De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 51 17,4%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 98 33,4%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 111 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    293
De i4 is altijd CAT 3 geweest
De iX3 was CAT 3 en is nu CAT 4
De Etron is altijd CAT 4 geweest
De Model 3 is altijd CAT 3 geweest
De Model Y is altijd CAT 4 geweest

De Ioniq5 is CAT 2 🤷‍♂️
De EV6 is CAT 3
Ze zouden beter eens iets doen aan die lijst.. Of de TCO algemeen verhogen gezien de stijgende prijzen. Straks heeft CAT1 maar een nissan leaf of fiat 500 meer opstaan 🥲
 
Ze zouden beter eens iets doen aan die lijst.. Of de TCO algemeen verhogen gezien de stijgende prijzen. Straks heeft CAT1 maar een nissan leaf of fiat 500 meer opstaan 🥲
Met bovenstaand lijstje hebben we echt niet te klagen vind ik.

Elke schoolverlater die bij ons komt werken heeft CAT 2 en je moet toch al heel slecht zijn in je job om na 5j niet in CAT 3 te vallen.

27 jaar oud zijn en mogen kiezen uit een i4 of Model 3. Da’s iets waar ik niet van durfde dromen toen ik 20 was hoor.

Ik ben er overigens al 35, maar dan nog vind ik een ix3 extreem boven mijn profiel en paygrade
 
Met bovenstaand lijstje hebben we echt niet te klagen vind ik.

Elke schoolverlater die bij ons komt werken heeft CAT 2 en je moet toch al heel slecht zijn in je job om na 5j niet in CAT 3 te vallen.

27 jaar oud zijn en mogen kiezen uit een i4 of Model 3. Da’s iets waar ik niet van durfde dromen toen ik 20 was hoor.

Ik ben er overigens al 35, maar dan nog vind ik een ix3 extreem boven mijn profiel en paygrade

Ik ben het hier wel mee eens. Ik ben nu geen fan van de "in mijnen tijd" redeneringen, maar ik was 15 jaar geleden tevreden met een Polo als inloopwagen, een Astra break als eerste zelf bestelde wagen en zo rond mijn 28e kon ik een Passat Variant nemen. Wat ook niet mis was, maar ik schat een i4 toch echt nog een serieur trapje hoger in.

Feit is wel dat de komende jaren een graduele achteruitgang van de wagens zal inhouden en dat gaat overal zo zijn. Vanaf 2027 zal ook de aftrekbaarheid van elektrische wagens beginnen teruglopen en dat gaat ook een effect hebben op de kostenstructuur.

Levante is er ook als plug in
Wel een 4cylinder ipv 6cylinder en beetje duurder waarschijnlijk, maar het is eens iets anders

Stond niet op m'n radar maar blijkbaar is dat enkel mild hybrid? Uitstoot zit te hoog om dat fiscaal aantrekkelijk te kunnen doen :)
 
Stond niet op m'n radar maar blijkbaar is dat enkel mild hybrid? Uitstoot zit te hoog om dat fiscaal aantrekkelijk te kunnen doen :)
Ik zie het nu ook. Nogal domme beslissing van hun dan eigenlijk.

Range rover zal ook nog wel wat plug-ins hebben.
Gisteren nog met de X5 45e van een vriend meegereden, kunt ge eigenlijk niks mis mee doen hoor
 
Range rover zal ook nog wel wat plug-ins hebben.

Yes, nieuwe RRS is ook wel knap. Maar geen korting, wat maakt dat ik de meerprijs tov de Q8 of X5 echt niet kan verantwoorden.

Gisteren nog met de X5 45e van een vriend meegereden, kunt ge eigenlijk niks mis mee doen hoor

Nee, echt een topwagen.

Als ik zou muggeziften is de Q7/Q8 ook nog net wat comfortabeler qua onderstel maar op dit niveau is het allemaal uitstekend.
 
Yes, nieuwe RRS is ook wel knap. Maar geen korting, wat maakt dat ik de meerprijs tov de Q8 of X5 echt niet kan verantwoorden.



Nee, echt een topwagen.

Als ik zou muggeziften is de Q7/Q8 ook nog net wat comfortabeler qua onderstel maar op dit niveau is het allemaal uitstekend.
Zit Q7/8 niet in een hogere range dan X5?

Zou je dan niet eerder moeten vergelijken Q8 VS X7?
 
Zit Q7/8 niet in een hogere range dan X5?

Zou je dan niet eerder moeten vergelijken Q8 VS X7?
No.

Q3 = x1
Q5 = x3
Q7 = x5

Wat Audi wel goed doet, is marketing.

Bij de lancering van de eerste a4, als opvolger van de 80…

“Heey, BMW heeft een 3, laat ons gewoon een 4 nemen binnen hetzelfde segment”
 
No.

Q3 = x1
Q5 = x3
Q7 = x5

Wat Audi wel goed doet, is marketing.

Bij de lancering van de eerste a4, als opvolger van de 80…

“Heey, BMW heeft een 3, laat ons gewoon een 4 nemen binnen hetzelfde segment”
Dat vind ik nu net waar ze zwaar de mist in gaan :p. Quasi niemand weet dat een Q7/8 ook een echte hybride is. Ze zijn met een hybride A6 afgekomen, maar niemand lijkt dat te beseffen, ...
Er is geen enkel merk dat zo slecht hun fiscaal interessante modellen op de markt zet, dan Audi imo.
 
Yes, nieuwe RRS is ook wel knap. Maar geen korting, wat maakt dat ik de meerprijs tov de Q8 of X5 echt niet kan verantwoorden.



Nee, echt een topwagen.

Als ik zou muggeziften is de Q7/Q8 ook nog net wat comfortabeler qua onderstel maar op dit niveau is het allemaal uitstekend.
Zit een Q8 qua prijs dan hetzelfde als een X5? Ik dacht altijd dat een Q8 nog wat duurder zou zijn, of is de Q8 echt het equivalent van de (hondselijke) X6?
 
Zit een Q8 qua prijs dan hetzelfde als een X5? Ik dacht altijd dat een Q8 nog wat duurder zou zijn, of is de Q8 echt het equivalent van de (hondselijke) X6?
Q8 is idd de coupe versie van de Q7 en dus tegenhanger van de X6 en X5
Audi Q9 zou de X7 en GLS zijn.
 
Laatst bewerkt:
Idd.

Denk dat de X5 ook iets goedkoper begint maar First Class pack is er nu wel eentje dat er een serieuze klets opgooit, uiteindelijk ontloopt het elkaar weinig :)
 
Jullie zitten hier in serieus andere categorien dan ik.

Ja, even disclaimer: ik ben geen werknemer... Ik bepaal m'n eigen car policy. Dat helpt 🙂

Tot woensdag mag ik een Kia Niro EV testen (EV6 is te slecht leverbaar) in Pulse uitvoering.
Lijkt me als familie-EV écht geen slechte auto te zijn.

EV6 is inderdaad enorm populair met bijhorende levertermijnen. Medewerker bij ons heeft in april een EV6 besteld, die wordt geleverd april 2024.
Niro ziet er ook goed uit he!
 
Ja, even disclaimer: ik ben geen werknemer... Ik bepaal m'n eigen car policy. Dat helpt 🙂



EV6 is inderdaad enorm populair met bijhorende levertermijnen. Medewerker bij ons heeft in april een EV6 besteld, die wordt geleverd april 2024.
Niro ziet er ook goed uit he!
Collega van mij is dus ook gaan horen. Waarschuw hem al bijna een jaar dat hij er best vroeg aan begint ... en nu is het in feite al te laat om vele dingen nog te bestellen.
Voor de EV6 ook zo'n gigantisch belachelijke lever termijn gekregen. Technisch gezien moet hij z'n wagen pas vernieuwen tegen volgend jaar ergens in oktober of zoiets, but still ... yeah.

In feite erg, want da's eigenlijk toch nog >1j. Maar da's de markt van tegenwoordig zeker.
 
Jullie zitten hier in serieus andere categorien dan ik.
Tot woensdag mag ik een Kia Niro EV testen (EV6 is te slecht leverbaar) in Pulse uitvoering.
Lijkt me als familie-EV écht geen slechte auto te zijn.
Zelfstandigen kiezen zelf hun categorie ;). Je merkt hier vrij snel wie zelfstandige is en wie niet :D
 
Zelfstandigen kiezen zelf hun categorie ;). Je merkt hier vrij snel wie zelfstandige is en wie niet :D
Als er 1 reden is waarom ik ooit freelancer zou gaan zou het mss wel dat zijn. :devilish:

In mijn branche zou dat in principe zonder problemen moeten lukken. Al is het tot op heden iets geweest waar ik weinig warm van wordt.
Ik zou meer [kunnen] verdienen als 't goed loopt, but still ... 't is niet dat het ik momenteel zo slecht zit.
 
Dat vind ik nu net waar ze zwaar de mist in gaan :p. Quasi niemand weet dat een Q7/8 ook een echte hybride is. Ze zijn met een hybride A6 afgekomen, maar niemand lijkt dat te beseffen, ...
Er is geen enkel merk dat zo slecht hun fiscaal interessante modellen op de markt zet, dan Audi imo.

True, de BMW 530e is véél beter in de markt gezet dan de A6 hybride - en is in leasing ook een stuk aantrekkelijker op het eerste zicht.

Audi heeft imho ook een fout gemaakt door bij de A5 in te zetten op gas ipv een hybride (als concurrent van de 330e) of elektrische variant (als concurrent van de i4)
 
True, de BMW 530e is véél beter in de markt gezet dan de A6 hybride - en is in leasing ook een stuk aantrekkelijker op het eerste zicht.

Audi heeft imho ook een fout gemaakt door bij de A5 in te zetten op gas ipv een hybride (als concurrent van de 330e) of elektrische variant (als concurrent van de i4)
A6 hybride is dan ook een ramp om te kunnen leveren, collega heeft deze 6 maand geleden besteld en weet nog geen leverdatum.
Met de A6 ev gaan ze dan weer wel een pareltje afleveren en volgens mij een verkoopsucces.
 
Terug
Bovenaan