De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,4%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 111 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Volgens mij heeft de levertermijn van 28 maand er iets mee te maken 😅. Bij ons is die daardoor zelfs niet meer te bestellen …

Hier is de beslissing gevallen, wordt een Mégane e-tech. Testrit is zeer goed meegevallen.
Collega van mij is er ook naar gaan vragen en kreeg ook iets in die'n aard als verwachte termijn. Te zot voor woorden natuurlijk.
Als ge nen EV6 wilt kunt ge enkel nog hopen op een of ander stockmodel dat je toevallig op de kop kan tikken.

Voor een i4 niet anders natuurlijk.
 
Collega van mij is er ook naar gaan vragen en kreeg ook iets in die'n aard als verwachte termijn. Te zot voor woorden natuurlijk.
Als ge nen EV6 wilt kunt ge enkel nog hopen op een of ander stockmodel dat je toevallig op de kop kan tikken.

Voor een i4 niet anders natuurlijk.
Uiteindelijk gaan die bestellingen gecancelled worden, en gaan er wel stockmodellen beschikbaar komen. De vraag is hoeveel geduld mensen hebben die aan het wachten zijn op een levering...
 
Mijn iX3 zou op de boot moeten staan volgens de dealer. Laatste stage wachten begint. Toch ook ruim 10-11 maanden moeten wachten dan.
Maar aangezien ze bij ons volop iX3's uitleveren die na de mijne besteld zijn (allemaal dezelfde dealer) zal er allicht iets misgelopen zijn met mijn bestelling. De meeste zijn nu wel inspiring iX3's en ik heb de impressive. Maar dan nog.

Collega zijn iX3 geleverd met schade... Rechtsvooraan is de plastieken luchthapper beschadigd, krassen, deukje en precies steenslag maar dat zal wel van hetzelfde komen. Wordt wel gerepareerd door de dealer. Heb de auto bekeken en voor de rest wel geen waskrassen op. Dus dat is al goed :).
 
Mijn iX3 zou op de boot moeten staan volgens de dealer. Laatste stage wachten begint. Toch ook ruim 10-11 maanden moeten wachten dan.
Maar aangezien ze bij ons volop iX3's uitleveren die na de mijne besteld zijn (allemaal dezelfde dealer) zal er allicht iets misgelopen zijn met mijn bestelling. De meeste zijn nu wel inspiring iX3's en ik heb de impressive. Maar dan nog.

Collega zijn iX3 geleverd met schade... Rechtsvooraan is de plastieken luchthapper beschadigd, krassen, deukje en precies steenslag maar dat zal wel van hetzelfde komen. Wordt wel gerepareerd door de dealer. Heb de auto bekeken en voor de rest wel geen waskrassen op. Dus dat is al goed :).
Dat zijn typisch dingen die gebeuren bij laden/lossen van die auto's in de haven. Daar wordt zo gevlogen om tijdswinst te halen dat er al eens een foutje voorvalt.
 
Dat zijn typisch dingen die gebeuren bij laden/lossen van die auto's in de haven. Daar wordt zo gevlogen om tijdswinst te halen dat er al eens een foutje voorvalt.

Heb dat ook al voorgehad, maar de dealer had het toen al gefixd voor levering en daar het bestek enzo meegeleverd (voor garantie).
Zijn idd dingen die gebeuren, wel zonde dat je zo je auto meekrijgt.
En je kan ook nietmeer terug aangezien de andere auto al mee was genomen door de firma die de schade opneemt bij einde lease.
 
Dat zijn typisch dingen die gebeuren bij laden/lossen van die auto's in de haven. Daar wordt zo gevlogen om tijdswinst te halen dat er al eens een foutje voorvalt.
Ik denk dat ge meestal niet wilt weten wat er allemaal met uw gerief gebeurd vooraleer gij het in handen krijgt.
Gaande van iets simpels tot iets groots (zoals bv. een wagen).

'k Zou weliswaar verwachten dat men dat intern al zou opgemerkt hebben & dat achter de schermen gewoon zou hebben gefixt zonder dat je er ooit van af wist.
 
Ik denk dat ge meestal niet wilt weten wat er allemaal met uw gerief gebeurd vooraleer gij het in handen krijgt.
Gaande van iets simpels tot iets groots (zoals bv. een wagen).
Idd, soms vallen die zelfs af van de trein/vrachtwagen en dat wordt ook gewoon hersteld zonder boe of ba.

'k Zou weliswaar verwachten dat men dat intern al zou opgemerkt hebben & dat achter de schermen gewoon zou hebben gefixt zonder dat je er ooit van af wist.
Beetje het 'nadeel' van al die track and trace zeker? De auto 2 weken later opleveren zal voor vragen zorgen aangezien je al kan zien dat de wagen in België moet zijn.
 
Beetje het 'nadeel' van al die track and trace zeker? De auto 2 weken later opleveren zal voor vragen zorgen aangezien je al kan zien dat de wagen in België moet zijn.

Maar dat is toch een valabele reden. Zoals ik zei, bij mijn skoda hebben ze dat gewoon gemeld, incl alle papieren die dat aantoonde.
Dat is eerlijk en transparant. Een nieuwe laklaag zorgt er niet voor dat dat een slechte auto wordt eh.
 
Kga nu niet 5 man quote'en, ik snap idd dat de levertermijnen een issue zijn bij kia, maar Skoda enyaq en bmw i4 doen het toch niet beter? 😛

En van enkel de gt line wist ik niet.
Nu opzich, de gt line kwam me tco goedkoper uit dan de earth 😛

Nu opzich moet de ev6 gt line toch niet onderdoen voor de andere ev's?

Ik heb voor de awd gt line gekozen, de andere ev's in mijn budget vond ik minder
 
Kga nu niet 5 man quote'en, ik snap idd dat de levertermijnen een issue zijn bij kia, maar Skoda enyaq en bmw i4 doen het toch niet beter? 😛

En van enkel de gt line wist ik niet.
Nu opzich, de gt line kwam me tco goedkoper uit dan de earth 😛

Nu opzich moet de ev6 gt line toch niet onderdoen voor de andere ev's?

Ik heb voor de awd gt line gekozen, de andere ev's in mijn budget vond ik minder
Skoda zit nog steeds rond een jaar voor zover ik weet. Geen 2,5j zoals de Kia.

Ik vind de EV6 trouwens gewoon totaal niet mijn ding. Beetje zoals de Civic R, love it or hate it, there is no inbetween.
 
Ik vind die echt bijzonder knap. ‘t Is een even grote nekdraaier dan zijn zus, maar dan op een “wow, wat is dat?!”-manier i.p.v “miljaardedju, WTF is dat voor iets?!”

En vooral het interieur lijkt pakken beter dan bij zijn zus
 
Ik vind die echt bijzonder knap. ‘t Is een even grote nekdraaier dan zijn zus, maar dan op een “wow, wat is dat?!”-manier i.p.v “miljaardedju, WTF is dat voor iets?!”

En vooral het interieur lijkt pakken beter dan bij zijn zus

Van de Ev6? Veel plastic nog. Maar hij ziet er niet slecht uit vind ik. Speciaal design.
Ziet er ook veel langer uit dan 4,7m
 
Skoda zit nog steeds rond een jaar voor zover ik weet. Geen 2,5j zoals de Kia.

Ik vind de EV6 trouwens gewoon totaal niet mijn ding. Beetje zoals de Civic R, love it or hate it, there is no inbetween.
Toen ik in juni bij skoda langs ging voor een testrit en offerte voor een enyaq zei de verkoper 18maand levertijd minimum.

De Kia was op dat moment 10 maand (al is het toen ik bestelde al 14 maand geworden en lees ik nu dingen van 36maand...)

Hoe dan ook, als je een ev wou, moest je bij eenders welk merk veel te lang wachten 😔
 
Forum-vriendjes, ik ben ook op zoek om een nieuwe(re) wagen op de zaak. Ondertussen heb ik beslist dat het toch nog een hybride zal zijn, echter heb ik geen flauw idee dewelke onder het gunstig fiscale tarief blijven vallen. Ik ben op zoek naar OFWEL een grote gezinswagen / break, OFWEL naar net iets kleiners/sportievers/leukers. Ik wil ook gerust kijken voor zowel een nieuwe als 2ehands.

Dus vraagje: Welke hybrides blijven fiscaal interessant?
 
Skoda zit nog steeds rond een jaar voor zover ik weet. Geen 2,5j zoals de Kia.

Ik vind de EV6 trouwens gewoon totaal niet mijn ding. Beetje zoals de Civic R, love it or hate it, there is no inbetween.
Grappig dat je dit zegt.
Ik ken iemand die van de type-r fk2 naar de EV6 gegaan is
 
Forum-vriendjes, ik ben ook op zoek om een nieuwe(re) wagen op de zaak. Ondertussen heb ik beslist dat het toch nog een hybride zal zijn, echter heb ik geen flauw idee dewelke onder het gunstig fiscale tarief blijven vallen. Ik ben op zoek naar OFWEL een grote gezinswagen / break, OFWEL naar net iets kleiners/sportievers/leukers. Ik wil ook gerust kijken voor zowel een nieuwe als 2ehands.

Dus vraagje: Welke hybrides blijven fiscaal interessant?
Hangt nogal van uw budget af he ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Forum-vriendjes, ik ben ook op zoek om een nieuwe(re) wagen op de zaak. Ondertussen heb ik beslist dat het toch nog een hybride zal zijn, echter heb ik geen flauw idee dewelke onder het gunstig fiscale tarief blijven vallen. Ik ben op zoek naar OFWEL een grote gezinswagen / break, OFWEL naar net iets kleiners/sportievers/leukers. Ik wil ook gerust kijken voor zowel een nieuwe als 2ehands.

Dus vraagje: Welke hybrides blijven fiscaal interessant?

CO2 uitstoot moet onder de 50 g/km zitten - ik vermoed dat dit vanaf 2021 de WLTP uitstoot moet zijn, niet NEDC.

Batterijcapaciteit van minstens 0,5 kWh per 100 kilogram is een tweede vereiste, maar als je onder de 50 g/km zit, zal dat alleen kunnen met een voldoende grote batterij - enkel voor de zekerheid nog eens checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan