The Lord of the Rings: The Rings of Power

The Lord of the Rings: The Rings Of Power

Ik zie inderdaad ook die verzending staan bij amazon.nl voor 2,99. Dus snap het prijsverschil tussen de en nl niet goed voor dezelfde service? Ze zijn niet zo duidelijk qua kosten.
Dacht wel dat het 100% zelfde service is voor de series die je kunt kijken, aangezien zonder VPN ze nog altijd regioblocken. Maar niet echt geverifieerd om eerlijk te zijn. Al jaag ik mij nog altijd op over de problematiek van audio en ondertiteling niet voor alles beschikbaar is in het Engels... maar voor 2.99... kan ik er nu ook niet zodanig over klagen...

Maar hoort meer in de amazon thread dan hier :(.
 
Dacht wel dat het 100% zelfde service is voor de series die je kunt kijken, aangezien zonder VPN ze nog altijd regioblocken. Maar niet echt geverifieerd om eerlijk te zijn. Al jaag ik mij nog altijd op over de problematiek van audio en ondertiteling niet voor alles beschikbaar is in het Engels... maar voor 2.99... kan ik er nu ook niet zodanig over klagen...

Maar hoort meer in de amazon thread dan hier :(.
Heb je een vpn nodig om op amazon.nl te kijken?
 
Heb je een vpn nodig om op amazon.nl te kijken?
Er is geen VPN nodig. Je ziet alle Amazon originals ook in België. Het prijsverschil is idd voor dezelfde service maar verschil is dat de verzending enkel op amazon.nl werkt OF op amazon.de en de prijzen van goederen verschillen nogal, afhankelijk van wat je koopt.
 
Het zal voor morgen zijn, vrouwlief is pompaf van de werkweek en wil iets hersenloos zien. Aka: het wordt een avondje Virgin River. Dan zal ik maar LOTR uitlezen zeker?
 
Ik vond het top. Sfeer, design, muziek, cast... Alles ademt LotR, gaat heel hard naar Peter Jackson imo.

Vind het wel ergens lachen dat mensen deze zouden missen omdat ze zich niet kunnen vinden in ocharme de huidskleur van bepaalde personages. Their loss, ik kijk echt uit naar de volgende afleveringen!
 
Ik schrok wel toen de vertelstem in de eerste scène int Nederlands begon te reutelen :D stond m'n gesproken taal op NL blijkbaar 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: math
ik vond het saai, maar ik heb dan ook niks met Lothr.
Uiteraard wel mooi in beeld gebracht, ga het wss wel verder kijken om te zien of ik het gewoon tijd moet geven
 
So far 1 episode gezien. Grote LOTR/Tolkien-fan hier, dus gezien het gedoe er rond ietwat afwachtend er aan begonnen. De sfeer is niet Peter Jackson (het voelt minder groots precies), maar overall wel van genoten en ook niet mijlenver weg van de originele trilogie. Voor die budgetten had ik het wel cool gevonden hadden Galadriel en Elrond ingesproken geweest door Cate Blanchett/Hugo Weaving, maar bon, dat is nit-picking :biglaugh: . Hoogstens wat info overload in de eerste scenes, maar dat is niet onlogisch (still rooting voor the first era-stuff ooit hopelijk). Ik ben dus wel tevreden als ze op dat elan verder kunnen gaan; morgen episode 2.

De kleurtjes bij de Harfoots pasten trouwens wel.
 
Ik vond het zeer goed.

Nerd of the Rings gaf het een 8/10, tussen PJ's LOTR (10/10) & The Hobbit (6/10) en dat is denk ik heel terecht. Voor mij persoonlijk waren de eerste 2 afleveringen 9/10 zelfs met de vrijheid dat ze nemen in lore.

Ik beschouw mezelf allesinds niet als een purist. Hoe meer LOTR, hoe beter voor mij :love:

De muziek was ook enorm goed, zeker Khazad-Dûm :love: en toen ze de Two Trees toonden :love:
 
Eerste aflevering gezien, zeer trage opbouw, meer Tolkien kan het niet worden :unsure:. De actrice die Galadriel speelt kan me voorlopig meer overtuigen dan de acteur die Elrond speelt. Prachtig, prachtig, prachtig vormgegeven allemaal. Ze bezitten zogezegd niet over de rechten van de Jackson films, maar qua uitzicht is het meer Jackson LOTR dan Jackson zijn eigen films. Ik heb ondertussen al genoeg fantasy gelezen waarbij de verhalen een veel diepere indruk hebben achtergelaten dan LOTR, maar de wereld van Tolkien blijft de meest begeesterende, tot de verbeelding sprekende fantasy wereld ooit geschapen. En de manier waarop Jackson dat in beeld heeft gebracht, en waar Amazon nu ook schitterend in slaagt, is om bijna naar je scherm te roepen "IK WIL DAAR OOK RONDLOPEN".

Over het plot kan ik me nog niet uitspreken, ik moest elke vijf minuten de drang weerstaan om de verschillende lore-wiki's van Tolkien er op na te gaan. Je voelt wel dat ze heel wat vrijheid nemen, maar voorlopig is het resultaat zeker oké.
Enkel het hele "de oorlog van honderden jaren is eindelijk afgelopen", en 5 minuten later zit er al corruptie in Lindon vond ik nogal dwaas.
 
So far 1 episode gezien. Grote LOTR/Tolkien-fan hier, dus gezien het gedoe er rond ietwat afwachtend er aan begonnen. De sfeer is niet Peter Jackson (het voelt minder groots precies),
Is dat misschien ook niet omdat je 2 aflevering afzet tegenover de hele trilogie van Peter Jackson? Dat is een geheel dat af is tegenover deze die je moet zien als Frodo die net een voet buitenzet (spreekwoordelijk natuurlijk).
Qua vibe leunen ze toch enorm dicht bij mekaar aan imo.
 
Is dat misschien ook niet omdat je 2 aflevering afzet tegenover de hele trilogie van Peter Jackson? Dat is een geheel dat af is tegenover deze die je moet zien als Frodo die net een voet buitenzet (spreekwoordelijk natuurlijk).
Qua vibe leunen ze toch enorm dicht bij mekaar aan imo.
Ik ben nog maar 1 aflevering ver, geen 2 ;-)
En zoals ik zeg, het zit niet mijlenver van de trilogie, maar de grandeur van die films, zie ik er (nog?) niet in. Mogelijk komt dat nog met meer afleveringen, maar het is niet zozeer het verhalende aspect dat daarin een rol speelt denk ik, wel de cinematografie.
Niet dat daar hier iets mis mee is (in tegendeel), maar Jackson sloeg er in mijn beleving precies in om het allemaal nog grootser aan te laten voelen.

Goed mogelijk dat dat gewoon mijn verwachtingen zijn, maar de opening van TFOTR met het einde van de second era, versus deze opening bijvoorbeeld, is op dat vlak "kleiner". (en ja, dat is zeker subjectief gekleurd ;) )
 
Met Jackson was het ook allemaal nieuw natuurlijk, gemaakt voor het grote scherm en in (zeer)langspeelfilm formaat. En zit er intussen wel een laagje nostalgie over.


In mijn vorige post overigens nog vergeten te vermelden, maar die hele eerste aflevering was nog een andere overheersende gedachte aanwezig: ik wil zo hard de First Age verfilmd zien.
 
Ahhh, nog een dag wachten. Maar First Age stuff ... Gewoon Melkor en Ungoliant on a prowl of Ancalagon on the loose lijkt mij al fascinerend. Maar helaas, The Silmarillion laat op zich wachten tot de rechten worden vrijgegeven.

Dan maar in de appendixen van LOTR duiken, die bevatten ook heel veel informatie.
 
Terug
Bovenaan