[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Right in time for halloween. Lijkt me iets experimenteler (denk genre: wandavision) dan wat we van marvel gewoon zijn. Kan ik alleen maar aanmoedigen.
 
Werewolf is wel leuk, old skool suspense.
Hopelijk gaat universal er niet moeilijk over doen want ik merk gelijkenissen met wolfman/ monsterverse.
 
Au contraire, ze blijven het goed doen qua opbrengst terwijl de kwaliteit achteruit gaat (vb. CGI). Doctor Strange: MoM staat net niet in de top 10 qua opbrengsten en Thor: Love and Thunder doet quasi evengoed als Ragnarok.
De ticket prices zijn gestegen + inflatie.

Dus de bezoekersaantallen dalen wel degelijk, de domestic revenue is gwn bloated door gestegen ticket prices en inflatie.

Daarbovenop was Love & Thunder bijna 100 miljoen duurder om te maken als Ragnarok.
En dan brengen we de marketing nog niet in rekening.


Dus ja, op papier zijn de nummerkes nog ok.
Maar nee, als ge wat verder kijkt, doet marvel het niet zo goed
 
ik denk dat de meeste mensen het ook wat moe zijn, nee?
bijna élke maand komt er wel iets van uit, dat is sowieso al heel veel. en dan zit er nog redelijk wat tussen dat gewoon matig at best is....

vroeger keek je nog uit naar een Marvel, nu is't gewoon soup-du-jour
 
ik denk dat de meeste mensen het ook wat moe zijn, nee?
bijna élke maand komt er wel iets van uit, dat is sowieso al heel veel. en dan zit er nog redelijk wat tussen dat gewoon matig at best is....

vroeger keek je nog uit naar een Marvel, nu is't gewoon soup-du-jour
Voor mij persoonlijk is het dit. Het is gewoon zo veel en imo heeft de kwaliteit er ook onder te lijden.
Dr Strange nog niet gezien maar Spiderman No Way Home is toch maar matig? Ja, die gastrollen maken het cool maar da's ook alles. In alle eerlijkheid gebruikte Across The Spiderverse hetzelfde idee maar deed het gewoon beter. De laatste Thor is gewoon Waititi die full Waititi gaat waardoor het allemaal wat té wordt. En dan zwijg ik over de series (omdat ik daar amper iets van gezien heb :) ).
Maar imo: minder content maar beter uitgewerkt.

Oh ja, wat me ook al langer stoorde:
Zo evolueert quasi elk personage naar een soort eenheidsworst waar niks nog uit springt.
 
Voor mij persoonlijk is het dit. Het is gewoon zo veel en imo heeft de kwaliteit er ook onder te lijden.
Dr Strange nog niet gezien maar Spiderman No Way Home is toch maar matig? Ja, die gastrollen maken het cool maar da's ook alles. In alle eerlijkheid gebruikte Across The Spiderverse hetzelfde idee maar deed het gewoon beter. De laatste Thor is gewoon Waititi die full Waititi gaat waardoor het allemaal wat té wordt. En dan zwijg ik over de series (omdat ik daar amper iets van gezien heb :) ).
Maar imo: minder content maar beter uitgewerkt.

Oh ja, wat me ook al langer stoorde:
Zo evolueert quasi elk personage naar een soort eenheidsworst waar niks nog uit springt.
Ik denk dat DC dat wel begrepen heeft, alleen lukt het nog niet om die kwaliteit te bekomen. The suicide squad en The batman waren voor mij geweldig al de rest pak minder
 
Probleem is ook dat we in een redelijk saaie fase zitten. Zowel Phase 4 als 5 hebben maar een beperkt aantal films die al "the bigger picture" beginnen tonen. In Phase 4 zowat niks op de post-credit van Eternals en Dr. Strange na. In Phase 5 gaan dat Ant-Man & Guardians 3 zijn (mogelijk The Marvels). Maar eigenlijk gaan de Avengers films en daarna Fantastic Four en X-Men het moeten redden.

Nu. Shang-Chi vond ik verrassend goed. Spidey was fenomenaal, maar dat was inderdaad owv de guest roles. Maar Strange MoM vond ik wel echt ZEER goed. Maar ja, dat is ook wel door de Illuminati.
 
Probleem is ook dat we in een redelijk saaie fase zitten. Zowel Phase 4 als 5 hebben maar een beperkt aantal films die al "the bigger picture" beginnen tonen. In Phase 4 zowat niks op de post-credit van Eternals en Dr. Strange na. In Phase 5 gaan dat Ant-Man & Guardians 3 zijn (mogelijk The Marvels). Maar eigenlijk gaan de Avengers films en daarna Fantastic Four en X-Men het moeten redden.

Nu. Shang-Chi vond ik verrassend goed. Spidey was fenomenaal, maar dat was inderdaad owv de guest roles. Maar Strange MoM vond ik wel echt ZEER goed. Maar ja, dat is ook wel door de Illuminati.
Ze hadden nooit mogen afstappen van die structuur waarin elke fase eindigde met een avengers film. Nu bouwen ze op en doen ze wat hocus pocus met het multiversum maar meer als hocus pocus is het eigenlijk niet
 
Ze hadden nooit mogen afstappen van die structuur waarin elke fase eindigde met een avengers film. Nu bouwen ze op en doen ze wat hocus pocus met het multiversum maar meer als hocus pocus is het eigenlijk niet
Wat zou daar de reden achter zijn? Te duur om al die acteurs in 1 film te steken? Kan ik bijna niet geloven gezien de verkoopscijfers van die films. Organisatorisch? Of hebben ze gewoon geen verhaal op dit moment?
 
Ze willen vooral heel erg veel nieuwe personages introduceren nu heb ik het gevoel. En bijna elke film die niet rond een nieuw personage draait is al een team-up film.
 
Wat zou daar de reden achter zijn? Te duur om al die acteurs in 1 film te steken? Kan ik bijna niet geloven gezien de verkoopscijfers van die films. Organisatorisch? Of hebben ze gewoon geen verhaal op dit moment?
Ik denk het businessmodel. Vorige keer moesten ze gewoon de films regelen en klaar, nu vertel je een verhaal over films en series heen waarbij u series abonnees moeten regelen bij disney+. Dat maakt het organisatorisch nog moeilijker. Op den duur wordt de puzzel dan wel erg moeilijk zowel voor schrijvers als voor kijkers. En dat maakt het al minder: zonder wandavision snap je maar half waarom Wanda ineens zo labiel is


Natuurlijk heeft phase 3 al een groot potentieel roster aangekondigd: Spidey, Captain Marvel, Doctor Strange,... . Dat wordt nu wel verder aangevuld met Shang Chi en waarschijnlijk later nog volk. Zou mij niet verbazen moest T'Challa daar een grote rol inspelen en dat kan niet meer want die is ook in de films dood.

En Eternals was misschien bedoeld als nieuwe Avengers maar is hier iemand die nog zo een gedrocht wilt zien of die personages leuk vond?
 
Natuurlijk heeft phase 3 al een groot potentieel roster aangekondigd: Spidey, Captain Marvel, Doctor Strange,... .
Op spiderman na, B-figuren.
Zelfs dr strange is een B figuur na dat gedrocht van onlangs
Dat wordt nu wel verder aangevuld met Shang Chi
C figuur. Die kan toch ook gwn niet mee vs een bv thanos level villain
En Eternals was misschien bedoeld als nieuwe Avengers maar is hier iemand die nog zo een gedrocht wilt zien of die personages leuk vond?
not to mention de plotholes die die onzin gecreerd heeft
 
Terug
Bovenaan