Het grote BeyondGaming Dating topic

Initiatiefdodende stress heb ik ook vaak ervaren, mogelijk heb ik zo wat kansen gemist in het verleden. Soms heb ik daar wel spijt van, maar het heeft geen zin om daar bij stil te staan omdat het gedane zaken zijn. Maar als ik naar mijn succesverhalen kijk zijn die "engagementen" toch altijd relatief stressloos verlopen omdat de wederzijdse aantrekking vrij snel aanwezig was. Mezelf in duizenden bochten wurmen om iemands hart te veroveren heb ik alleszins niet gedaan, maar is "hard to get" spelen ook niet gewoon de ambetanterik uithangen?
Hard to get spelen op één of ander feest. Dansen, flirten, bijna kussen maar wat terugtrekken en terug beginnen dansen,... dat werkte. Tot op het moment ik het te ver gepusht heb en zij gewoon zei van: fuck off. En 't was gedaan met de leute. Been there, done that.

Ik was toch zo'n gekkerd vroeger.
 
Ook wel eens wat laten liggen in de cinema toen ik jonger was.
Ik volgde samen met een aantal andere mensen een cursus van een 2tal maanden. Eén van die andere cursisten was een zeer knappe vrouw (6 jaar ouder en getrouwd op dat moment en ook al een kindje) en die kwam constant bij mij zitten.
Na een paar weken begon ze te zagen dat ze naar de cinema wou en dat niemand met haar mee wou gaan. Mijn naïeve ik stelt nen hoop mensen voor, maar ze konden zogezegd allemaal niet. Uiteindelijk ging ik dan meer mee. Ik woonde nog thuis, had geen auto en dat soort gedoe. Dus madam komt mij gewoon thuis ophalen, betaalt mijn ticketje, zit constant te lachen, laat mij (als pas rijbewijs hebbende) in hare auto naar huis rijden. En ik stap gewoon uit op het einde van het verhaal en bedank haar voor de avond.

Achteraf heeft ze me dan gezegd dat ze nog nooit zo lang zo veel signalen heeft liggen uitsturen naar iemand. Maar gezien haar persoonlijke situatie heb ik toch maar geweigerd (al was dat toen een zwaar dilemma tss mijn hoofd en mijn ander brein :unsure:)
Ik denk dat het wel eigen is aan man zijn, en zeker als je jonger en awkward bent, om dingen niet op te pikken. Ook zo als tiener en jonge twintiger "plots" wel eens ontdekt dat een vrouw waar ik geen interesse in had, wel interesse in mij had, waarna plots alles zo logisch leek :unsure:

Jouw verhaal doet me ook aan iets denken, uit de gym waar ik ga (zoals elke gym fungeert die ook als parenclub). Daar kwam dan een koppel trainen waarvan de vrouw een heel "sociale" was, ook mooie rondingen en al dat. Die begon dan terwijl ik aan het trainen was en zij op een toestel zat voor mij plots out of the blue te vragen naar wat ik graag in bed deed, met de extra info dat zij echt gek was op orale seks. Dan begon ze via fb-chat mij advies te vragen over dwaze zaken, zoals welke auto ze (als koppel) best zouden kopen (weet ik veel).

Uiteindelijk liet ze mij dan eens weten op een avond dat ze zo graag eens naar de kermis wou gaan, en of ik niet met haar wou gaan. Op mijn naïeve vraag waar haar vriend zat antwoordde ze dan dat die moest werken. Ik heb dat afgewimpeld. Een jaar of twee later was dat koppel uit elkaar, nadat ze een kind hadden gekregen, en kwam het verhaal uit van iemand anders in de gym dat hij met die vrouw nog een paar wilde nachten had beleefd, terwijl haar vriend gaan werken was.

Allezja, de @kay-gell-historie avant la lettre eigenlijk.
 
Iets in zijn verhalen is wel sappig ja, of smeuïg.
Of plakkerig. :unsure:



Ge kunt geen honger hebben in.
Of ge hebt honger of ge hebt het niet.




