[MCU] The Marvel Cinematic Universe

tuurlijk gaan ze dat nog verder uitmelken. ze scheiten nu de ene mediocre gerecycleerde actiefilm na de andere uit. wie heeft daar nu nog vraagtekens bij. het zijn letterlijk cashkoeien. De moment dat de hype wat afzwakt halen ze hun avengers wel weer uit de koelkast. De enige reden dat je z enu niet ziet is omdat het veel goedkoper is om die single superhelden films te produceren. ze zijn heel dat marvel IP aan het ruineren zoals ze met star wars gedaan hebben. Die films zijn al lang geen passieprojecten meer. integendeel, zielloze corporate massaproductie met winstmaximalisatie als doel.


Dat terzijde zijn ze niet zo slechtr alsd de nieuwste star wars films. die marvel films zijn opzich wel allemaal doorsnee forgettable 6/10 7/10 ( ja zelf endgame was mediocre en het enige wat die film rechthield was fanservice) filmpjes en we bekijken ze hier vroeg of laat wel allemaal als het eens hersens op 0 mag zijn na een katerdag. Enige wat ik jammer vind is dat al die miljoenen die in die marvel films kruipen jammer genoeg geld was waarmee ze weldegelijk goeie films konden maken zoals een tarantino, Dune, LOTR....
Ruïneren :laugh:.

Al die miljoenen die in Marvelfilms kruipen, worden ook gegenereerd door de inkomsten die uit die Marvelfilms komen. Ik vond Dune overigens in hetzelfde bedje ziek als mening Marvelfilm. Antagonisten die je niet meer cliché kan maken, magere characterbuilding en overdreven bombastische muziek om de plotholes te doen vergeten.
 
  • Unsure
Waarderingen: Lint
Ruïneren :laugh:.

Al die miljoenen die in Marvelfilms kruipen, worden ook gegenereerd door de inkomsten die uit die Marvelfilms komen. Ik vond Dune overigens in hetzelfde bedje ziek als mening Marvelfilm. Antagonisten die je niet meer cliché kan maken, magere characterbuilding en overdreven bombastische muziek om de plotholes te doen vergeten.
dune is dan ook gebasseerd op een jaren 60 boek en een grondlegger van het sci-fi genre met een 1 op 1 verfilming. van waar denk je dat clichés komen :rofl:

in de tijd dat die boeken bestonden waren die karakters en wereld revolutionairder dan star wars of marvel ooit zal zijn.

recept voor marvel film het voorbije decenia :

-insert superheld.
-insert random 1 dimensional bad guy die het universum/aarde wilt vernietigen.
-insert woke support characters bestaande uit alle kleuren van de regenboog
- eerste half uur/uur clashen ze eens,
- midden van de film zoeken ze de weeakness van de badguy, ze vechten nog eens
-laatste 30 minuten final battle, main character of side characters lijkt dood maar is toch niet dood want plot armor.
-happy ending maar de dreiging is toch niet helemaal weg
-repeat x 25

nog geen 10 minuten in de meeste marvel films en je weet al exact wat er wanneer gaat gebeuren en wie/Wat er dood zal gaan maar uiteindelijk toch blijft leven.


voor de duidelijkheid ik heb meer problemen met de hype rond die films dan met de films zelf. het is waar dat marvel opbrengsten marvel films genereren maar moesten er minder zijn zou een groot deel van de bevolking hun cinema tickets waarschijnlijk spenderen aan andere pareltjes die misschien geen sequels meer krijgen omdat de mensen liever naar thor 27 gaan kijken ipv een shawshank redemption.
 
Laatst bewerkt:
laat maar allemaal komen, ik kijk het allemaal. als het mij niet meer bevalt, stop ik wel. nu de nieuwe thor film nog niet gezien, wacht wel op de bluray release.
 
dune is dan ook gebasseerd op een jaren 60 boek en een grondlegger van het sci-fi genre met een 1 op 1 verfilming. van waar denk je dat clichés komen :rofl:
Vertel me iets dat ik nog niet weet. Ik ben fan van het boek, niet van de verfilming. Moet ik de antagonisten van de film beter vinden omdat ze in het boek het originele cliché zijn? Je zit te kappen op de 1-dimensionele badguys van Marvel (niet onterecht), maar als ik de laatste jaren een 1-dimensionele badguy op het grote scherm heb gezien is het wel Vladimir Harkonnen. De MCU villains zijn gemiddeld 13 in een dozijn, maar er hebben er ook al in gezeten die 10x beter uitgewerkt waren dan de Harkonnens uit de verfilming. In het boek is hij ook zo karikaturaal als hij dik is, maar daar word je wel meegezogen met zijn geniale geplot en waanzinnige moordlust.

Tja, voor mij blijft Dune nog altijd onverfilmbaar. Enfin, het gaat hier niet over Dune, maar ik blijf cognitieve dissonantie voelen bij het gegeven dat iedereen die film zo zit op te hemelen, terwijl ik die hoogstens middelmatig vond. Cool om de setting nog eens op groot scherm te zien, maar dat is het dan ook wel.

-insert woke support characters bestaande uit alle kleuren van de regenboog
Het was te denken dat "het ruïneren van de IP" weer daar mee te maken zou hebben.

voor de duidelijkheid ik heb meer problemen met de hype rond die films dan met de films zelf. het is waar dat marvel opbrengsten marvel films genereren maar moesten er minder zijn zou een groot deel van de bevolking hun cinema tickets waarschijnlijk spenderen aan andere pareltjes die misschien geen sequels meer krijgen omdat de mensen liever naar thor 27 gaan kijken ipv een shawshank redemption.
Dat betwijfel ik. Ja, de Marvelfilms zullen ongetwijfeld een deel van de cinema-gangers die twijfelen tussen 2 films doen kiezen voor de Marvelfilm. Maar een deel van het publiek gaat überhaupt enkel naar de cinema omwille van de Marvelfilms.
 
