Het grote BeyondGaming Dating topic

Goh normaal zou ik toch zeggen dat het redelijk duidelijk zou moeten lijken dat ik ze leuk vind.

Meestal zitten we savonds wel eens samen als we bored zijn, we zijn beide eigenlijk nachtmensen maar eigenlijk is daar weinig speciaal aan ( babbelen over vanalles en nog wat en wat lachen ) maar ik zoek soms wel eens stilletjes wat fysieke toenadering.

In de week liet ze me foto's zien van haar verjaardagsfeest in het buitenland vorig jaar en wat andere dingen en terwijl we keken op haar GSM legde ik mijn hoofd tegen dat van haar en mijn arm rond haar midden.

Nuja zullen ook wel mensen zijn die daar niets of weinig achter zoeken dus kan niet goed lezen of ze de lichte toenaderingen en complimenten als signaal ziet.

Ga haar zoewiezo wel eens vragen voor ze vertrekt of ze na haar terugkomst niet eens wilt gaan voor een film of bv koffie.
Weet alleen nie goed of dan moet zeggen dat haar meevraag omdat ik gevoelens heb of gewoon zeggen van " ja kwil graag met u eens X of Y want ik vind je leuk en wil zien wat er kan komen "

Maar haar vragen doe ik zowieso voor ze vertrekt, ik zou dat zelf ook geen 6 weken uithouden met die gedachten en dan zeker niet als ik ze ook nog niet eens kan zien.
Ik vind uw aanpak van gewoon samen dingen doen en uw affectie tonen gelijk ge al zijt aan het doen veel beter. Ik snap wel dat ge graag duidelijkheid zou willen vooraleer ze op verlof vertrekt maar ik zou alvast zeker niet digitaal mijn gevoelens gaan zitten opbiechten. In het begin ligt er veel tussen de lijnen denk ik, dat is natuurlijk super vervelend als ge tot over uw oren verliefd zijt en de madam in kwestie gaat sebiet voor 6 weken naar het buitenland. Dan vind ik gewoon samen dingen doen, goed praten, af en toe eens lachen, af en toe eens wat dichter bij elkaar gaan zitten en meer organisch kijken wat er gebeurt beter.

Ik weet ook niet of ge per se 'duidelijkheid' moet creƫren vooraleer ze vertrekt. Ik snap wel dat ge druk voelt, maar het risico is dat ge onder druk in een kramp schiet. Die 6 weken gaan hoe dan ook een beetje kut zijn he, of ge nu op voorhand ne keer met haar gemuild hebt of niet, maar uiteindelijk gaan die ook wel weer voorbij. Als ge echt een oprechte band hebt met elkaar dan vindt ge elkaar daarna ook wel weer terug.
 
Laatst bewerkt:
Die doet mee.
BonyScaredArrowcrab-max-1mb.gif


:unsure:
 
@Spiderman : en waarom hebt gij nu eigenlijk uw insta publiek gezet? Geen vage "ik weet het niet" graag, ge aanvaardt dat ook niet van anderen. Ge weet zelf goed genoeg waarom.
Voor iemand die insta niet gebruikt om tactische liefdesmoves te maken, kan je me vertellen wat dat zou kunnen betekenen?
Als ik diep in het onderbewustzijn zou kijken, zou ik misschien kunnen zeggen dat het voor followers/likes was omdat ik net een nieuwe foto had gepost. Maar ik was er eigenlijk zelfs niet bij stilgestaan. Het was iets impulsief zonder verdere bedenkingen.

Nu, kan dat perfect ook zo zijn voor haar, geen probleem. Maar zij kent de gevolgen daarvan en geeft zelf toe dat het haar stoort en dat zij met haar ex problemen heeft ondervonden op dat vlak. En tĆ³ch gaat zij het af en toe doen. Dat leek me vreemd. Daarom dat ik zei dat zij misschien stiekem de aandacht van (onbekende) mannen graag heeft maar het niet durft toegeven. Zij heeft me ook al eens gezegd dat zij onzeker was van zichzelf. Dusā€¦ it makes sense. Nu, in het geval met haar ex, is het een onderwerp van discussie in hoeverre men de situatie als microcheating kan beschouwen. De ene partner zal er niet echt bij stilstaan, terwijl de andere liever niet wilt dat diens vriendin zich zo open/bereikbaar stelt voor jan en alleman en de aandacht graag heeft ook nog. Wat het ook moge zijn, kan dit soms niet zo onschuldig en veilig zijn. Als het wat minder gaat binnen de relatie en als zij minder aandacht krijgt, kan zij zich richten tot de aandacht die ze elders krijgt voor bevestiging. Zelfs in een normale situatie waarbij het goed gaat binnen de relatie, verlangt ze naar bevestiging/aandacht van andere (onbekende) mannen. Dit is in de veronderstelling dat de bovenstaande hypothese correct zou zijn.

