De hiphop-thread

Serieuze vraag, had er gesprek over met mijn vriendin daarnet.

Zijn er mensen die uitgesproken op rechtse politieke spectrum zitten die fan zijn van zwangere guy?
 
Serieuze vraag, had er gesprek over met mijn vriendin daarnet.

Zijn er mensen die uitgesproken op rechtse politieke spectrum zitten die fan zijn van zwangere guy?
Je zou daarvan verschieten denk ik. Echt veel mensen die luisteren naar een artiest “omdat het goed klinkt” of zoiets. Ik vind dat altijd absurd dat er zoveel zijn voor wie lyrics niet belangrijk zijn, zelfs in een genre als hiphop.
 
Je zou daarvan verschieten denk ik. Echt veel mensen die luisteren naar een artiest “omdat het goed klinkt” of zoiets. Ik vind dat altijd absurd dat er zoveel zijn voor wie lyrics niet belangrijk zijn, zelfs in een genre als hiphop.
Luisteren naar hiphop en niet letten op de lyrics, bit weird indeed. Maar kan altijd natuurlijk. 😁
 
Het is volgens mij perfect mogelijk om af te knappen op het stemgeluid van een mc. Zo vind ik dat the Pharcyde goeie muziek gemaakt heeft, maar ik kan de mc met zn scherpe stem niet lang verdragen. Sommige nummers van de Beastie Boys vind ik ook wat te irritant. Wat betreft verhaal in raps... ik heb lange tijd het gevoel gehad dat ik vaak meer content vond ik rap uit de UK, en in mindere mate uit de US. De bling bling kwam sneller om de hoek kijken bij de US rap in mijn ogen. Ik heb graag een goeie beat, goeie flow en tekst, en af en toe wat lekkere scratches. Als de beat op mn zenuwen werkt, dan mag de tekst nog zo goed zijn.... Dus: als de tekst niet goed ingekaderd is, kan het totale plaatje toch niet kloppen. Maar wederom kleine noot: smaak is verschillend en iedere muziekliefhebber legt zijn of haar accenten elders.
 
Laatst bewerkt:
Tgoh, is dit genre net niet groot en belangrijk geworden omdat het een verhaal brengt?
Zeker. Maar als ik voor mezelf spreek is het grotendeels toch altijd de muzikaliteit van het geheel dat mij aantrok. Er zijn albums die ik volledig mee kan rhymen, maar dat zal een overgrote minderheid zijn. Die eerste 6 of 7 solo Wu Tang EP's? Jaren shit verkeerd meegerijmt : "What The Blood Clock!"
😂

Ik heb hier noise en punkrock of weet ik wat uit Zuid Amerika, geen flauw idee wat die zeggen maar de energie dat gepaard gaat met die drums en gestoorde gitaar raakt mij tot in mijn kleine teen.

Het muzikale element van hoe er met de flow als evenwaardig instrument op een beat word gespeeld schat ik voor mezelf hoger in dan de content die de tekst wil breken.
 
voor de verandering es een link naar een rustig duitstalig raptrack. Niet dat ik alles begrijp, maar toch een deel ;)

en dit is nog mn chilltip van vandaag, ik geloof dat ze geproduced werden door Speech van Arrested Development (beetje een mix tussen de Fugees en Arrested Development) :
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor nauwelijks teksten mijn favoriete nummers zouden nazipropaganda kunnen zijn en ik zou het nooit weten.

Ik ben ook iemand die meer met flow bezig is dan met wat er gezegd wordt, zonder lyrics lijkt het mij onmogelijk om te weten waarover iemand als MF DOOM het eigenlijk heeft.

Nu in het Nederlands is het natuurlijk een andere zaak, een vers als "putain putain, Guy heeft la haine, hij heeft het schijt aan die racisten en die politicien" kan je gewoon niet mis verstaan.

Bijkomstig soms leer je gewoon wat persoonlijke info over een artiest en mocht dat in mijn geval botsen met mijn normen en waarden maak ik een fruitkom van hun LP's. 😂
 
Ik ben ook iemand die meer met flow bezig is dan met wat er gezegd wordt, zonder lyrics lijkt het mij onmogelijk om te weten waarover iemand als MF DOOM het eigenlijk heeft.

Nu in het Nederlands is het natuurlijk een andere zaak, een vers als "putain putain, Guy heeft la haine, hij heeft het schijt aan die racisten en die politicien" kan je gewoon niet mis verstaan.

Bijkomstig soms leer je gewoon wat persoonlijke info over een artiest en mocht dat in mijn geval botsen met mijn normen en waarden maak ik een fruitkom van hun LP's. 😂
Heb je dat al gedaan?
 
Hangt er van af bij mij, maar (her)luister wel regelmatig eens met de lyrics erbij. Zowel voor de inhoud als om de rijmschema's, wordplay en punchlines te kunnen appreciëren. Maar als het bij de 1e keer luisteren al niet goed klinkt ga ik wel de moeite niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Luisteren naar hiphop en niet letten op de lyrics, bit weird indeed. Maar kan altijd natuurlijk. 😁

zo heb ik eerst Dance with the Devil van Immortal technique ontdekt,
Tot als 3 jaar later mij iemand vroeg ik wel al naar de lyrics geluisterd had.
Heb die dus track dus 2x ontdekt.
 
ik let nu meer op de lyrics dan tijdens mn jongere jaren. Sommige songs smeekten om gehoord te worden met een hoog volume en veel bass :) (aka feeeeeeeeeeeeeestje)
Nu kan ik evengoed genieten van een song die misschien niet zo 'vet' klinkt, maar waarvan je meer op je gemak luistert naar het verhaal dat de mc wil vertellen.
Naast dance with the devil van I.T heb ik nog een gelijkaardige (triestige) song die me ook ingetogen maakt en die ook zo verhalend mooi gemaakt is:
ps: ik heb toch ook al een paar keer ontdekt dat ik al jaren de lyrics niet volledig accuraat meerapte/interpreteerde van een song ;)
En qua "rijmend vertellen" (en verstaanbaar) op beats is deze mc nog steeds 1 van mn favorieten: (eentje uit de redelijke oude doos btw, maar lekker gerijmd :)
 
Laatst bewerkt:
Serieuze vraag, had er gesprek over met mijn vriendin daarnet.

Zijn er mensen die uitgesproken op rechtse politieke spectrum zitten die fan zijn van zwangere guy?
Theo Francken heeft al meerdere malen laten weten dat hij "fan is" van ZG, Stikstof, etc... Wat daar van waar is en geen politieke klap is, daar hebben we het raden naar. De relatie zal in elk geval niet wederzijds zijn :laugh:

Verder nog genoeg voorbeelden te vinden van mensen die geen idee heb waar muziek over gaat soms. Rage against the machine heeft het ook wel eens voor:
 
Goh, je hebt wel "rechtse rap" zoals Goldofaf en Manau's La tribu de Dana zal ook wel populair zijn in die kringen. Ik zie niet snel een neonaziscene ontstaan met MC Gestapo als voortrekker. :p
 
Terug
Bovenaan