Dat betwijfel ik. Ja, de Marvelfilms zullen ongetwijfeld een deel van de cinema-gangers die twijfelen tussen 2 films doen kiezen voor de Marvelfilm. Maar een deel van het publiek gaat überhaupt enkel naar de cinema omwille van de Marvelfilms.
Ik denk van wel omdat er nu vooral marketing en aandacht naar die films gaan, tis bijna alsof het gaat om een one night only event. Een film als everything everywhere all at once is een Marvelfan op het lijf geschreven en 10 keer beter dan wat Marvel heeft uitgebracht en toch gaat die buiten op letterboxd en in recensies zeer onopgemerkt voorbij
 
Phase5.jpg


"Ant-Man and the Wasp: Quantumania," Feb. 17, 2023

"Secret Invasion," Spring 2023

"Guardians of the Galaxy Vol. 3," May 5, 2023

"Echo," Summer 2023

"Loki" season 2, Summer 2023

"The Marvels," Summer 2023

"Blade," November 2, 2023

"Ironheart," Fall 2023

"Agatha: Coven of Chaos," Winter 2023/2024

"Daredevil: Born Again," Spring 2024

"Captain America: New World Order," May 3, 2024

"Thunderbolts" will end Phase Five on July 26, 2024.


Phase 5 will finish the setup for Phase 6 which will complete Marvel's 2nd saga.

8 November 2024, Fantastic 4 will kick off Phase 6




2 Mei 2025
sdcc_avengerskangdynasty.jpg


7 November 2025
FYZLF_RUsAES1tR
 
Laatst bewerkt:
Trailer = goed
Muziek = verschrikkelijk

Ik heb het echt gehad met trailers waar de muziek gewoon een enorm vertraagde versie is van een bestaand nummer.

De eerste film had een geweldige OST, pak daar toch gewoon iets uit?
 
Het enige waar ik momenteel nog tegenop zie van de line up is She-Hulk en Ironheart.
 
Nog altijd geen x-men. En wat zijn Echo en Agatha?
Echo was een van de antagonisten uit Hawkeye. Die dove vrouw. Geen al te interessant personage in mijn ogen om een eigen serie te krijgen.

Agatha was de antagonist uit WandaVision, dus die heks. Dit kan interessant worden, als ze die serie zich laten afspelen tijdens het tijdperk van de heksenverbrandingen ofzo.
 
Dus phase 4 eindigt met Black Panther, dus geen Avengers film voor deze fase. Toch beetje bizar einde, benieuwd welk “event” in die film de fase min of meer afsluit.
 
Natuurlijk is She-Hulk in de training montage meteen in alles beter dan Hulk. Een beetje zoals Silvy die in elk opzicht superieur was aan Loki.

Die serie spreekt me nu eens werkelijk voor geen meter aan. De enige reden waarom ik zou, en wss ga, kijken is om geen tie-ins te missen. Maar ik heb al veel zin om die afleveringen gewoon te downloaden ipv via Disney+ te kijken gewoon om ze de kijkcijfers niet te gunnen.

Op zich jammer, want ik hoor online vaak echt enorm goeie dingen over de She-Hulk comics. Maar bon, Marvel lijkt al een tijdje niet meer geïnteresseerd om goede verhalen te vertellen.
 
Die serie spreekt me nu eens werkelijk voor geen meter aan. De enige reden waarom ik zou, en wss ga, kijken is om geen tie-ins te missen. Maar ik heb al veel zin om die afleveringen gewoon te downloaden ipv via Disney+ te kijken gewoon om ze de kijkcijfers niet te gunnen.
Zolang mensen geld blijven geven aan rommel, gaat er rommel geproduceerd worden.
Op zich jammer, want ik hoor online vaak echt enorm goeie dingen over de She-Hulk comics. Maar bon, Marvel lijkt al een tijdje niet meer geïnteresseerd om goede verhalen te vertellen.
De dood van Stan Lee heeft de flood gates gebroken.


Zoals altijd, deze man is spot on:
 
Laatst bewerkt:
voor de duidelijkheid ik heb meer problemen met de hype rond die films dan met de films zelf. het is waar dat marvel opbrengsten marvel films genereren maar moesten er minder zijn zou een groot deel van de bevolking hun cinema tickets waarschijnlijk spenderen aan andere pareltjes die misschien geen sequels meer krijgen omdat de mensen liever naar thor 27 gaan kijken ipv een shawshank redemption.

Mensen verkiezen MCU films ook deels door te cast. Vroeger werden acteurs gecast waarvan hun carrière in het slop zat of gewoon vrij onbekenden in Hollywood. Nu zijn MCU films zodanig hot dat iedereen er wil van deel uitmaken (vb. Christian Bale). Hetzelfde kan je zeggen over DCEU films maar die hebben dat deels te danken aan MCU want het is sinds MCU's succes dat superheldenfilms populair zijn.
 
Mensen verkiezen MCU films ook deels door te cast. Vroeger werden acteurs gecast waarvan hun carrière in het slop zat of gewoon vrij onbekenden in Hollywood. Nu zijn MCU films zodanig hot dat iedereen er wil van deel uitmaken (vb. Christian Bale). Hetzelfde kan je zeggen over DCEU films maar die hebben dat deels te danken aan MCU want het is sinds MCU's succes dat superheldenfilms populair zijn.
Bale wist nog niet eens dat hij in het MCU zat, so there's that...
 
Terug
Bovenaan