De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,4%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 111 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    293
De 545 he, de 530e wel nog.
Maar ik kan die niet selecteren, noch als model noch al motorisatie. Julie wel??????
Gaat wel hoor, die configurator is altijd al bugged geweest.

Selecteer eerst een 5 serie berline diesel of benzine (een 518d ofzo)

En als je dan in de volgende stap komt, klik op motor wijzigen en selecteer de 545e :)
 
Gaat wel hoor, die configurator is altijd al bugged geweest.

Selecteer eerst een 5 serie berline diesel of benzine (een 518d ofzo)

En als je dan in de volgende stap komt, klik op motor wijzigen en selecteer de 545e :)
Ahja, die'n bug. Als je vertrekt van een PHEV te configureren doet dat ding idd funky.
Gewoon vertrekken v/d klassieke wagen & idd dan de motorisatie switchen.
 
Jaguar f pace 400e niets voor u?
In de juiste combo vind ik dat echt een schone wagen en zou nog deftig rijden ook.
 
Gaat wel hoor, die configurator is altijd al bugged geweest.

Selecteer eerst een 5 serie berline diesel of benzine (een 518d ofzo)

En als je dan in de volgende stap komt, klik op motor wijzigen en selecteer de 545e :)
En niet vergeten eerst op Frans te klikken en dan op Nederlands he :p Anders blijf je een franse website hebben.
 
Gisteren/vandaag Q7 TFSIe 60 (competition) als tester meegekregen. Wat een zaligheid op vlak van rijden. Uiteraard niet sportief, maar comfort en stilte zijn omfg. Zelfs vergeleken met m'n A6.

Straks dus offerte laten maken voor Q7 en ineens ook voor de Q8.
Zaterdag een dagje X5 45e.

Nog niet helemaal eruit of ik nog 2 jaar doordiesel of direct 1 van bovenstaande bestel om daar dan 6-7 jaar mee te rijden.

Mbt niet configureerbare packs of opties op de BMW site: ik had ook al gemerkt dat First Class pack voor de X5 niet aanklikbaar is op de site (idem een paar lagere packs ook). Gebeld met verkoper en dat zou aan de comfort closing van de deuren liggen, die zou niet leverbaar zijn. Bij bestellen kan de verkoper WEL nog dat pack aangeven, je hebt dan alleen die optie er niet bij.
Dus misschien mogelijk iets dergelijk bij de 545e.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Gisteren/vandaag Q7 TFSIe 60 (competition) als tester meegekregen. Wat een zaligheid op vlak van rijden. Uiteraard niet sportief, maar comfort en stilte zijn omfg. Zelfs vergeleken met m'n A6.

Straks dus offerte laten maken voor Q7 en ineens ook voor de Q8.
Zaterdag een dagje X5 45e.

Nog niet helemaal eruit of ik nog 2 jaar doordiesel of direct 1 van bovenstaande bestel om daar dan 6-7 jaar mee te rijden.

Mbt niet configureerbare packs of opties op de BMW site: ik had ook al gemerkt dat First Class pack voor de X5 niet aanklikbaar is op de site (idem een paar lagere packs ook). Gebeld met verkoper en dat zou aan de comfort closing van de deuren liggen, die zou niet leverbaar zijn. Bij bestellen kan de verkoper WEL nog dat pack aangeven, je hebt dan alleen die optie er niet bij.
Dus misschien mogelijk iets dergelijk bij de 545e.
Dikke bakskes aan bekijken!

En welkom terug, denk ik, u een tijdje niet meer actief gezien!
 
Gisteren/vandaag Q7 TFSIe 60 (competition) als tester meegekregen. Wat een zaligheid op vlak van rijden. Uiteraard niet sportief, maar comfort en stilte zijn omfg. Zelfs vergeleken met m'n A6.

Straks dus offerte laten maken voor Q7 en ineens ook voor de Q8.
Zaterdag een dagje X5 45e.

Nog niet helemaal eruit of ik nog 2 jaar doordiesel of direct 1 van bovenstaande bestel om daar dan 6-7 jaar mee te rijden.

Mbt niet configureerbare packs of opties op de BMW site: ik had ook al gemerkt dat First Class pack voor de X5 niet aanklikbaar is op de site (idem een paar lagere packs ook). Gebeld met verkoper en dat zou aan de comfort closing van de deuren liggen, die zou niet leverbaar zijn. Bij bestellen kan de verkoper WEL nog dat pack aangeven, je hebt dan alleen die optie er niet bij.
Dus misschien mogelijk iets dergelijk bij de 545e.
Ben je zeker dat het over de comfort closing gaat en niet over de soft close? Want dat laatste heb ik ook niet op mijn X5 45e, en dat mis je niet hoor. Zeker de moeite om te testen, zalige wagen!
 
Ben je zeker dat het over de comfort closing gaat en niet over de soft close? Want dat laatste heb ik ook niet op mijn X5 45e, en dat mis je niet hoor. Zeker de moeite om te testen, zalige wagen!
En wat is het verschil volgens u? :p
Ik vermoed dat je keyless access bedoelt, en dat zit er wel gewoon op. Die soft close is eerder een gimmick he ...
 
Die soft close is anders wel 'leuk' om te hebben. Uiteraard niet nodig, maar het heeft wel iets :p

Zit op mijn vader zijn wagen en voor die enkele keren dat ik daar mee rijd is dat toch altijd een plezant iets.

On topic: de 545e of X5 45e zijn zonder twijfel de meest complete wagens op dit moment. Als je fiscaliteit mee opneemt in het lijstje natuurlijk. Enkel aanschafprijs is een struikelblok, rest is no-brainer imo.

