The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Zullen meteen alle afleveringen beschikbaar zijn of eentje per week? Het aantal Prime-abonnees zal wel de hoogte inschieten in september. Eerste maand gratis en dan annuleren. :unsure:
Mijn aanvoelen zegt dat uw eerste zin en uw derde logischerwijs zichzelf gaan beantwoorden.
Kan verkeerd zijn natuurlijk :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Het zal wekelijks zijn om het zo lang mogelijk in de hoofden van de mensen te houden (tegenwoordig past Prime video dat bijna altijd toe). De vraag is of we 1 episode krijgen of 3 in het begin, maar denk dat ze gaan voor het traagste schema, anders ben je er idd na een maandje gratis kijken al vanaf.
 
Het zal wekelijks zijn om het zo lang mogelijk in de hoofden van de mensen te houden (tegenwoordig past Prime video dat bijna altijd toe). De vraag is of we 1 episode krijgen of 3 in het begin, maar denk dat ze gaan voor het traagste schema, anders ben je er idd na een maandje gratis kijken al vanaf.
Er zijn 5 seizoenen gepland, dus we gaan sowieso moeten betalen voor minstens 1 maand. Wekelijks vind ik wel fijn, dan heb je toch iets om naar uit te kijken.
 
Ik heb mij nooit door de boeken kunnen heen worstelen... terwijl ik de films nog genietbaar vond :(.
Is er een boek dat je beter vind dan de verfilming ?

Kan me ergens voorstellen dat je het boek niet goed vond maar dan denk ik eerder aan mensen die gewoon niet graag fantasie lezen en dit eens willen proberen. Denk niet dat ik al iemand ben tegengekomen die het boek slecht vond en tegelijk de films goed.
 
Je zei boekEN

De hobbit is enkelvoud.
Ja Lord of the rings, the hobbit, silmarion. Zoals gezegd ik ben daar meerdere keren aan begonnen om dat te proberen te lezen, en het kon mij gewoonweg niet boeien om dat uit te lezen.

Terwijl ik die moeite met andere fantasy veel minder had. Meeste kon ik het boek gewoonweg niet neerleggen...

Is er een boek dat je beter vind dan de verfilming ?

Kan me ergens voorstellen dat je het boek niet goed vond maar dan denk ik eerder aan mensen die gewoon niet graag fantasie lezen en dit eens willen proberen. Denk niet dat ik al iemand ben tegengekomen die het boek slecht vond en tegelijk de films goed.
Moet eerlijk zijn dat ik mij niet veel fantasy herinner waarvan effectief een film is gemaakt. Voor de boeken die ik goed vond zoals game of thrones en wheel of time vond ik de serie versie van de eerste goed te pruimen, de tweede had ik nu eigenlijk liever geen link gehad met het boek, aangezien ik vind dat voorlopig oneer gedaan wordt aan het bestaand verhaal.
De serie met de wetten van de magie (dus legend of the seeker) vond ik slechter als de boeken.
 
Ja Lord of the rings, the hobbit, silmarion. Zoals gezegd ik ben daar meerdere keren aan begonnen om dat te proberen te lezen, en het kon mij gewoonweg niet boeien om dat uit te lezen.

Terwijl ik die moeite met andere fantasy veel minder had. Meeste kon ik het boek gewoonweg niet neerleggen...


Moet eerlijk zijn dat ik mij niet veel fantasy herinner waarvan effectief een film is gemaakt. Voor de boeken die ik goed vond zoals game of thrones en wheel of time vond ik de serie versie van de eerste goed te pruimen, de tweede had ik nu eigenlijk liever geen link gehad met het boek, aangezien ik vind dat voorlopig oneer gedaan wordt aan het bestaand verhaal.
De serie met de wetten van de magie (dus legend of the seeker) vond ik slechter als de boeken.
Ah op die manier.

Nee daar kan ik je wel in volgen.
De boeken zijn beter te benaderen als geschiedenisboeken :p
 
Ik heb pas de trilogie gezien en nu de trailer pas bekeken maar ben wel beetje in de war, Galadriel is precies een heel ander personage nu?
 
Hoe bedoel je ander personage ?
Galadriel heeft in elke age geleefd, dus ook tijdens The Hobbit En LotR.

Bedoel dat ze nu in trailer precies echt warrior is, terwijl ze in de films eerder overkwam als soort profeet voor mij.
Edit: 1000 jaar kan idd wat met een mens doen misschien :p
Het is ook geen kritiek hoor, gewoon observatie omdat ik nu pas mee ben met de films
 
Is dan ook een prequel van paar duizend jaar terug niet?
 
In de eerste age was ze tamelijk hardcore, haar naam verwijst zelfs naar "maiden crowned with a garland of bright radiance" omdat ze haar haar kort hield door het samen te vlechten tot een kroon zodat het niet in de weg zat tijdens haar slachtwerk. Ze was heel rebelieus en free spirited in haar jongere dagen. Nu eerlijk ze was al wel al aant mellowen in de 2nd age maar de show wilt waarschijnlijk die character arc, die evolutie van hot head naar elder stateswoman weergeven. In de trailer zitten ook heel veel beelden van de eerste age dus ik heb er wel een goed oog op dat ze die evolutie goed gaan brengen.
 
Laatst bewerkt:
In de eerste age was ze tamelijk hardcore, haar naam verwijst zelfs naar "maiden crowned with a garland of bright radiance" omdat ze haar haar kort hield door het samen te vlechten tot een kroon zodat het niet in de weg zat tijdens haar slachtwerk. Ze was heel rebelieus en free spirited in haar jongere dagen. Nu eerlijk ze was al wel al aant mellowen in de 2nd age maar maar de show wilt waarschijnlijk die character arc, die evolutie van hot head naar elder stateswoman weergeven. In de trailer zitten ook heel veel beelden van de eerste age dus ik heb er wel een goed oog op dat ze die evolutie goed gaan brengen.

Amai dit klinkt wel als heel interessant die arc, wil ik eerlijk gezegd graag zien die evolutie.
Zou iemand mij dit eigenlijk kunnen uitleggen
Waar gaan Frodo en Gandalf op einde naartoe? En waarom viel aragorn zijn amulet uit elkaar als arwen toch nog in leven was?, waarom ring soms invloed op iemand in de buurt en soms pas via aanraking?
 
Waar gaan Frodo en Gandalf op einde naartoe? En waarom viel aragorn zijn amulet uit elkaar als arwen toch nog in leven was?, waarom ring soms invloed op iemand in de buurt en soms pas via aanraking?
Ik vermoed dat je het over de scene met de boot hebt op het einde van Return of the King?
Wel Frodo mag als ringbearer (Bilbo ook) mee met de elfen naar Valinor / The Undying Lands, zeg maar het thuisland van de Elfen. Een mythische plek waar normaal enkel Elfen toegelaten zijn. Gandalf is eigenlijk een soort engel en gaat dus ook terug naar daar.
Het breken van de Evenstar ( het amulet) gebeurde enkel in Aragorns droom, je ziet dat hij het nog om zijn nek heeft wanneer ze naar de Black Gate trekken.
Verschillende redenen voor invloed van de ring.
De invloed die de ring heeft kan in sterkte verschillen door onder andere: de weerstand van de persoon/ras in kwestie, de nabijheid van Sauron's servants/Sauron's Eye, hoe dicht de ring bij de persoon in kwestie is.
 
Ik vermoed dat je het over de scene met de boot hebt op het einde van Return of the King?
Wel Frodo mag als ringbearer (Bilbo ook) mee met de elfen naar Valinor / The Undying Lands, zeg maar het thuisland van de Elfen. Een mythische plek waar normaal enkel Elfen toegelaten zijn. Gandalf is eigenlijk een soort engel en gaat dus ook terug naar daar.
Het breken van de Evenstar ( het amulet) gebeurde enkel in Aragorns droom, je ziet dat hij het nog om zijn nek heeft wanneer ze naar de Black Gate trekken.
Verschillende redenen voor invloed van de ring.
De invloed die de ring heeft kan in sterkte verschillen door onder andere: de weerstand van de persoon/ras in kwestie, de nabijheid van Sauron's servants/Sauron's Eye, hoe dicht de ring bij de persoon in kwestie is.

Ok ja ik kan dit wel plaatsen nu denk ik, thx voor de uitleg omtrent einde frodo.
En Gvd heb ik nog steeds niet goed genoeg opgelet nee :p

Maar heeft bilbo die ring niet heel lang bij zich gehad zonder invloed op shire dan? hebben hobbits sterkere weerstand tegen de effecten van the ring ?
 
En nog een kleine vraag,
Wat gebeurt er juist met Eowyn? Die leek verliefd op aragorn voor dan op einde naast faramir te staan?, en hoe kon die zo easy the witch king verslaan? wtf
 
Terug
Bovenaan