Ok, de bovenstaande gevallen kunnen altijd en overal gebeuren, je kan mensen niet controlerenā€¦ maar een mens kan zijn/haar eigen acties/grenzen controleren en bepalen in hoeverre ie bereikbaar is en ongewenste situaties voorkomen. Dat bepaalt mee hoe loyaal iemand is. Als een vrouw geen voldoening krijgt uit de emotionele/fysieke affectie en aandacht van haar partner, dan scheelt er iets. Dit kan te maken hebben met de partner, maar ook met de vrouw zelf. In het geval van de partner, is het allemaal duidelijk. Maar in het geval dat dit te maken zou hebben met de vrouw zelf, is dit een red flag. En dat was het punt dat ik wou overbrengen. En via objectieve inzichten van de leden hier wou ik horen of er iets scheelt met dat meisje op dat vlak. Maar het lijkt me dat dit te ver gedacht is en voorlopig kan dit niet bepaald worden met de informatie die we in ons bezit hebben. De leden bevestigen dit ook. Bij deze lijkt me de discussie verder ook overbodig. Bedankt alleszins voor de nuttige inzichten.
 
Als ik diep in het onderbewustzijn zou kijken, zou ik misschien kunnen zeggen dat het voor followers/likes was omdat ik net een nieuwe foto had gepost. Maar ik was er eigenlijk zelfs niet bij stilgestaan. Het was iets impulsief zonder verdere bedenkingen.

Nu, kan dat perfect ook zo zijn voor haar, geen probleem. Maar zij kent de gevolgen daarvan en geeft zelf toe dat het haar stoort en dat zij met haar ex problemen heeft ondervonden op dat vlak. En tĆ³ch gaat zij het af en toe doen. Dat leek me vreemd. Daarom dat ik zei dat zij misschien stiekem de aandacht van (onbekende) mannen graag heeft maar het niet durft toegeven. Zij heeft me ook al eens gezegd dat zij onzeker was van zichzelf. Dusā€¦ it makes sense. Nu, in het geval met haar ex, is het een onderwerp van discussie in hoeverre men de situatie als microcheating kan beschouwen. De ene partner zal er niet echt bij stilstaan, terwijl de andere liever niet wilt dat diens vriendin zich zo open/bereikbaar stelt voor jan en alleman en de aandacht graag heeft ook nog. Wat het ook moge zijn, kan dit soms niet zo onschuldig en veilig zijn. Als het wat minder gaat binnen de relatie en als zij minder aandacht krijgt, kan zij zich richten tot de aandacht die ze elders krijgt voor bevestiging. Zelfs in een normale situatie waarbij het goed gaat binnen de relatie, verlangt ze naar bevestiging/aandacht van andere (onbekende) mannen. Dit is in de veronderstelling dat de bovenstaande hypothese correct zou zijn.

Ok, de bovenstaande gevallen kunnen altijd en overal gebeuren, je kan mensen niet controlerenā€¦ maar een mens kan zijn/haar eigen acties/grenzen controleren en bepalen in hoeverre ie bereikbaar is en ongewenste situaties voorkomen. Dat bepaalt mee hoe loyaal iemand is. Als een vrouw geen voldoening krijgt uit de emotionele/fysieke affectie en aandacht van haar partner, dan scheelt er iets. Dit kan te maken hebben met de partner, maar ook met de vrouw zelf. In het geval van de partner, is het allemaal duidelijk. Maar in het geval dat dit te maken zou hebben met de vrouw zelf, is dit een red flag. En dat was het punt dat ik wou overbrengen. En via objectieve inzichten van de leden hier wou ik horen of er iets scheelt met dat meisje op dat vlak. Maar het lijkt me dat dit te ver gedacht is en voorlopig kan dit niet bepaald worden met de informatie die we in ons bezit hebben. De leden bevestigen dit ook. Bij deze lijkt me de discussie verder ook overbodig. Bedankt alleszins voor de nuttige inzichten.
Graag gedaan.

Het relatiepanel van BG
Gratis tot uw dienst
 
Stop mss gewoon ne keer met termen als red flags te gebruiken en op die manier naar mensen te kijken.

Iedereen, maar echt letterlijk iedereen, heeft wel karaktertrekjes of dingen uit het verleden met een invloed die wat minder proper zijn. Want niemand is perfect. Dat zijn geen red flags, dat zijn gewoon mensen die mens zijn.

Je bent zelf verre van perfect, dus verwacht dat ook niet van een potentiƫle partner.
Een relatie werkt wanneer er genoeg positieve dingen zijn om die slechte kantjes van iemand goed te maken en vaak ook omdat mensen als ze samen zijn met de juiste elkaars zwaktes milderen (iemand onzeker die zich geliefd voelt, een angsthaas die al eens uit de comfortzone komt, een stresskip die rustmomenten vindt.. ).

Een relatie, zelfs een vriendschappelijke, is net omgaan met elkaars mindere puntjes en elkaar beter maken. Dat doe je net niet door ne vlaggestokken in die punten te steken, maar wel door aanvaarding en soms hard werken.
 
Maar het lijkt me dat dit te ver gedacht is en voorlopig kan dit niet bepaald worden met de informatie die we in ons bezit hebben. De leden bevestigen dit ook. Bij deze lijkt me de discussie verder ook overbodig. Bedankt alleszins voor de nuttige inzichten.
Spidey toch. Ik snap het niet zo goed, het gaat hier nog altijd over een vriendin en geen potentiƫle partner of date? Waarom werk je dan een hele theorie uit rond microcheating gebaseerd op het publiek zetten van een Instagramprofiel? Ik kan u een "mooi" voorbeeld rond microcheaten geven, dat gaat wel een pak verder dan een profiel publiek zetten.
Ik zie u vooral uw eigen onzekerheden projecteren op de ander en er hele theorieƫn rond uitwerken. Je zegt "zij is aan het microcheaten" en verzint er een hele uitleg rond om dat voor uzelf te verklaren in plaats van te zeggen "ik ben bang dat ze mij gebruikt en dat ligt aan mijzelf en mijn onzekerheden, niet aan haar."

Al die grote theorieƫn over liefde (en vriendschap) zijn grotendeels bullshit. Het is heel simpel hoor: Iemand ziet u graag of iemand ziet u niet (meer) graag. En iemand die u graag ziet die gaat niet aanpappen met iemand anders, ook niet wanneer door haar acties voor jou lijkt dat dat misschien wel zo is. Die spreekt bvb. zonder verdere bijbedoelingen af met iemand, of hengelt naar likes zonder met de eerste blonde god die haar foto liked te willen aanpappen. En iemand die wƩl met bijbedoelingen afspreekt met iemand anders, die is allang uitgecheckt uit de relatie. En dat doet pijn hƩ, maar daar kan je niks aan doen. Liefde kan je niet afdwingen met allerhande grote theorieƫn.
 
Spidey toch. Ik snap het niet zo goed, het gaat hier nog altijd over een vriendin en geen potentiƫle partner of date?
Al die grote theorieƫn over liefde (en vriendschap) zijn grotendeels bullshit. Het is heel simpel hoor: Iemand ziet u graag of iemand ziet u niet (meer) graag.
Ik denk dat de grens tussen vriendin en potentiĆ«le partner onduidelijk is geworden. Ik beschouw haar wel als vriendin, maar de manier waarop zij praat met mij geeft me de indruk dat zij er misschien iets meer in ziet. Bijvoorbeeld: dat ze veel vragen stelt over mā€™n verleden relaties, zij vertelt over haar eigen verleden en wat ze niet meer opnieuw wil meemaken met een toekomstige partner, zij is enthousiast over wat ik allemaal doe in mā€™n leven en vraagt om het te delen, ā€¦

Ik twijfel wel dat het een geval kan zijn van ā€˜breadcrumbingā€™. Reden hiervoor is dat wij ook in persoon zouden afspreken maar op een of andere manier komt er niets van. De tijdlijn hieromtrent is als volgt (discussies zijn wat simpeler beschreven, en daartussen hebben we ook wat zitten smsā€™en/bellen uiteraard):

