Je glimlach van vandaag

Ja amai zeg wel. Er is daar een zalige vervanger voor KFC in Ieper die enkel aan huis levert. Ze leveren zelfs in volledig groot Poperinge maar onze vergeten hoek doen ze niet.

Afhalen kun je ook niet dus moet je ergens afspreken aan het station in Poperinge ofzo :unsure:
Ahja, heb daar nog van gehoord, vond dat nogal raar omdat je nergens een adres ofzo vindt. Blijkbaar zitten die in zelfde gebouw als een Marokkaanse pizzeria?
Na hun opening eigenlijk ook niet veel meer van gehoord, dus vergeten. Maar 't is dus wel goed? Zal het dan ook wel eens proberen, zo wat rare meetings om een bruine zak met koopwaar te krijgen in ruil voor een enveloppe met geld aan een station, dat lijkt me wel iets.
 
Wel twee heel andere dingen natuurlijk.

Pikant eten kan je trainen en is uiteindelijk een soort pijnprikkel zonder fysieke schade (je kan er wel slecht op reageren).

Hete koffie kan gewoon de slokdarm verbranden. Als ik mij niet vergis is er een Aziatische cultuur waarin hete thee binnengieten normaal is, en daar hebben ze een veel hogere incidentie van slokdarmkanker omdat continue je cellen beschadigen uiteraard geen goed idee is.

Met een vrouw uit Mexico ben ik ondertussen voor het pikante voedsel wel getraind. Ook is het doel weldegelijk smaak, een habaneropeper geeft een heel andere smaak dan een pequin of jalapeño. Van die extreem pikante pepers die verder niets toevoegen vindt zij ook maar onzin.

Heel pikant eten kan wel schadelijk zijn voor de maag, trouwens.
En idd, goeie pepers hebben soms heel verschillende smaken. Heb zo ooit van iemand in de familie megapikante pepertjes gekregen, waarbij ge zelfs hard moest opletten tijdens het snijden (ogen, maar ook handen 3 keer wassen achteraf etc.). Daar gooide ik dan letterlijk vaak een stukje van 2 mm van in mijn wok, gaf heel unieke smaak (maar meer dan dat ging niet, wegens te pikant).


En ja, als ge pikant eet kan het 2 keer heet zijn: wanneer het binnenkomt, én wanneer het buitengaat. :p
 
Ahja, heb daar nog van gehoord, vond dat nogal raar omdat je nergens een adres ofzo vindt. Blijkbaar zitten die in zelfde gebouw als een Marokkaanse pizzeria?
Na hun opening eigenlijk ook niet veel meer van gehoord, dus vergeten. Maar 't is dus wel goed? Zal het dan ook wel eens proberen, zo wat rare meetings om een bruine zak met koopwaar te krijgen in ruil voor een enveloppe met geld aan een station, dat lijkt me wel iets.
Ja een collega zegt toch dat het goed is. Zelf nog niet gedaan omwille van heel het louche afspreken 😁. Maar had op hun Facebook eens een bericht gestuurd en vanaf 40€ wilden ze toch naar bij ons rijden.

Voor @Tomski is dat een hapje natuurlijk.
 
Ja een collega zegt toch dat het goed is. Zelf nog niet gedaan omwille van heel het louche afspreken 😁. Maar had op hun Facebook eens een bericht gestuurd en vanaf 40€ wilden ze toch naar bij ons rijden.

Voor @Tomski is dat een hapje natuurlijk.
Ah tiens, als ik eens bezoek heb valt dat dus nog te overwegen, dan zit je snel aan €40.
 
Laatst ook afhaalwok gaan halen en niet beter geweten dan de pikantste saus te bestellen. Thai sriracha om precies te zijn. het pikante overheerste te fel.

Mijn bakje op 2 dagen opgegeten ipv in 1 keer.
 
Laatst ook afhaalwok gaan halen en niet beter geweten dan de pikantste saus te bestellen. Thai sriracha om precies te zijn. het pikante overheerste te fel.

Mijn bakje op 2 dagen opgegeten ipv in 1 keer.
Weer kosten gespaard. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wel twee heel andere dingen natuurlijk.

Pikant eten kan je trainen en is uiteindelijk een soort pijnprikkel zonder fysieke schade (je kan er wel slecht op reageren).

Hete koffie kan gewoon de slokdarm verbranden. Als ik mij niet vergis is er een Aziatische cultuur waarin hete thee binnengieten normaal is, en daar hebben ze een veel hogere incidentie van slokdarmkanker omdat continue je cellen beschadigen uiteraard geen goed idee is.

Met een vrouw uit Mexico ben ik ondertussen voor het pikante voedsel wel getraind. Ook is het doel weldegelijk smaak, een habaneropeper geeft een heel andere smaak dan een pequin of jalapeño. Van die extreem pikante pepers die verder niets toevoegen vindt zij ook maar onzin.

Ik begrijp écht niet hoe je zoiets kan trainen. Zelfs eenvoudige sweetchilli saus is voor mij te heet.🥵🥵
Arabische vrouwen en mannen drinken hun munthee in 2 slokken en hun soep ook en ik stond erbij en keek ernaar.😭

Mijn vrouw was via de telefoon Thaïs aan het bestellen, maar van heel die menukaart snapt er niemand een bal. Dus ik zeg dat ze voor mij iets pikants moet vragen omdat ik dat graag eet. Plots hoor ik ze zeggen "yes very hot is ok." Dan dacht ik al dat het niet goed ging komen.

