The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Goeie vraag :p
Er zijn al serieus wat theorieën rond gebouwd maar persoonlijk ben ik niet zo'n fan van het volgen daarvan. Er zitten altijd wel geleerden tussen die aan de hand van een miniscuul detail de hele arc van het seizoen correct raden en zo spoilen. Ik ontdek dat liever op mezelf.

Als je de Silmarillion nog niet gelezen hebt en de show liever clean wilt beginnen skip je deze spoiler best. Niet dat ik je kan vertellen wie het is maar één van de gokken zal wel de juiste zijn;

Ik vermoed dat de meteoor
De aankomst van een Maiar is. Dat zijn Primordiale entiteiten die door de Goden gecreëerd werden om hen bij te staan in de creatie en het vorm geven van Midden Aarde. Het is een soort 3e generatie God; Eru Ilúvatar (One, Father of All) > Ainur (pantheon of gods) > Maiar (spirits). Maiar hebben geen vaste vorm en kunnen in veranderende gedaantes midden aarde bezoeken. 5 Daarvan werden geincarneerd in vaste vorm als de Istari (wizards) die de bevolking van Midden Aarde moesten waarschuwen en helpen klaarstomen tegen de groei van een ongekende duistere macht.

Nu dit zegt in principe nog altijd niet veel want er zijn tonnen Maiar. 1 van de Wizards is een mogelijkheid, maar Sauron himself was ook Maiar.

En dan heb je nog een hoop oppermachtige wezens zoals Ungoliant en Bombadil waarvan zelfs Tolkien niet wist wat ze waren of waar ze vandaan kwamen. 😅 Nu beiden waren al gearriveerd toen dus niet waarschijnlijk maar kan iets gelijkaardigs nieuws zijn.

Je hebt nog volledig out of leftfielders zoals bijvoorbeeld de reincarnatie van Glorfindel die een dramatic entrance maakt. :woohoo:

Dus ja ik weet het niet, maar het zal prolly niet zomaar een meteoor zijn, someone with insane power level has entered the game. :p
 
Laatst bewerkt:
Misschien is de meteoor gewoon een verwijzing naar het ruimteprogramma van Jeff Bezos en Blue Origin :unsure:

14 juli al een nieuwe teaser, ben benieuwd. Nu begin ik stilaan toch enthousiast te worden :)
 
Een aankondiging van een teaser, hoeveel hype is er al niet rond deze serie. :D

Wanneer zou het eigenlijk uitkomen? December?
 
De serie komt uit op 2 september. De teaser zou blijkbaar maar een minuut duren dus een echte trailer (en uiteraard weeral een grote aankondiging) laat nog enkele weken op zich wachten.

Het zal de bedoeling zijn dat je 2 maanden non-stop iets verneemt van de serie in magazines, exclusive previews en San Diego Comic Con (weekend van 23-23 juli), Amazon gaat alles uit de kast halen. Mss is het tonen van die meteoor ook voer om alweer een klein beetje te lossen zodat iedereen er gewoon over praat. Net zoals "onbestaande" personages mensen doet praten "waarom wel, waarom niet, meerwaarde" etc etc, als het maar in het hoofd blijft van de kijkers. Wie klaagt gaat uit nieuwsgierigheid toch enkele episodes oppikken en Amazon een paar centjes doen verdienen, dat is toch de hoop.
 
Gelieve de discussie over het onderwerp te houden, op de man spelen is niet nodig.
Zo te zien gaat het toch een heel stuk verder gaan dan enkel de Appendices. In deze trailer zit al serieus wat First Age materiaal. Zouden ze dan toch echt alles van de Silmarillion mogen gebruiken? Dat lijkt me zelfs de Oath of Fëanor als ze daar onder de sterrenhemel hun zwaarden heffen. Wie weet wat krijgen we dan nog allemaal wel niet te zien?! Een mens zou van minder beginnen watertanden. 🤤

image

Tar-Míriel met int blauw zittend ernaast Ar Pharazôn, rechts daarvan met waarschijnlijk Narsil in de hand; Elendil en zittend uiterst rechts; Isildur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien gaat het toch een heel stuk verder gaan dan enkel de Appendices. In deze trailer zit al serieus wat First Age materiaal. Zouden ze dan toch echt alles van de Silmarillion mogen gebruiken? Dat lijkt me zelfs de Oath of Fëanor als ze daar onder de sterrenhemel hun zwaarden heffen.
Ik denk dat ze "enkel appendices" erg ruim mogen interpreteren. Silmarillion is uiteraard veel uitgebreider in aantal woorden maar ik denk dat ze elke zin in de appendix kunnen aangrijpen om hele hoofdstukken uit Silmarillion "toevallig" te verfilmen. De First Page is bvb anderhalve pagina appendix maar wat al in de trailer voorkomt zijn tientallen bladzijden uit het boek.

Zo lang Galadriel in beeld blijft lijkt het me toegestaan door de Tolkien Estate. Mocht Christopher Tolkien nog leven zou je letterlijk enkel een schilderij in beeld zien over iets in de First Age en iemand erover zien praten in 5 zinnen, maar met zijn overlijden is veel meer mogelijk dan vroeger zoals we duidelijk kunnen zien.
 
Bekijk ik best The Hobbit trilogie eens voor ik naar dit kijk?
Ben een grote fan van de originele films maar The Hobbit vond ik nogal saai eigenlijk. Dus daar heb ik enkel An Unexpected Journey van gezien.
 
Bekijk ik best The Hobbit trilogie eens voor ik naar dit kijk?
Ben een grote fan van de originele films maar The Hobbit vond ik nogal saai eigenlijk. Dus daar heb ik enkel An Unexpected Journey van gezien.
Lees het boek, het is geen zware kost en je gaat er meer plezier aan beleven.


Ben benieuwd hoe ze die 1st age gaan aanpakken, qua special effects zou dat wel kunnen tellen.
 
Ah, dat verklaart. De foto's van de Orcs gaven me hoop :p.
Als ik die foto's herbekijk lijken het flashbacks van wat Galadriel in het verleden meemaakte, ze was bij enkele veldslagen betrokken. Een nachtscène kan mss inhouden dat orcs af en toe een inval doen bij een paar boeren die we ook in de trailers zagen.
 
Zullen meteen alle afleveringen beschikbaar zijn of eentje per week? Het aantal Prime-abonnees zal wel de hoogte inschieten in september. Eerste maand gratis en dan annuleren. :unsure:
 
Terug
Bovenaan