperiode gebruikt hebben.

Ik heb mijn Basic Fit abbo opgezegd 4 weken terug, ondertussen was dat bevroren sinds de sluiting ( was 1 van de 4 keuzes die je kon maken ) bij heropening hervat dat dan en dan zou de einddatum van mijn jaarcontract vooruit geduwd worden met de aantal maanden van de sluiting.

Ik was in Sep 2019 begonnen dus moest eig tot Sep 2020 maar dan in het voorjaar is dat al eens dicht gegaan voor een paar maanden en dan na de zomer opnieuw, had voor te proberen dan eens mijn abbo stop te zetten via de app vorige maand en dat lukte toch, ale volgens de email die ik kreeg, stond bij dat mijn einddatum 24-01-2021 was en dat ik kon opzeggen omdat die datum in het verleden lag.

Of het effectief ook gelukt is moet ik zien als het weer open gaat en of ze 20 euro af houden van mijn rekening, want BF staat er ook wel om bekend dat uw abbo niet meteen stopt als je het vraagt, ofwel is het de fout van de app ofwel zijn ze te traag, etc en dan kan je er weer achter zitten op Twitter...

Wij. Diepvries is hier enkel eens een occasionele fish stick of (airfryer)kroketten of -frieten.
Liever zoveel mogelijk vers hoor. Groenten, aardappelen, puree vers, vlees van de slager.
Diepvries is ook vers, maar meer ga ik er niet over zeggen want je kan daar een hele welles nietes discussie over voeren. ( dan spreek ik over diepvries groenten )

Anyway ik had het enkel over bevroren groenten, vlees koop ik ook niet bevroren ( bv die bevroren chipolata's of cordon bleu's in de Aldi ofzo ) hooguit vis koop ik bevroren omdat ik vis enkel gepaneerd eet dus dan is het wat zonde om geld te steken in een stuk verse vis om hem dan in panko of paneermeel te smijten.

Ik ben ook single dus dan verdwijnt het nut een beetje om elke dag ne patat te schillen met een vers stuk vlees van de slager en groenten van boer teun, als je een gezin hebt zit daar nog een leuk aspect aan.
 
Aléé, zal ook eens mijn relaas posten.

Jarenlang nooit echt bezig geweest met mijn gewicht en me er ook niet al te veel van aangetrokken. Ook nooit echt de indruk gehad dat ik TE dik was. Wel wat overgewicht, ja, maar niets echt 'storend'. Nu met corona en een iets andere job-invulling toch nog wat kilo's aangekomen. Hoeveel precies, geen idee want ook geen weegschaal in huis (tot voor kort). Ik probeerde wel iets van beweging te doen, ging af en toe eens zwemmen en had me vlak voor de lockdown vorig jaar ook pas een zwem abo aangeschaft. Met mijn uren en het systeem van reserveren is dat er niet veel van gekomen.

Fastforward naar begin dit jaar. Ik werk in een hygiënische productie omgeving en mijn broek begon wat meer te spannen. (Gewoon ter referentie, laatste weging dat ik weet was +-97kg (incl. kleren op 1m76) en vermoed dat hier nog iets boven zat op dit moment.) Door impuls van heel wat fietsers in de vriendenkring dan ook mee op de fiets gesprongen. Goedkoop koersfietske en gaan, en hier echt heel veel voldoening uitgehaald. Op dit moment was ik nog niet echt met mijn gewicht bezig, maar vooral met "iets gezonder leven" en de frustratie van het reserveringssysteem van zwemmen. Ik wou echt iets van sport doen puur qua "gezondheid", niet qua "gewicht".

Na hier een tweetal maanden mee bezig te zijn en toch te merken dat het qua kilo's ook zeker hielp toch maar een weegschaal aangeschaft, 12 April eerste weging : 93.6kg. Het besef dat ik hiermee al goed afgevallen was, maar ook dat dit nog altijd "obees" is, heeft me toch aangezet en de motivatie gegeven om er algemeen toch meer mee bezig te zijn.

Sinds 24 April dan ook begonnen gewoon met kcal tellen. In feite ook niet met de intentie om 'te dieëten', maar wel met de intentie om beter te gaan bijhouden wat ik eigenlijk eet, wat ik eigenlijk binnen krijg. Het laatste wat ik wil is één of ander crash-dieet volgen om daarna terug dezelfde gewoontes aan te nemen. Ik wil vooral naar een gezonder eetpatroon gaan dat aan te houden valt. En ik merk dat dit precies wel een stuk gemakkelijker loopt nu met het bijhouden van kcal. Vooral ook het werken in posten en het sneuken na de late post is een dooddoener, die nu (voorlopig toch) grotendeels verleden tijd is.

Zit ondertussen rond de 89kg. Al is het wel even vloeken aangezien ik vorige week woensdag goed gevallen ben met de fiets. En het steekt me al tegen dat ik nu een week niet gefietst heb. Maar an sich een goed teken, wilt ook zeggen dat de goesting er zeker nog altijd is om er op te kruipen.

Had me ook de dag voor de val een kettlebell besteld om niet alleen het onderlichaam te trainen, maar om ook iets, zonder te overdrijven, mijn bovenlichaam wat beweging te geven. Mijn doel is niet powerlifter worden of dergelijke. Maar again, gezonde gewoontes aankweken die aan te houden zijn.

Hiervoor kan ik wel wat tips gebruiken wat goede zaken zijn voor een kleine workout of welke oefeningen aan te raden zijn om eens te doen die goed af te wisselen zijn met wielrennen. :)
 
@phate_13 Wat train je juist met die kettlebell? Kheb wat video's opgezocht op youtube en ik zie ze daarmee dat ding vasthouden en squatten.....Is het dan niet logischer om te trainen met dumbells?
 
Terug
Bovenaan