Moest mijn echtgenote niet perse elektrisch willen zou ik zonder twijfel de X5 gekocht hebben (al zie ik die nu wel bijna té veel rondrijden :p )
 
En wat is het verschil volgens u? :p
Ik vermoed dat je keyless access bedoelt, en dat zit er wel gewoon op. Die soft close is eerder een gimmick he ...
Ik nam de benaming over van Eniac.. maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de soft close het probleem was om te leveren, niet de comfort toegang. Kan zijn dat ik mis ben. Comfort toegang is de bediening op de klink en automatisch sluiten als de sleutel niet meer aanwezig is in de wagen en je er mee weg wandelt. Soft close is gewoon het dichtzuigen van de deuren. Niet?
 
Laatst bewerkt:
Ja sorry. Bedoelde idd soft close 🙂

Dikke bakskes aan bekijken!

En welkom terug, denk ik, u een tijdje niet meer actief gezien!

3 weken op reis geweest en ferm druk op het werk dus wat minder afleiding ff.
Die auto's verdienen zichzelf niet he 🥲

Propere offertes voor de Q7 en Q8. Moet wel wat garanties op papier krijgen over CO2 uitstoot want op offerte staat dat "indicatief".

Ben er ook nog niet helemaal uit of ik effectief ga kopen, alternatief blijft een tweetal jaar doorrijden met de diesel en dan EV te bestellen.

Eerst met de X5 rijden en dan zien we wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Die soft close is anders wel 'leuk' om te hebben. Uiteraard niet nodig, maar het heeft wel iets :p

Zit op mijn vader zijn wagen en voor die enkele keren dat ik daar mee rijd is dat toch altijd een plezant iets.

On topic: de 545e of X5 45e zijn zonder twijfel de meest complete wagens op dit moment. Als je fiscaliteit mee opneemt in het lijstje natuurlijk. Enkel aanschafprijs is een struikelblok, rest is no-brainer imo.

Moest mijn echtgenote niet perse elektrisch willen zou ik zonder twijfel de X5 gekocht hebben (al zie ik die nu wel bijna té veel rondrijden :p )
Ik ben nog wel in staat om de deur zelf dicht te doen 😄 je ziet ze idd veel rondrijden, maar ondertussen heb ik precies het gevoel van de motards die elkaar groeten en respect hebben voor elkaars motor. Al meermaals een bevestigend knikje gekregen als ik aan de lichten naast een broertje van de mijne sta 😆
 
Die soft close is anders wel 'leuk' om te hebben. Uiteraard niet nodig, maar het heeft wel iets :p

Zit op mijn vader zijn wagen en voor die enkele keren dat ik daar mee rijd is dat toch altijd een plezant iets.

On topic: de 545e of X5 45e zijn zonder twijfel de meest complete wagens op dit moment. Als je fiscaliteit mee opneemt in het lijstje natuurlijk. Enkel aanschafprijs is een struikelblok, rest is no-brainer imo.

Moest mijn echtgenote niet perse elektrisch willen zou ik zonder twijfel de X5 gekocht hebben (al zie ik die nu wel bijna té veel rondrijden :p )
Wat is eigenlijk het nut van die soft close ? Lijkt mij zoiets om er één keer mee te showen bij uw vrienden, om dan nooit meer te gebruiken. Tenzij ge te tam bent om elke keer uw portier deftig dicht te slaan natuurlijk :p
Alhoewel dat dacht ik bij gesture control ook, betrap mij erop dat ik dat toch nog regelmatig gebruik eigenlijk.
 
Wat is eigenlijk het nut van die soft close ? Lijkt mij zoiets om er één keer mee te showen bij uw vrienden, om dan nooit meer te gebruiken. Tenzij ge te tam bent om elke keer uw portier deftig dicht te slaan natuurlijk :p
Alhoewel dat dacht ik bij gesture control ook, betrap mij erop dat ik dat toch nog regelmatig gebruik eigenlijk.
Die gesture control heb ik al vaak vervloekt omdat ik het te druk ben aan het uitleggen tegen m'n vrouw en daardoor het volume hoger zet :D

En ja die soft close is nog wel handig dat uw deur gewoon altijd tegoei toe is. Overbodig is dat zeker en vast.
 
Ja sorry. Bedoelde idd soft close 🙂



3 weken op reis geweest en ferm druk op het werk dus wat minder afleiding ff.
Die auto's verdienen zichzelf niet he 🥲

Propere offertes voor de Q7 en Q8. Moet wel wat garanties op papier krijgen over CO2 uitstoot want op offerte staat dat "indicatief".

Ben er ook nog niet helemaal uit of ik effectief ga kopen, alternatief blijft een tweetal jaar doorrijden met de diesel en dan EV te bestellen.

Eerst met de X5 rijden en dan zien we wel.
Erger zou ik vinden dat de onderste klep van de koffer tegenwoordig handmatig te openen is. Want dat is toch iets gemakkelijk als je wilt inladen met je handen vol aan de winkel.

Dat kunnen schrijven op de bedieningsknop heb ik trouwens ook niet, maar mis ik ook niet.
 
Die gesture control heb ik al vaak vervloekt omdat ik het te druk ben aan het uitleggen tegen m'n vrouw en daardoor het volume hoger zet :D

En ja die soft close is nog wel handig dat uw deur gewoon altijd tegoei toe is. Overbodig is dat zeker en vast.
Ze noemen dat bij BMW "gesture control" maar eigenlijk is dat "shut up your wife function" he :p

Die soft close is nog wel handig als je slecht slapende kleine kinderen hebt :p
 
Terug
Bovenaan