Voor iemand die insta niet gebruikt om tactische liefdesmoves te maken, kan je me vertellen wat dat zou kunnen betekenen?
Om het op zen Kempisch te zegge, dat wud ie nochtans gezei
 
Ik denk dat het wel eigen is aan man zijn, en zeker als je jonger en awkward bent, om dingen niet op te pikken. Ook zo als tiener en jonge twintiger "plots" wel eens ontdekt dat een vrouw waar ik geen interesse in had, wel interesse in mij had, waarna plots alles zo logisch leek :unsure:

Jouw verhaal doet me ook aan iets denken, uit de gym waar ik ga (zoals elke gym fungeert die ook als parenclub). Daar kwam dan een koppel trainen waarvan de vrouw een heel "sociale" was, ook mooie rondingen en al dat. Die begon dan terwijl ik aan het trainen was en zij op een toestel zat voor mij plots out of the blue te vragen naar wat ik graag in bed deed, met de extra info dat zij echt gek was op orale seks. Dan begon ze via fb-chat mij advies te vragen over dwaze zaken, zoals welke auto ze (als koppel) best zouden kopen (weet ik veel).

Uiteindelijk liet ze mij dan eens weten op een avond dat ze zo graag eens naar de kermis wou gaan, en of ik niet met haar wou gaan. Op mijn naïeve vraag waar haar vriend zat antwoordde ze dan dat die moest werken. Ik heb dat afgewimpeld. Een jaar of twee later was dat koppel uit elkaar, nadat ze een kind hadden gekregen, en kwam het verhaal uit van iemand anders in de gym dat hij met die vrouw nog een paar wilde nachten had beleefd, terwijl haar vriend gaan werken was.

Allezja, de @kay-gell-historie avant la lettre eigenlijk.
maar alle, zo jammer dat je toen de kans om papa te worden hebt laten liggen :unsure:
 
Ik heb wat gegoogle’d om te achterhalen of dit ook iemand anders is overkomen, en wat de reden zou kunnen zijn, en kwam op een post van iemand uit:

“I did some version of this on social media in my immature, younger days.

The private/unprivate game is usually about trying to elicit some type of response or reaction out of you.

In particular, I got caught up in this cycle when I wasn't able to get a read on this guy's intentions or feelings about me, so I started "pressing the buttons" to see if I could get some kind of response.

She could also have an inner monologue going on where she's conflicted about you one day, dislikes you the next, and then thinks you're okay the following day.

I mean, I'm not saying there's a logical thought process behind it. And there is nothing you can do, if this is indeed about you.

She’s unhappy about something you did and as usual (no offense) men are oblivious to everything and on our end we think it's obvious what has happened. I can't speak for her but my only suggestion here is to let it go. Yall had a misconnect but aren't close enough to have a direct heart-to-heart about it.

I suspect if you did an actual quick soul check on yourself, you'd intuitively pick up on what happened here. Again, no offense, but in my experience, men do some stupid crap and gaslight themselves into thinking they have nO cLuRR what happened. In reality, you probably do know what happened. The first possibility that comes to your mind is most likely it. Tap into your feminine side and figure that part out lol.”


Ja, dat het niet gezond is om over eerdere relaties te praten (in detail).

Ze stuurde me 2 dagen geen berichten, terwijl ze elke dag wel iets stuurde om samen games te spelen.

Omdat zij direct heeft opgemerkt dat mijn insta profiel public was… en het feit dat ze daar op let…


Het enige rare aan red flag 3 vond ik dat zij er niet een antwoord op kon geven. Dus het kan van alles zijn:
- stiekem likes van (onbekende) mannen willen voor haar foto’s maar ze durft het niet toegeven
- een ex of minnaar waar ze indruk op wil maken
- zich ergeren aan het feit dat ik mijn profiel op public heb gezet en in de tegenaanval gaan
- …

Het kan van alles zijn en dat boeit me niet. Ik vond het enkel raar dat ze geen antwoord kon geven op waarom ze het op public zet, terwijl ze zelf zegt dat ze zich ergert aan de onbekende mannelijke followers alsook dat dit een probleem was met haar ex. Ik kan daar de logica niet van inzien. Je zou verwachten dat ze het dan niet op public zet, maar ze geeft toe dat ze het toch af en toe doet. Heel vreemd.


Hoe je het zegt, klinkt het wel logisch. Maar het kan langs beide kanten bekeken worden denk ik. Ok, door erover te praten kan het leuk/interessant zijn, maar het kan volgens de situatie ook het tegenovergestelde effect hebben (vooroordelen, vertekend beeld, …).

