La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

3 vd 4 protagonisten hebben een "minor injury" opgelopen :unsure:

Het resultaat is werkelijk het enige positieve gisteren.

3 vd 4 protagonisten hebben een "minor injury" opgelopen :unsure:

Het resultaat is werkelijk het enige positieve gisteren.
Tjah, in welke mate is dat ook waar... Is toch vaak voor een belangrijke match dat bepaalde spelers als "twijfelachtig" gezien worden en op de match zelf staan ze dan gewoon in de basis.

Vini wel, zijn voet was al ferm aan het bloeden na die penalty in minuut 2.

Tjah Lewandowski... Zeg het al een week of 2 dat hij niet meer top bezig is. Zeer veel balverlies, nu begint hij die ene kans die hij krijgt ook weer eens niet af te maken, tjah...

Al is Raphinha ook niet goed bezig en zelfs Pedri is verdacht zwak in tegenstelling tot zijn laatste maanden. Benieuwd voor de 2e helft, snel de 1-1 maken of Atleti zal in bunkermodus geen enkel tegendoelpunt slikken en eens op de counter kunnen prikken.

Wissel hier van spits en de titelstrijd is al lang niet meer spannend denk ik.

Barça mag trouwens blij zijn dat ze nog met elf op het veld staan trouwens.

Ben benieuwd of Atlético weer de resterende speeltijd enkel en alleen gaat verdedigen, ik zou toch wat blijven voetballen want anders is het gewoon wachten op de 1-1.

Ben benieuwd of Atlético weer de resterende speeltijd enkel en alleen gaat verdedigen, ik zou toch wat blijven voetballen want anders is het gewoon wachten op de 1-1.
Boem tjsaka. 2-2.
2 schoon goals van Barca. 2 keer de verdedigende lijn fout en 2 keer klinisch afgemaakt.

Die hands voorafgaand op de 2-0 is zo random he. Wanneer wordt er gefloten, wanneer is het aangeschoten en geen goal. Niemand die het weet. Iedere week ist anders

Denk dat vooral Atleti blij mag zijn dat die 2-0 op het scorebord komt...

Ik voorzie een herhaling van de wedstrijd in Barcelona, Barça dat als een kieken zonder kop alles naar voren duwt en Atleti dat op de counter de laatste minuut alsnog de 3-2 maakt.

Tjah Pedri.... Blijft een slechte wedstrijd hebben, meeste passes komen zelfs niet aan.

Ik zou eigenlijk moeten balen als een stekker, maar ik kan hier enkel en alleen maar om lachen. Wanneer gaat die Simeone eens stoppen met zijn tactieken, heeft hem nog geen zak opgeleverd in feite. Sorloth mag dan wel gescoord hebben, maar Alvarez in minuut 55 eraf halen is toch gewoon schandalig.

Die Gallagher kan trouwens ook totaal niet voetballen, die zou bij de meeste Spaanse ploegen niet eens mogen meedoen :laugh:

Toch heerlijk om nu in de laatste 5 minuten de tactiek van Atleti te mogen gebruiken, vind het jammer dat Raphinha niet gewoon 2 minuten blijft liggen. En nu Lewandowski, gewoon blijven liggen... Dan nog de 4e goal erbij sé.

Volledig verdiend, Atleti heeft letterlijk 2 kansen gehad de ganse match en ze gewoon afgemaakt, Barça speelde eigenlijk maar matig maar was nog steeds veruit de betere.

In minuut 70 de 2-0 maken en dan nog vier goals incasseren terwijl je de bus parkeert :laugh:

Tijd voor een nieuwe coach met wat meer ballen me dunkt. Dit Atlético kan veel beter voetballen dan ze mogen laten zien. Op een paar dagen tijd mogen ze twee prijzen vergeten door hun angsthazenvoetbal.

Heerlijke avond gisteren. Ik ben om 14 uur naar mijn kameraad en mede-Barcafan vertrokken om een dagje voetbal te gaan kijken. Met het nodige bier zaten we klaar om naar de match te kijken. Natuurlijk was het 70 minuten balen, maar daarna waren we in de hemel. Bij de 2-3 zijn we elkaar in de armen gevlogen. Heerlijk. Tijd om nog eens een citytrip naar Barcelona te organiseren en een match mee te pikken.

Misschien wel leuk leesvoer voor je @Fusion

Had het ook gezien. Verrast mij wel enigszins dat hij zo vaak werd afgewezen in het verleden. Heb al slechtere spitsen zien rondlopen. Hij mist duidelijk wel wat ervaring op dit niveau, maar er zit nog potentieel in.

Ondertussen heeft Lucas Perez, die inmiddels bij PSV zit, op een of andere manier tuberculose opgelopen. Zijn besmettelijke fase zou geweest zijn toen hij nog bij Deportivo speelde, dus nu wordt er onderzocht of er andere spelers zijn met een besmetting. Je houdt het je niet voor mogelijk, wat er gebeurt in deze club.

Dit weekend speelden we tegen de rode lantaarn Cartagena, die op meer dan 20 punten van het behoud staan, en 9 matchen op rij verloren hadden. Krijgen we na 3 minuten de domste rode kaart aller tijden, waardoor we de ganse match met een man minder spelen. Uiteindelijk zijn we nog steeds de betere ploeg, maar twee blunders achterin kosten ons twee doelpunten, en uiteindelijk mogen we nog blij zijn met een 2-2 gelijkspel. Hadden we gewonnen, kwamen we op 7 punten van de play-offs, en op 9 van de degradatie. Nu is het omgekeerd. Als je ziet hoe abominabel slecht de sportief directeur heeft ingekocht, voelt dit seizoen toch aan als een gemiste kans. Op sommige plaatsen hebben we de beste spelers van de competitie, maar op andere dan weer de slechtste. Ik ben er nog steeds niet helemaal gerust in.

@Vega

Osasuna blijkbaar klacht ingediend omwille van Inigo Martinez.

Lees dat Martinez het kamp verlaten heeft op 17 maart, terwijl de partij gisteren 27 maart was. Zie het probleem niet? Aangezien de regel is dat de speler binnen de 5 dagen niet speelgerechtigd is.

Snap sowieso niet dat Osasuna zich daarmee bezighoudt. Je hebt kansloos 3-0 verloren :sarcastic: Mocht het nu Raphinha geweest zijn die een hattrick maakte en in theorie niet mocht spelen, ja oké, maar een verdediger die normaal niet een basis staat, jongens toch.

@Vega

Osasuna blijkbaar klacht ingediend omwille van Inigo Martinez.

Lees dat Martinez het kamp verlaten heeft op 17 maart, terwijl de partij gisteren 27 maart was. Zie het probleem niet? Aangezien de regel is dat de speler binnen de 5 dagen niet speelgerechtigd is.

Snap sowieso niet dat Osasuna zich daarmee bezighoudt. Je hebt kansloos 3-0 verloren :sarcastic: Mocht het nu Raphinha geweest zijn die een hattrick maakte en in theorie niet mocht spelen, ja oké, maar een verdediger die normaal niet een basis staat, jongens toch.
Er zijn blijkbaar 2 precedenten, beiden in het voordeel van Barça, ik lig er dus niet van wakker.

Moest Osasuna nu ietwat een evenwichtige tegenstander geweest zijn en/of Iñigo Martinez speelde een cruciale rol zou ik het ergens nog begrijpen maar ze werden van de mat geblazen.... Soit,het is hun tijd en geld dat ze erin steken.

Ik probeer tegenwoordig iets minder te klagen over de arbitrages :unsure: Maar vandaag toch weer ongeziene taferelen.

Tot drie keer toe ontsnapten de slagers van Ferrol aan rechtstreeks rood. En dan de 0-2 die werd afgekeurd op compleet onverklaarbare wijze. Een corner die zonder gevaar in de handen van de keeper werd getrapt, maar verblind door de zon sloeg hij de bal lullig in eigen doel. En de VAR keurt de goal af wegens fout van Deportivo. Ik zie nog steeds niet waar de fout zit. Het gewoonlijk getrek in de 16 bij een corner, werkelijk niks aan de hand.

Uiteraard worden deze beelden niet vertoond in het matchverslag op Youtube. Zelfs de commentator had het over de meest absurde beslissing die hij al gezien had sinds de intrede van de VAR. Geen woorden voor. Hier op Twitter toch nog een replay gevonden.

De match werd haast miraculeus nog gewonnen met 0-1, maar we houden er wel drie blessures aan over.

Laatst bewerkt:
Komt nog altijd niet in de buurt van wat ons gisteren weer overkwam, zeker als je de ganse match zag. Dat waren geen losse momenten. Het was 90 minuten lang 11 tegen 13. Bv. bij twee corners op rij van Racing werd onze doelman letterlijk met twee handen vastgehouden door een speler van Ferrol. Onze spelers gingen en masse klagen bij de ref, omdat hij het zomaar liet gebeuren en hij het in de gaten moest houden. De derde corner meteen daarna, exact hetzelfde, en wéér grijpt hij niet in. Om dan even later onze goal af te keuren voor... waarvoor in godsnaam?

Drie blessures ook, waaronder 1 speler die einde seizoen is. Drie keer had de VAR ook moeten ingrijpen om rood te trekken. Zelfs de commentatoren vroegen zich luidop af wat er aan het gebeuren was. Het is de derde keer dit seizoen dat deze ref in de VAR ons liggen heeft... En hij is de topkandidaat om naar Primera te promoveren volgend seizoen.

Terug
Bovenaan