Na 2 beten heel mijn mond on fire, maar heb het toch vlotjes naar binnen gekapt ook al proefde ik totaal niks meer en mocht ik direct de douche in omdat ik nat was van het zweet.
Maar dan geniet je toch niet van je maaltijd man RIP je tong en slokdarm.😭
Ik zou alles weggooien een broodje eten of iets anders.
 
Ik begrijp écht niet hoe je zoiets kan trainen. Zelfs eenvoudige sweetchilli saus is voor mij te heet.🥵🥵
Arabische vrouwen en mannen drinken hun munthee in 2 slokken en hun soep ook en ik stond erbij en keek ernaar.😭


Maar dan geniet je toch niet van je maaltijd man RIP je tong en slokdarm.😭
Ik zou alles weggooien een broodje eten of iets anders.
Genieten niet. Dan wordt het meer een uitdaging.. Maar ik kan daar nog goed tegen. Gewoon zweten en de smaak die wat weg is maar voor de rest cava.
 
Ik begrijp écht niet hoe je zoiets kan trainen. Zelfs eenvoudige sweetchilli saus is voor mij te heet.🥵🥵
Arabische vrouwen en mannen drinken hun munthee in 2 slokken en hun soep ook en ik stond erbij en keek ernaar.😭
Volgens mijn vrouw is dat logisch, men kookt daar voor de kinderen misschien in het begin apart zonder chili's maar al snel is het gewoon eten wat de pot schaft. En dan ja, ze hebben gewoon wel een hoop gerechten waar de smaak komt van een of andere chili, die dan vaak ook pikant is. Mijn schoonvader eet soep met een pikante peper ernaast om af en toe een beet van te nemen. Het is gewoon een heel ander smaakpallet dat ze daar gewoon zijn hoor. Je kan daar (populair) snoep krijgen dat pikant is:
c16f137e502cd5d3b00d53657ad0e9b7.png

Dit is een lekstok met mangosmaak, met een buitenste laag van chilipoeder met tamarinde (=zuur).
Eet je daar langs de kant van de weg vers fruit is het ook standaard om dit met een kwak pikante saus en chilipoeder te eten.:
Mango-con-chile-en-polvo-sal-y-limn-receta-paso-a-paso-640x480.jpg


Anderzijds, witloof vindt ze dan oneetbaar bitter, want zo hebben ze daar niet echt iets. Ook een zacht blond bier (geen IPA) vindt ze veel te bitter. Het is dus vooral wat je gewoon bent.
 
Pikante rokerige chipotle. :love: Je kan het trainen, maar sommige mensen kunnen ook amper iets verdragen. Oftewel zijn dat gewoon mietjes of dat kan genetisch variëren. Dat ze het in die warme landen eten heeft te maken met het feit dat ze daardoor transpireren, wat doet afkoelen. En die pepers gedijen daar beter én die kruiden zorgen ervoor dat je eten minder snel bederft.
 
Volgens mijn vrouw is dat logisch, men kookt daar voor de kinderen misschien in het begin apart zonder chili's maar al snel is het gewoon eten wat de pot schaft. En dan ja, ze hebben gewoon wel een hoop gerechten waar de smaak komt van een of andere chili, die dan vaak ook pikant is. Mijn schoonvader eet soep met een pikante peper ernaast om af en toe een beet van te nemen. Het is gewoon een heel ander smaakpallet dat ze daar gewoon zijn hoor. Je kan daar (populair) snoep krijgen dat pikant is:
c16f137e502cd5d3b00d53657ad0e9b7.png

Dit is een lekstok met mangosmaak, met een buitenste laag van chilipoeder met tamarinde (=zuur).
Eet je daar langs de kant van de weg vers fruit is het ook standaard om dit met een kwak pikante saus en chilipoeder te eten.:
Mango-con-chile-en-polvo-sal-y-limn-receta-paso-a-paso-640x480.jpg


Anderzijds, witloof vindt ze dan oneetbaar bitter, want zo hebben ze daar niet echt iets. Ook een zacht blond bier (geen IPA) vindt ze veel te bitter. Het is dus vooral wat je gewoon bent.

Fruit met chilipoeder is ook populair in Thailand, das echt wel best lekker :love:

 
Met het risico om de indruk te wekken dat ik de badass wil uithangen: Die chilli cheese burger en nuggets zijn toch echt niet zo pikant? :wtf:
Toch zeker niet als ge dat gaat vergelijken met de echt pikante Indische, Thaise, enz gerechten.

En :love: @ de combi van fruit, chocolade, koffie met pikant. Ahja en mijn eieren sochtends moeten ook pikant zijn :drool:.
 
Chocomelk met chilipoeder en een geut whisky. Ideaal voor op skiverlof, thermos in en mee de piste op @Lint

:drool:
Ik ben helemaal akkoord dat dat lekker is, ook veel beter dan rum wat iedereen typisch bij zijne choco smijt (zoet op zoet:confused:)
Maar op de piste heb ik eigenlijk gewoon whisky bij :unsure:.
 
Met het risico om de indruk te wekken dat ik de badass wil uithangen: Die chilli cheese burger en nuggets zijn toch echt niet zo pikant? :wtf:
Toch zeker niet als ge dat gaat vergelijken met de echt pikante Indische, Thaise, enz gerechten.

En :love: @ de combi van fruit, chocolade, koffie met pikant. Ahja en mijn eieren sochtends moeten ook pikant zijn :drool:.
Ola we have a badass!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan