[MCU] The Marvel Cinematic Universe

Op spiderman na, B-figuren.
Zelfs dr strange is een B figuur na dat gedrocht van onlangs
Maar Marvel ziet hun wel als A figuren anders zouden ze er geen film rond bouwen

C figuur. Die kan toch ook gwn niet mee vs een bv thanos level villain
Er zit wel iets in die ringen van hem denk ik. + een Black Widow of Hawkeye was eveneens geen match tegen Thanos maar ieder speelde wel zijn rol
 
Ik ben een Avengers fan (iron man zekers) maar na Endgame is het echt einde spel geworden vind ik persoonlijk. Er is echt zo goed als niets deftig meer gekomen. Ik kijk ook echt niet meer uit naar de series, heb nu na She-hulk ook mijn disney abonnement tijdelijk afgezegd.

She-Hulk en Ms. Marvel waren echt slecht. Hawkeye en Loki ok, maar de rest was bagger.
Qua films hetzelfde, meer visueel spektakel dan een deftig verhaal, en ok dit was wel altijd zo met Marvel films maar je zat voor het personage toch wel getriggerd. Thor was ook zo'n voorbeeld. Wat een gedrocht was dat. Ik verschiet ervan dat hij niet naar de camera keek en zei "this is a comedy for the family!"
 
Ik houd vol voor de Marvel adaptaties van X-Men en Fantastic Four. Ik ben qua comics altijd meer voor hen geweest dan voor Avengers. En Marvel die dat doet? Natte droom stijl.
 
Ik snap de kritieken niet helemaal. Ja, er is een overexposure en in sommige films zijn ze misschien te veel naar de comedy aan het neigen ... maar verder zie ik toch weinig verschil met de beginjaren.

Ik vond Shang-Chi misschien wel de beste MCU film to date (totaal onverwacht), Spidey 3 en Dr Strange 2 hadden veel tekortkomingen maar zaten zo vol fanservice dat mij dat allemaal weinig uitmaakte, en ik vond Love and Thunder geweldig lachen. Eternals was een teleurstelling, maar Black Widow vond ik ook gewoon een simpele, degelijke MCU film.

De Disney+ series hebben zeker een wisselend niveau, maar verschillende van die series zijn duidelijk ook niet op de standaard doelgroep gericht. Wandavision, Loki, Ms Marvel en Hawkeye vond ik zeer leuk, de andere series iets minder (vooral Falcon en Winter Soldier) maar de balans is voor mij wel positief.
 
@Sir.Killalot

Ik ben het helemaal oneens met jou.

Ik snap de kritieken niet helemaal. Ja, er is een overexposure en in sommige films zijn ze misschien te veel naar de comedy aan het neigen ... maar verder zie ik toch weinig verschil met de beginjaren.

De eerste films (2008-2012) waren serieus genoeg met nu en dan wat humor. Ze zijn realistisch genoeg en toch niet saai alhoewel dat Captain America 1 en Thor 1 niet zo populair zijn.

Ik vond Shang-Chi misschien wel de beste MCU film to date (totaal onverwacht),

De vechtscene in de bus was heel leuk alsook buiten aan het gebouw. Het einde met de draak en dergelijke? Niet echt.

Spidey 3 en Dr Strange 2 hadden veel tekortkomingen maar zaten zo vol fanservice dat mij dat allemaal weinig uitmaakte

No Way Home was inderdaad een succes, niet zozeer door het verhaal maar door de terugkerende personages voor MCU. Maar Doctor Strange MoM? Wat fanservice? Het waren gewoon cameo's van een paar minuten. Black Bolt ging ten onder alsof hij niets was en dat terwijl hij niveau Thor/Hulk is. Het is niet meer realistisch als Wanda kan doen wat ze maar wil. Daarom dat ze opzettelijk verloor van zichzelf. Anders kun je er geen eind van maken.

ik vond Love and Thunder geweldig lachen.

Het was Ragnarok 2.0 maar overdreven met LGBT vibes. Valkyrie die biseksueel of lesbisch is? Korg die twee vaders heeft? Hercules zijn verschijning is het beste gedeelte van de film.

Eternals was een teleurstelling, maar Black Widow vond ik ook gewoon een simpele, degelijke MCU film.

Eternals is gewoon te laat gebracht. Na de climax van Infinity War waardoor velen zich terecht afvroegen waar zij zich schuilhielden. Ikaris bijvoorbeeld was een leuke toevoeging. Beetje de Superman van MCU.

Wandavision, Loki, Ms Marvel en Hawkeye vond ik zeer leuk, de andere series iets minder (vooral Falcon en Winter Soldier)

TFAWS vond je slecht of het slechtste? Samen met Hawkey is het tenminste realistisch genoeg qua verhaal. Ja Karli Morgenthau was slecht geschreven gecast maar verder dan dat heb je toch een leuke serie? Een gewone Captain America die een Super Soldier wordt en de serie eindigt met een vervolg naar de nieuwe Captain America film. In de tussentijd heb je Doctor Strange: MoM dat gewoon een vervolg is van Wandavision.
 
Ik snap de kritieken niet helemaal. Ja, er is een overexposure en in sommige films zijn ze misschien te veel naar de comedy aan het neigen ... maar verder zie ik toch weinig verschil met de beginjaren.

Ik vond Shang-Chi misschien wel de beste MCU film to date (totaal onverwacht), Spidey 3 en Dr Strange 2 hadden veel tekortkomingen maar zaten zo vol fanservice dat mij dat allemaal weinig uitmaakte, en ik vond Love and Thunder geweldig lachen. Eternals was een teleurstelling, maar Black Widow vond ik ook gewoon een simpele, degelijke MCU film.

De Disney+ series hebben zeker een wisselend niveau, maar verschillende van die series zijn duidelijk ook niet op de standaard doelgroep gericht. Wandavision, Loki, Ms Marvel en Hawkeye vond ik zeer leuk, de andere series iets minder (vooral Falcon en Winter Soldier) maar de balans is voor mij wel positief.
als de boodschappen die ze in de films/series steken ten koste van de kwaliteit van de productie, aansluiten bij uw persoonlijke overtuigingen, dan is het ook niet echt verwonderlijk dat u dat niet stoort :)
 
Ik vond Thor nu ook geen goede film maar dan gewoon omdat het allemaal nogal flets overkomt en aanvoelt als een familie film. Bij momenten zelfs als een kinderfilm. Overdreven LGBT vibes? Laat me niet lachen. 😆

Phase 4 is buiten No Way Home en Shang Chi idd maar een mager beestje tot hiertoe maar ik vermoed dat met de start van Phase 5 de hype zal terugkeren als nooit tevoren. Praktisch al die films werken richting Kang, Fantastic Four & X-Men en zelfs de stand alones zoals volgende Ant Man lijken toch ensemble films te gaan worden.
 
Shang chi en Loki waren wel goed.. Voor de rest waren sommige visueel in orde maar qua verhaal zo slecht (thor/strange/winter soldier) de rest was ronduit bagger. Ik zie zelfs niet in hoe je het goed kan vinden. Gewoon teveel in 1 film/aflevering gepropt en dan nog meestal slecht uitgewerkt.
Overigens? Comedy? Echt.. Triest niveau.
 
Het is momenteel wat minder allemaal, maar ik kijk ook nog wel uit naar de toekomst van de MCU. Het enige verschil is dat ik de nieuwe films en series niet meteen meer hoef te zien. De hoogdringendheid om ze te zien is voor mij weg.

Ik heb vooral problemen met scenariële keuzes of gebrek eraan zoals in de laatste Thor. De vrouwelijke Thor is zo slecht geschreven en te geforceerd de love interest, en de chemistry tussen Valkyrie en male Thor lag torenhoog terwijl het eerder omgekeerd zou moeten zijn.

Ik hoop vooral dat Feige eens wat betere schrijvers op zijn films zet, want het is tegenwoordig heel moeilijk om te rooten voor de hoofdpersonages. Dat 'menselijk' maken van superhelden vind ik te tegenstrijdig om ervan te kunnen genieten.
 
Ik vond Thor nu ook geen goede film maar dan gewoon omdat het allemaal nogal flets overkomt en aanvoelt als een familie film. Bij momenten zelfs als een kinderfilm. Overdreven LGBT vibes? Laat me niet lachen. 😆

Ik zei dat de film overdreven was én met LGBT vibes. Overdreven in de zin van humor. Nog meer humor dan Ragnarok dat net niet té was (en dus perfect).

Betreft LGBT vibes, dat is toevallig sinds phase 4 het geval. Phastos in Eternals die homo is, America Chavez die lesbische moeders heeft, Valkyrie die lesbisch/biseksueel is en Korg met 2 vaders en ook homo is. En het grappige is, het is allemaal onnodig en heeft niets toegevoegd aan de films.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik zei dat de film overdreven was én met LGBT vibes. Overdreven in de zin van humor. Nog meer humor dan Ragnarok dat net niet té was (en dus perfect).

Betreft LGBT vibes, dat is toevallig sinds phase 4 het geval. Phastos in Eternals die homo is, America Chavez die lesbische moeders heeft, Valkyrie die lesbisch/biseksueel is en Korg met 2 vaders en ook homo is. En het grappige is, het is allemaal onnodig en heeft niets toegevoegd aan de films.
Ze streven dan ook naar normalisering. Dan moet je ook geen punt maken van iemand zijn geaardheid want zo toon je dat het normaal is. Tuurlijk kan LGBT een plotpoint zijn maar het moet niet meer, dat is het idee. Net zoals we er ook geen punt van maken dat Tony Stark iets heeft met een vrouw

Voor mij doen ze maar qua representatie zolang het geloofwaardig is. En dan vind ik die dove Eternal minder geloofwaardig. Heel die groep zou zogezegd fysiek perfect moeten zijn en dat rijmt in my opinion niet met doof zijn. Stop gerust echte dove acteurs in u films he maar het moet wel in het concept passen
 
Dat zijn welgeteld 3 seconden in een film waarin een rock monster zegt dat hun ras maar één geslacht heeft. Hoe is dat te homo? Nu kwil er eigenlijk niet verder over uitweiden want dat is helemaal niet te homo.
 
Ik zei dat de film overdreven was én met LGBT vibes. Overdreven in de zin van humor. Nog meer humor dan Ragnarok dat net niet té was (en dus perfect).

Betreft LGBT vibes, dat is toevallig sinds phase 4 het geval. Phastos in Eternals die homo is, America Chavez die lesbische moeders heeft, Valkyrie die lesbisch/biseksueel is en Korg met 2 vaders en ook homo is. En het grappige is, het is allemaal onnodig en heeft niets toegevoegd aan de films.
Waarom moet een LGBT relatie in een film of serie altijd iets toevoegen? Moet een hetero relatie dat ook dan? Of is het gewoon, een relatie?
Sorry maar ofwel hou je alle relaties uit films/series "tenzij ze iets toevoegen" ofwel maakt het geen hol uit welke relatie voorkomt in serie of film.
Dit is toch wel echt een homofobe uitspraak hoor.
 
@DaFreak

Dat zijn welgeteld 3 seconden in een film waarin een rock monster zegt dat hun ras maar één geslacht heeft. Hoe is dat te homo? Nu kwil er eigenlijk niet verder over uitweiden want dat is helemaal niet te homo.

Leuk verbloemd met je 3 seconden. Korg heeft het een scène over zijn vaders en er is een andere scène met zijn partner. Waar heb ik het overigens over "te homo"? Ik vraag me gewoon af wat het nut was van die scènes.

@Hellsdinner

Waarom moet een LGBT relatie in een film of serie altijd iets toevoegen?

Waarom wordt dit opeens toegevoegd sinds phase 4, anno 2021-2022? Je gelooft toch zelf niet dat dit toeval is?

Moet een hetero relatie dat ook dan? Of is het gewoon, een relatie?
Sorry maar ofwel hou je alle relaties uit films/series "tenzij ze iets toevoegen" ofwel maakt het geen hol uit welke relatie voorkomt in serie of film.
Dit is toch wel echt een homofobe uitspraak hoor.

Wat is er homofoob aan weerleggen wat het geval is? Nogmaals waarom opeens sinds 2021 opkomen met deze onderwerpen? Dit mag toch aangekaart worden of niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: math
@DaFreak



Leuk verbloemd met je 3 seconden. Korg heeft het een scène over zijn vaders en er is een andere scène met zijn partner. Waar heb ik het overigens over "te homo"? Ik vraag me gewoon af wat het nut was van die scènes.
Moet elke scene dan een nut hebben? De hele film draait over liefde (Thor en Jane, Gorr en zijn dochter, ...) en Korg legt gewoon uit hoe liefde in zijn ras eruit ziet. En dan eindigt de film met Korg die ook de liefde vindt. Niet meer of minder dan dat.

@Hellsdinner



Waarom wordt dit opeens toegevoegd sinds phase 4, anno 2021-2022? Je gelooft toch zelf niet dat dit toeval is?



Wat is er homofoob aan weerleggen wat het geval is? Nogmaals waarom opeens sinds 2021 opkomen met deze onderwerpen? Dit mag toch aangekaart worden of niet?
Dit wordt anno 2021-2022 toegevoegd omdat we anno 2021-2022 verder staan dan verontwaardigd zijn als twee mannen of twee vrouwen elkaar graag zien. Punt.

Er is geen agenda. Er is geen brainwashing. Er is geen achterliggend doel. Wij zijn gewoon al verder als maatschappij. Kom er gerust op een bepaald punt ook eens bij als je er klaar voor bent, er is nog plaats genoeg.
 
@Hellsdinner



Waarom wordt dit opeens toegevoegd sinds phase 4, anno 2021-2022? Je gelooft toch zelf niet dat dit toeval is?



Wat is er homofoob aan weerleggen wat het geval is? Nogmaals waarom opeens sinds 2021 opkomen met deze onderwerpen? Dit mag toch aangekaart worden of niet?
Ma wat zwansde gij eigenlijk? Wat bedoelt ge nu in godsnaam met "Je gelooft toch niet dat dit toeval is? Zijt ge zo ver heen dat ge denkt dat niet hetero koppels in media tonen een soort complot is? Holy shit, ik dacht dat dit soort mensen enkel in de commentaren van HLN artikels bestonden. Gij leeft zo hard onder de kerktoren dat de pastoor u huur vraagt.
 
Waarom moet een LGBT relatie in een film of serie altijd iets toevoegen? Moet een hetero relatie dat ook dan? Of is het gewoon, een relatie?
Sorry maar ofwel hou je alle relaties uit films/series "tenzij ze iets toevoegen" ofwel maakt het geen hol uit welke relatie voorkomt in serie of film.
Dit is toch wel echt een homofobe uitspraak hoor.
Enige dat mij stoort is vooral hoe ze lgbtq relaties brengen. Enfin ge kunt dat heel hard opmerken aan de kwaliteit van uw schrijvers vind ik (is een algemene opmerking, niet op basis van de voorbeelden hier).

Hoe het niet te doen: vooral die Arrowverse afgeleiden waar men niet gewoon een koppel kan laten kussen of zo, dat moet altijd zo "on the nose " worden gebracht dat het niet gewoon vlot in het verhaal is verwerkt maar alsof ge tv aan het kijken zijt met uw hillbilly-special-needs neef .
 
Terug
Bovenaan