Spiderman: hey, wilt ge eens samen gaan wandelen dit weekend?
Vriendin: ik zou dat echt heel tof vinden, maar dit weekend zit ik al vol.
Spiderman: ah geen probleem, een andere keer dan!
Vriendin: ik kan volgend weekend wel als dat goed is voor u?
Spiderman: is goed, dan zien we elkaar volgend weekend
*de week gaat voorbij met af en toe wat smsā€™en*
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, zie je het nog zitten om morgen af te spreken? Ik wou eens dubbel checken
Vriendin: hey, kunnen we volgend weekend afspreken, er is iets tussengekomen.
Spiderman: ah jammer, volgend weekend vertrek ik op reis dus is niet mogelijk. Ik kan wel eendert welke dag in de (werk)week omdat het een vrij rustige periode is.
Vriendin: in de week is het vrij moeilijk, laat ons best in ā€˜t weekend afspreken.
Spiderman: ok, dan spreken we best af wanneer ik terug ben van op reis
Vriendin: perfect is goed
Vriendin terwijl ze aan de telefoon praat met mij wanneer ik op reis zit: wanneer je terug bent laat ons zeker afspreken he!
Spiderman: ja zeker, ik zou dat ook graag willen
*ik kom terug van op reis*
*Donderdagavond bel ik haar*
Spiderman: hey heb je plannen voor in t verlengd weekend?
Vriendin: zaterdag ben ik volzet, voor de rest niet echt iets
Spiderman: ah ok (ik verwacht dat zij iets voorstelt maar dat doet ze niet, dus laat ik het zo liggen)
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, wilt ge dit weekend afspreken?
Vriendin: ik dacht dat ik had gezegd dat ik zaterdag volzet was
Spiderman: ah juist, een ander keer dan! (In de verwachting dat ze zondag zou voorstellen? Reden waarom ik zondag zelf niet aanhaal is omdat zij het zelf zou doen als ze vrij was en zou willen afspreken. Het lijkt wat geforceerd om met zondag af te komen)
Vriendin: volgende week is mogelijk als je ook beschikbaar bent?
Spiderman: dat lukt zeker! Zaterdag overdag is goed voor mij
Vriendin: ok is goed!

Als ze volgende zaterdag ook annuleert, dan is het duidelijk breadcrumbing.
 
Damn kerel, vraag dan zelf om op zondag te gaan.
Zij kan u even goed van breadcrumbing beschuldigen want de helft van de keren kon het niet doorgaan vanwege uw plannen en stelde ge ook niets voor.
Stop met zo toxisch te zijn.
De helft? Enige moment wanneer het niet kon doorgaan langs mijn kant is toen ik op reis vertrok. Voor de rest kon zij 3x niet afspreken (als ik correct heb geteld).

En zoals hierboven aangehaald, de reden waarom ik zondag niet heb voorgesteld is omdat ik al vraag om in ā€˜t weekend af te spreken. Daarop kan zij zeggen: ā€œzondag is goedā€. Maar zij zegt: ā€œik dacht dat ik had gezegd dat ik zaterdag volzet ben.ā€ En daar blijft het bij. Als ik dan afkom met ā€œhe maar zondag kan nogā€, is alsof ik 2x vraag naar hetzelfde. Het voelt geforceerd aan.
 
Ik denk dat de grens tussen vriendin en potentiĆ«le partner onduidelijk is geworden. Ik beschouw haar wel als vriendin, maar de manier waarop zij praat met mij geeft me de indruk dat zij er misschien iets meer in ziet. Bijvoorbeeld: dat ze veel vragen stelt over mā€™n verleden relaties, zij vertelt over haar eigen verleden en wat ze niet meer opnieuw wil meemaken met een toekomstige partner, zij is enthousiast over wat ik allemaal doe in mā€™n leven en vraagt om het te delen, ā€¦

Ik twijfel wel dat het een geval kan zijn van ā€˜breadcrumbingā€™. Reden hiervoor is dat wij ook in persoon zouden afspreken maar op een of andere manier komt er niets van. De tijdlijn hieromtrent is als volgt (discussies zijn wat simpeler beschreven, en daartussen hebben we ook wat zitten smsā€™en/bellen uiteraard):

Spiderman: hey, wilt ge eens samen gaan wandelen dit weekend?
Vriendin: ik zou dat echt heel tof vinden, maar dit weekend zit ik al vol.
Spiderman: ah geen probleem, een andere keer dan!
Vriendin: ik kan volgend weekend wel als dat goed is voor u?
Spiderman: is goed, dan zien we elkaar volgend weekend
*de week gaat voorbij met af en toe wat smsā€™en*
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, zie je het nog zitten om morgen af te spreken? Ik wou eens dubbel checken
Vriendin: hey, kunnen we volgend weekend afspreken, er is iets tussengekomen.
Spiderman: ah jammer, volgend weekend vertrek ik op reis dus is niet mogelijk. Ik kan wel eendert welke dag in de (werk)week omdat het een vrij rustige periode is.
Vriendin: in de week is het vrij moeilijk, laat ons best in ā€˜t weekend afspreken.
Spiderman: ok, dan spreken we best af wanneer ik terug ben van op reis
Vriendin: perfect is goed
Vriendin terwijl ze aan de telefoon praat met mij wanneer ik op reis zit: wanneer je terug bent laat ons zeker afspreken he!
Spiderman: ja zeker, ik zou dat ook graag willen
*ik kom terug van op reis*
*Donderdagavond bel ik haar*
Spiderman: hey heb je plannen voor in t verlengd weekend?
Vriendin: zaterdag ben ik volzet, voor de rest niet echt iets
Spiderman: ah ok (ik verwacht dat zij iets voorstelt maar dat doet ze niet, dus laat ik het zo liggen)
*vrijdagavond is aangebroken*
Spiderman: hey, wilt ge dit weekend afspreken?
Vriendin: ik dacht dat ik had gezegd dat ik zaterdag volzet was
Spiderman: ah juist, een ander keer dan! (In de verwachting dat ze zondag zou voorstellen? Reden waarom ik zondag zelf niet aanhaal is omdat zij het zelf zou doen als ze vrij was en zou willen afspreken. Het lijkt wat geforceerd om met zondag af te komen)
Vriendin: volgende week is mogelijk als je ook beschikbaar bent?
Spiderman: dat lukt zeker! Zaterdag overdag is goed voor mij
Vriendin: ok is goed!

Als ze volgende zaterdag ook annuleert, dan is het duidelijk breadcrumbing.

Heb je nu voor zaterdag effectief afgesproken, zijnde: een concreet tijdstip en concrete plaats.
Zo niet, lijkt het me dat jullie beiden niet echt personen zijn die van aanpakken weten. Toon wat initiatief en doe een concreet voorstel.
 
De helft? Enige moment wanneer het niet kon doorgaan langs mijn kant is toen ik op reis vertrok. Voor de rest kon zij 3x niet afspreken (als ik correct heb geteld).

En zoals hierboven aangehaald, de reden waarom ik zondag niet heb voorgesteld is omdat ik al vraag om in ā€˜t weekend af te spreken. Daarop kan zij zeggen: ā€œzondag is goedā€. Maar zij zegt: ā€œik dacht dat ik had gezegd dat ik zaterdag volzet ben.ā€ En daar blijft het bij. Als ik dan afkom met ā€œhe maar zondag kan nogā€, is alsof ik 2x vraag naar hetzelfde. Het voelt geforceerd aan.
das uw probleem: gij telt... zij heeft al zoveel keer dit of dat niet (of wel) gedaan.
stop daarmee en stop met zelf redenen te zoeken waarom iemand iets doet of niet doet. 1 van de lelijkste dingen die ge kunt doen is iemands motivatie in twijfel trekken.

zij kon even goed gedacht hebben dat zondag voor u niet paste en dat het geforceerd zou zijn als ze dit voorstelde.

Echt kerel, wat gaat gij doen als gij in een echte relatie komt en uw vriendin wil niet doen wat gij wilt? Als ge nu al bij gewone vriendschappelijke relaties niet in staat zijt om iets of wat positief te blijven denken over hun motivatie als het niet volgens uw plan verloopt, hoe gaat ge het dan doen bij iemand waar je mettertijd een leven mee denkt te delen?
 
Heb je nu voor zaterdag effectief afgesproken, zijnde: een concreet tijdstip en concrete plaats.
Zo niet, lijkt het me dat jullie beiden niet echt personen zijn die van aanpakken weten. Toon wat initiatief en doe een concreet voorstel.
Nee dat nietā€¦ enkel dat het zaterdag overdag zou zijn (en ik was degene die dat zo specifiek heb voorgesteld, als het aan haar lag bleef het bij ā€œvolgend weekendā€ denk ik). Ik zal de tijdstip/locatie bepalen en ik zal het delen met haar om te zien wat ze ervan vindt. Bedankt voor de tip.

Misschien belangrijk om te vermelden: toen ik in het begin de eerste ontmoeting voorstelde, had ik effectief een locatie en tijd voorgesteld, maar zij vond dat de locatie te ver was, dus had ik haar voorgesteld dat we dan best ergens dicht bij haar konden afspreken waarop ze zij dat het goed was (en daar bleef het bij).
 
Terug
Bovenaan