Want ik wil plezier hebben, games spelen met haar, me geen zorgen maken voor onnodige zaken. Het is balen dat ze opeens afstandelijk doet omdat ik simpelweg mijn insta profiel op public heb gezet.

Zoals je zegt weet ze het zelf misschien ook niet. Ik vond het enkel raar dat zij er geen antwoord op kon bieden, op waarom ze het tussen publiek/privé switcht ondanks de storende elementen.

Zeker dat gij geen 16 zijt?

Lijkt echt zo'n puber spelletje.

Indien je geen 16 bent grow the fuck up man.

Vele red flags al gezien bij u.
Ge gaat gewoon beter in Rusland wonen!
 
Kort verslagje van mijn 4de date op 6 dagen.
Ben haar gaan oppikken thuis, nadat ik uiteraard eerst naar de carwash ben gereden. Ze woont overigens op nog geen 10 minuutjes wandelen, super handig.
Dan zijn we in het stad een koffietje gaan drinken. 1.5 uurtje daar gezeten en weer de hele tijd gelachen en geamuseerd. Dan richting de cinema.
Zij ging de tickets fiksen want ik had vorige keer ons uitje gedaan en ze vroeg of we de dubbele zeteltjes wilden. "Uiteraard" was het enige juiste antwoord langs mijn kant.

Nu goed, ze had al aangegeven in eerdere berichten dat ze wel graag geknuffeld wordt dus het was nu wel de moment schoot er de hele tijd door mijn hoofd.
Dus met een licht stresske naar die zaal, waar we als enige zaten. Geen beter moment denkt ne mens dan.
Alleen stond er 250 gram nacho's met kaassaus tussen ons in die ik gelijk ne gek ben beginnen opeten om die daar weg te krijgen.
Toen ik penspijn had heb ik gezegd die toch es weg te zetten en dan heb ik nog tot ver na de 2de helft van de film de hele tijd liggen nadenken hoe ik het ging aanpakken en gewacht op de juiste moment. We zaten al bijna tegen mekaar en schoven maar wat op naar mekaar maar we zaten nog te ver.
En ik durfde het echt niet om die op een of andere manier awkward vast te pakken zonder dat ik zeker wist dat het ok was, en wachten op het perfecte moment... Tja dat bestaat niet.

15 minuten voor het einde dan toch maar alle moed bij mekaar geraapt en gewoon gezegd "Wanneer komt ge nu es tegen mij zitten", waarop ze antwoordde dat ze daar al 1.5 uur op aan het wachten was. :unsure:
Dus dan heerlijk liggen knuffelen al had ik blijkbaar zweetpollekes van de stress maar kijk ja, het is wat het is :tongue:

Ondanks dat ik op de dates altijd zo vlot ben en dates zelf ook zo vlot geregeld heb is die stap naar fysiek contact toch wel echt spannender dan ik had gedacht. Gelukkig redt humor mij dan wel om daar nog wat mee te lachen, thank fucking God.

Na de film snel thuis geweest om de hond uit te laten en erna een cocktailtje gaan drinken en veel gebabbeld opnieuw. Nu natuurlijk wel wat opener over hoe we de dingen zien. Ik heb haar ook rechtuit gevraagd of ze geen bang had dat dit wat te snel was (langs mijne kant dan, zij is 1.5 jaar single). Die zorg is er wel langs beide kanten wat, het is tenslotte nog maar 1 maand geleden. Maar ik wilde wel die vraag echt stellen, omdat ik het wel belangrijk vond daar over te babbelen. Maar de conclusie was voor ons allebei wel dat het ook allemaal heel anders gelopen is (op positieve manier dan) dan we ons hadden voorgesteld. Al had ze wel ergens bang dat ik haar zou gebruiken om de tijd te vullen.
Wat voor mij dus zeker niet het geval is, ik heb er nog wel die mee op date willen. Maar zij is de eerste waar zo goed als alles langs mijn kant komt en ik voel me daar beter bij.
Ze was ook niet met hoge verwachten vorige week de eerste keer die koffie mee gaan drinken, eerder uit nieuwsgierigheid om het verhaal te kennen. We kennen mekaar van ziens een jaar of 5 en ze heeft met mijn ex op school gezeten, vandaar dus zeker de interesse op dat vlak. Maar die koffie-time uit interesse bleek dus wel echt een leuke klik langs beide kanten en sindsdien is alles maar beter geworden.

Na de cocktail heb ik haar dan thuis afgezet en vroeg ze of ik niet mee binnenkwam, daar had ik niet echt op gerekend dus ff stresske want mijn eerste reactie was "nee" zeggen gewoon omdat ik vond dat het wel een mooi einde en ik dacht "het zal toch niet waar zijn dat die nu al seks wil". Maar goed, toch "ja" gezegd om te zien wat er ging gebeuren. Maar dat was basically het leukste van heel de avond. Koffietje gedronken, nog 2 uurtjes op de zetel mekaar liggen vastpakken, babbelen en de eerste kus gegeven.
Ik weet dat dat allemaal maar gewoon chemische hormonale processen in mijn lichaam zijn maar fuck het is toch fijn se. Vanmorgen mijn hemd in de was gegooid dat helemaal naar haar rook en toch ook ff mezelf betrapt dat ik zwaar aan het wegdromen was.

We zien beiden wel hoe het loopt, maar het is een leuke start alvast. :)
Je staat zeer dicht bij permanente friendzone.

Ten eerste is twijfelen, emotie tonen of eender vrouwelijk gedrag openlijk leuk vinden beta. Je hebt twee opties :

A. Je blijft seks afhouden en je eindigt als een beste vriend die in het beste geval screenshots van bol.com mag zien mbt haar nieuwe lingerie die ze koop tvoor haar nieuwe alfa vriend die haar elke avond geweldadige en zweterige seks geeft.

B. Als je wilt vermijden dat deze vrouw u gaat zien als een zwakke partij en daarom niet geschikt om haar te beschermen moet je dringend twee (één is beta) vingers in haar gat douwen of een dickpic sturen om duidelijkheid te scheppen.

Ik zou dus afstandelijk doen, veel neggen om je value relatief te verhogen en alle vriendschappelijke topics vermijden en misschien zelfs weigeren te praten over alles wat niet met seks te maken heeft.
 
Je staat zeer dicht bij permanente friendzone.

Ten eerste is twijfelen, emotie tonen of eender vrouwelijk gedrag openlijk leuk vinden beta. Je hebt twee opties :

A. Je blijft seks afhouden en je eindigt als een beste vriend die in het beste geval screenshots van bol.com mag zien mbt haar nieuwe lingerie die ze koop tvoor haar nieuwe alfa vriend die haar elke avond geweldadige en zweterige seks geeft.

B. Als je wilt vermijden dat deze vrouw u gaat zien als een zwakke partij en daarom niet geschikt om haar te beschermen moet je dringend twee vingers in haar gat douwen of een dickpic sturen om duidelijkheid te scheppen.

Ik zou dus afstandelijk doen, veel neggen om je value relatief te verhogen en alle vriendschappelijke topics vermijden en misschien zelfs weigeren te praten over alles wat niet met seks te maken heeft.
Zie, tot een maand geleden zou ik dit sowieso als grap hebben gezien, maar na recente posts in deze thread ben ik niet zeker meer.
 
Je staat zeer dicht bij permanente friendzone.

Ten eerste is twijfelen, emotie tonen of eender vrouwelijk gedrag openlijk leuk vinden beta. Je hebt twee opties :

A. Je blijft seks afhouden en je eindigt als een beste vriend die in het beste geval screenshots van bol.com mag zien mbt haar nieuwe lingerie die ze koop tvoor haar nieuwe alfa vriend die haar elke avond geweldadige en zweterige seks geeft.

B. Als je wilt vermijden dat deze vrouw u gaat zien als een zwakke partij en daarom niet geschikt om haar te beschermen moet je dringend twee (één is beta) vingers in haar gat douwen of een dickpic sturen om duidelijkheid te scheppen.

Ik zou dus afstandelijk doen, veel neggen om je value relatief te verhogen en alle vriendschappelijke topics vermijden en misschien zelfs weigeren te praten over alles wat niet met seks te maken heeft.

zever-gezever.gif
 
Allee naast de kakker ben ik nu ook nog de nacho-man hier :rofl:
Tja van het één komt het ander..

@MisterV, om u in 1 keer up to date te brengen, dit omvat zowat alle verhalen:
1620717902161-png.1489
Moet dat niet "snokkie" ipv "sokkie" zijn?

@kay-gell moest ze volgende keer meer willen en ge voelt u niet klaar, zeg dat ge mee doet aan no nut november.
Maar dan moet ge het wel blijven volhouden natuurlijk, man met doorzettingsvermogen 😉
 
Vriendschap is een uitstekende basis voor liefde. Niet te veel geloof hechten aan friendzone-fabels. Even grote kans dat ze het net apprecieert dat gij iemand zijt die misschien niet direct in haar broek probeert te zitten.

Denkt ge echt dat zij 0 idee heeft dat gij haar misschien wel leuk vindt? Vrouwen zijn over het algemeen wel vrij goed in het inschatten van dat soort dynamieken. Neemt ze zelf veel initiatief om af te spreken, om (digitaal) te communiceren, hoe verlopen de afspraakjes? Normaal gezien moet ge toch al veel kunnen afleiden tussen de regels door, lijkt mij?

Wel ambetant dat ze seffens 6 weken weg is. Niet onoverkomelijk, maar wel ambetant in uw situatie denk ik dan.

Goh normaal zou ik toch zeggen dat het redelijk duidelijk zou moeten lijken dat ik ze leuk vind.

Meestal zitten we savonds wel eens samen als we bored zijn, we zijn beide eigenlijk nachtmensen maar eigenlijk is daar weinig speciaal aan ( babbelen over vanalles en nog wat en wat lachen ) maar ik zoek soms wel eens stilletjes wat fysieke toenadering.

In de week liet ze me foto's zien van haar verjaardagsfeest in het buitenland vorig jaar en wat andere dingen en terwijl we keken op haar GSM legde ik mijn hoofd tegen dat van haar en mijn arm rond haar midden.

Nuja zullen ook wel mensen zijn die daar niets of weinig achter zoeken dus kan niet goed lezen of ze de lichte toenaderingen en complimenten als signaal ziet.

Ga haar zoewiezo wel eens vragen voor ze vertrekt of ze na haar terugkomst niet eens wilt gaan voor een film of bv koffie.
Weet alleen nie goed of dan moet zeggen dat haar meevraag omdat ik gevoelens heb of gewoon zeggen van " ja kwil graag met u eens X of Y want ik vind je leuk en wil zien wat er kan komen "

Maar haar vragen doe ik zowieso voor ze vertrekt, ik zou dat zelf ook geen 6 weken uithouden met die gedachten en dan zeker niet als ik ze ook nog niet eens kan zien.
 
@kay-gell cool cool enal. Ik gun dat iedereen toe. Dat is plezant flirten enzo. En ieder zijn eigen tempo dat weet ik, zeg ik altijd. En laat ons duidelijk zijn, ik ben er ook fan van how, en ik ga ook over exen zoals ik van fles wijn verander.

Maar een paar weken geleden nog, uw ex waar ge al wel wat jaren mee op de teller had, een beetje te kakken te zetten voor xx.000 man via insta en dit forum. Tot in de sappige details. En dan nu dit in sappige details.

Ik vind dat ni zo slim van u. Zeker niet met uw bereik van mensen.

Maar dat is mss :offtopic:
 
@kay-gell cool cool enal. Ik gun dat iedereen toe. Dat is plezant flirten enzo. En ieder zijn eigen tempo dat weet ik, zeg ik altijd. En laat ons duidelijk zijn, ik ben er ook fan van how, en ik ga ook over exen zoals ik van fles wijn verander.

Maar een paar weken geleden nog, uw ex waar ge al wel wat jaren mee op de teller had, een beetje te kakken te zetten voor xx.000 man via insta en dit forum. Tot in de sappige details. En dan nu dit in sappige details.

Ik vind dat ni zo slim van u. Zeker niet met uw bereik van mensen.

Maar dat is mss :offtopic:

Goh ja ik heb toen ook een deel snel weggehaald en uiteindelijk heb ik al de "sappige" details weggelaten.
Ik heb gewoon de waarheid kort gezegd? Met name dat ze van de ene dag op de andere bij ne andere is ingehuisd en achter mijn rug met verschillende mannen bezig was. De foto heb ik er af gehaald, en ja de eerste 48-72 uur had ik mijn emoties niet voldoende onder controle. So fucking what. Ge kunt dat niet slim vinden, ik vind het een beetje easy-peasy-lemon squeezy van u om me dat nu op deze manier op mijn bord te gooien.
Ik weet niet of ge het beseft maar als ge net degene waarvan ge denkt dat ge uw leven mee gaat spenderen hebt zien inhuizen bij ne andere vent en dan hoort dat ze al maanden achter uwe rug aan het poepen is met andere zijn dat nu niet de meest aangename momenten waarop ge rationeel denkt.


De sappige details heb ik nog echt achterwege gelaten uiteindelijk:
Dat ze daar al minstens van begin het jaar mee bezig is, dat ze in de fitness lag te poepen waar ik elke dag kom, dat ze nog de ballen heeft te vragen dak haar reis terugbetaal, dat die affaire met haar collega maanden geduurd heeft, dat ze waar ze zelf gaat sporten op de crossfit ook ligt rond te poepen, dat ze haar ouders niet meer ziet, dat ze haar seks speeltjes wel meepakt maar de rest laat liggen, dat ze dit met haar ex'en ook deed, dat ze een week later door stad paradeert met de schoonpapa, dat ze toen ik mijn eerste marathon zat te lopen en ik enorm afzag zat te sexten met ne gast (wat me enorm pijn deed te horen), dat haar naaktfoto's vlotjes rondgingen op haar werk, of het feit dat ze me geslagen heeft en kleren kapot getrokken toen ik haar gsm nam en ik dat ook maar allemaal zo gelaten heb,...

Enfin ik kan nog zo een héél lang lijstje maken van dingen die ik niet publiek gezegd heb. En ook dingen die ik de laatste week met amper iemand gedeeld heb omdat ik ook niet voor elk detail dat ik te weten kom daarin wil blijven hangen of terug gezogen worden. En nee, ik heb daar nog altijd 0,0 spijt van dat ik gezegd heb wat ik gezegd heb.
En dat ik dat hier deel, so what? Ik vertel gewoon het verhaal zoals het is, de waarheid. Voor de rest doen de mensen ermee hier wat ze willen. Mij heeft dat wel enorm geholpen om hier en tegen m'n vrienden dat te kunnen vertellen.
Dus nee ik zie het probleem niet om dingen te delen hier als dat me uiteindelijk geholpen heeft uit de put te kruipen waarin m'n ex me gegooid heeft.
Je mag daar je problemen mee hebben, ik ben blij dat ik 't gedaan heb.

Ondanks dat ik haar ten huwelijk wilde vragen en dus doodgraag zag ben ik overigens gewoon ook fucking trots op mezelf dat ik de moed nooit heb laten hangen en er zelfs vanaf dag 1 de humor van probeerde in te zien door ermee en mezelf te lachen. Fier dat de laatste keer ik het echt moeilijk had dat 3 weken geleden was nadat ik haar in stad gezien heb met de schoonpa. Dus fuck it, dat ik enkel dagen de pedalen wat kwijt was. Daar blijf ik niet bij stilstaan, hoor.

Voor de rest wandel ik daar elke dag in die gym binnen, voorbij de douches en toiletten waar ze allicht ene heeft liggen vogelen. En dat doe ik elke dag met opgeheven hoofd, dus nee ik heb nergens spijt van.
En dat ik hier meedeel wat ik denk en voel nu ik een klik heb met iemand nieuw. Is dat dan het probleem?
Ik deel hier quasi alles al 15 jaar en dat heeft me al veel geholpen. En ik had ook niet verwacht dat dit zo ging gebeuren, so? Daarom ga ik dat hier niet verzwijgen.


Het is dankzij de mensen hier dat ik een maand geleden een heel aantal dingen anders heb aangepakt (de foto, contact met mijn ex schoonouders,...)
Dus op dat vlak heeft me dat wel enorm geholpen om inzicht van anderen te krijgen. Ik moet dat daarom niet blindelings aannemen altijd maar oprechte feedback daar kan ik wel mee aan de slag.

Voor de rest ga ik gewoon genieten van de tijd die ik nu heb zonder betekenisloos rond te poepen met elk meisje dat me een bericht stuurt en zie ik wel hoe het loopt allemaal. Alleszins als dit op een sisser afloopt gaat mn wereld niet instorten, dat is een maand geleden gebeurd en ben ik ook te boven gekomen. I can deal with it.

Laatste woorden die ik daar ook nog over typ voor de rest. 🙏
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan